Fryser/hänger sig trots fabriksåterställning.

Diskussion i 'OnePlus 3 - Allmänt' startad av Droid113, 12 jul 2016.

  1. Droid113

    Droid113 Guest

    Lämnade luren i bilen under en timme då jag var och tränade. Efteråt var jag inne på instagram och pillade och gjorde så att telefonen multitaskade, då hängde den sig och efter detta var ingenting sig likt.
    I 80% av fallen fryser skärmen när de röda cirklarna börjar snurra följt av en smal (oftast) vertikal rad av pixlar i rött/gult/grönt.
    Om jag lyckas ta mig igenom startsekvensen och kommer in på skrivbordet tar det mindre än fem minuter innan det hänger sig igen och då fryser bara skärmen och allt stängs av och i avstängningssekvensen visas oneplusloggan it vitt.
    Jag har gjort en fabriksåterställning och problemet kvarstår fortfarande, det verkar då alltså vara hårdvarurelaterat.
    Jag sprang 2km med mobilen i jackfickan och jag antar att den blev EN ANING fuktig men det verkar helt kollosalt sjukt om den skulle blivit påverkad av det. Den ligger nu i förebyggande syfte i ett bad av couscous.
    Det låter verkligen ovan som att den har blivit blöt/våt men det har jag sjuuuukt svårt att tänka mig.
    Borde den ens starta om den mot förmodan blivit kortsluten?
    Är det någon som stött på detta eller har någon aning om hur jag ska gå tillväga eller vad som har hänt?

    Jag har startar ett RMA om jag inte får igång den efter couscous-badet. Helt enligt min konversation med Live-chatt med oneplus.