Problem: Fryser sig fullständigt, även i recovery.

Diskussion i 'Galaxy S6 - ROM-filer och utveckling' startad av jepped, 22 jul 2015.

  1. jepped

    jepped Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung Galaxy s6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s6
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z2
    Platta:
    LG G-pad 8.3
    ROM:
    AOSP
    Hej! Har en Galaxy s6, rootad, custom rom och recovery. Kör detta rom: http://forum.xda-developers.com/gal...xtrestolite-deodexed-mod-edition-1-0-t3094423

    Har 5.1.1, och har kört det i nån vecka typ. Igår så fröst telefonen plötsligt, startade om den och tänkte inte mer på det. Men den frös sen igen. Och igen. Och igen...

    Kan ha igång den i kanske 5-20 sekunder, sen fryser den fullständingt. Ibland startar den om, och ibland dör den och startar inte. Då måste jag gå in i bootloadern och starta om den där ifrån.

    Telefonen fryser sig i recoveryn (TWRP), när den laddar avstängd och när den är igång. Den verkar inte frysa sig i bootloadern.

    Jag tänkte att jag skulle flasha in stock firmware via ODIN, men kan inte hitta 5.1.1 någon annanstans förutom sidor där det tar 3 dygn att ladda hem firmwaren utan att betala 10 dollar (sammobile:(:mad:).

    Någon som har någon som helst aning om vad det kan vara för fel på min telefon? Jag vågar inte göra en factory reset via recoveryn ifall telefonen fryser sig under tiden. :cry:

    Tacksam för alla typer av svar och tips!