Hej!
Jag sitter här hemma och skulle vilja "frysa" några appar likt Titanium Backup och App Freezer snarare än att avinstallera dem. Eftersom jag både är lite snål och inte vill betala för en frysningsapp och dessutom är sugen på att koda något eget litet så tänkte jag att jag borde kunna skriva ihop en egen "frysnings app".
Jag har dock ingen som helst aning om hur ovan nämnda appar utför denna "frysning" och vad den egentligen innebär så jag tänkte kolla om någon här har koll på det?
Det enda sättet jag kan komma på är att helt enkelt ta en backup på appen och spara på sd-kortet eller in internminnet för att sedan radera appen från t.ex. /system/app. Man sparar sedan det resultat i en databas som man sedan kan skriva ut i en lista där användaren kan "tina" upp sin app. Vid upptining så tar man då helt enkelt och flyttar tillbaka den backuppade apk'n till /system/app.
Vad tror ni om detta? Skulle det kunna fungera? Kanske behövs det en reboot för att mitt tillvägagångssätt skall fungera? Finns det något annat sätt?
Tjipp tjipp!
Daniel
EDIT: nevermind, jag hittade pm disable kommandot
Last edited: 7 april 2011