Problem: Frysning och omstart vid surf

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Elemental, 6 nov 2012.

  1. Elemental

    Elemental Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 3 XL
    Hej!

    Som många andra led jag ibörjan av spontana omstarter, men dessa försvann efter uppdatering till ICS. Den senaste tiden har den dock börjat krångla igen. Jag surfar ganska mycket på min telefon, och den senaste tiden har jag bara velat kasta den i golvet vissa gånger. Efter en stunds surfande fryser hela telefonen och det går inte att göra något alls, inget händer vid vare sig hemknapp eller låsknapp. Ibland kommer det efter någon minut upp att webbläsaren kraschat, men vanligare är att telefonen bara startar om sig själv. Vissa gånger stängs telefonen bara av, och jag måste ta ut och in batteriet för att den ska kunna gå att starta igen. Jag har testat med flera olika webbläsare, men telefonen fryser och startar om sig själv oberoende av vilken webbläsare jag använder.

    En annan jobbig sak är att jag för ett bra tag sen aktiverade funktionen "varning för simkorts-ändring" som skickar ut sms till ett angett nummer ifall någon stjäl telefonen och byter simkort, men jag blev tvungen att stänga av den här funktionen då det skickades ut ett varnings-sms varje gång telefonen startade om sig själv. Ska den här funktionen verkligen fungera såhär? Tror telefonen att man byter simkort bara för att man startar om telefonen?

    Jag funderar på att göra en fabriksåterställning av telefonen, men tänkte först höra om någon annan gått igenom samma problem och om det isåfall finns någon annan lösning.
     
  2. Johannes

    Johannes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    OnePlus 3T
    Telefon 3:
    LG G4, LG G2
    Platta:
    Asus Transformer Prime
    Jag har exakt samma fel när jag surfar. Verkar inträffa när saker ajax laddar. Speciellt sökrutor triggar hängningen. Har fabrikterställt men det har inte gjort någon skillnad.
    har inte simkortsåroblemet. har aktiverar dive, men det kanske inte är sanna sak?
    Skönt att höra att det inte bara är jag sin har dessa webbläsarhängningarna.
    Frågan är vad det beror på bara...
     
  3. heroooooo

    heroooooo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vill bara säga att jag lider av samma problem, har börjat senaste månaden. Jag var helt inne på att köpa en Nexus4 men vet inte om man vågar det nu när S2 strular så mycket. Kanske får snegla åt iPhone hållet.
     
  4. Elemental

    Elemental Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 3 XL
    Tråkigt att dessa problem ska existera. Så det hjälper alltså inte med att fabriksåterställa. Vad är dive för något? Jag är så sjukt nöjd över min S2 annars, men detta gör mig verkligen irriterad. Återstår det att lämna in telefonen..?
     
  5. isMaskin

    isMaskin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem med frysningar i webbläsaren.

    Står mellan nexus 4 eller iphone men jag börjar bli lite trött på android efter att ha kört det sen 2009 och min ipad har imponerat stort på mig. Samtidigt kan det bli svårt att släppa android av sentimentala skäl och jag diggar hur det ser ut sedan ICS och nu JB. Sjukt rent och minimalistiskt.

    Åter till topic: Jag har dessa problemen med Chrome, har inte testat samsungs egna webbläsare. Det jag har märkt när den toklåser sig och jag måste dra batteriet är att batteriet sen droppat 20-30% när jag startar den igen.
     
  6. Rickibobby

    Rickibobby Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har exakt samma problem. Min är köpt från 3 så den var 3 brandad. Fram tills för nån vecka sen då ja flashade 4.04 samsung stock. Vart efter det fungerade felfritt i några dagar. Men har nu kommit tillbaka igen. Verkar som att det händer på vissa typer av hemsidor mest. T.ex feber.se som jag surfar mycket på verkar det hända rätt ofta. Och som för andra så måste jag ta ur batteriet för att kunna göra nåt igen varpå batteriet droppat 10-20%.... Var också inne på att byta till nexus 4 när mitt abb går ut om några månader. Men som det ser ut nu har jag börjat snegla mer mot iphone istället för såna här jävla småsaker...
     
  7. Elemental

    Elemental Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    88
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 3 XL
    Samsung har inget med Nexus 4 att göra så du vågar nog ;)

    Har faktiskt inte tänkt på om batteriet droppar, ska kolla det nästa gång det händer.

    Är det bara på SII som dessa problem förekommer? Någon som hört något om liknande problem med andra telefoner?
     
  8. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Chrome verkar fungera sjukt dåligt på alla Galaxy S2 med eller utan Custom Rom... Inkl. mig! Kom en uppdatering för några dagar sen, vet ej om den har hjälpt något, har ej hunnit pröva! :)