Problem: Frysningar och omstarter

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av Cygnus, 3 apr 2016.

  1. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    889
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Tycker att detta förtjänar en egen tråd. Som rubriken lyder så drabbas jag av detta i princip en gång om dagen. Telefonen flyter utan minsta lilla lagg tills allting helt plötsligt fryser till i kanske tjugo sekunder varefter telefonen antingen hänger sig och jag får reseta den eller tills den startar om sig själv. Omstarterna går ju såpass fort att det inte är ett jätteproblem men det börjar bli frustrerande när det sker regelbundet!
     
  2. Leeches

    Leeches Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Har haft telefon sedan release och varit med om att den startat om sig 2 gånger och det har varit i samband med att jag startat någon app. Vet inte om jag orkar sitta och beklaga mig över det, har haft telefoner som har råkat startat om sig och frusit till förut mera än denna. Det kommer att komma uppdateringar som kommer förbättra telefonen hela tiden så det är bara att invänta.
     
  3. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    Jag har inte haft en frysning eller random omstart sen jag fick min.
     
  4. devve

    devve Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Min har hängt sig 2 gånger, båda gångerna i samband med snapchat.
    Är nog appens fel för mig :P
     
  5. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 174
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    Haft min i 4 veckor ca, inga frysningar eller omstarter.
     
  6. Mackarena

    Mackarena Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2013
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Lyllos dig!
     
  7. Mackarena

    Mackarena Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2013
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Lyllos dig oxå.... min har frusi och startat om sig tre gånger på två veckor... idag försvann öven mitt Sd-kort!!
     
  8. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Haft min sen den dagen man kunde få den, och inte haft frysning/omstart på den någon gång.
    Kör den även som min dagliga lur just nu och då används den en hel del och laddas över natten.
    Men kanske en annan som haft tur denna gång, för min fungerar utan problem.
     
  9. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    889
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Skumt att det varierar så mellan upplevelserna!
     
  10. Trino

    Trino Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2013
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Övrigt:
    Chromecast
    Köpte min i lördags, hittills har som tur är inte telefonen startats om eller hängt sig.
     
  11. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Beror nog mycket på vilka appar man använder och användningsmönster vilket kan variera kraftigt. Men just Snapchat är väl inte direkt känd för att vara en bra kodad app vad jag har förtått.
     
  12. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 292
    Mottagna gillanden:
    9 611
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Har också haft min sendan release, ca en månad, och inga hängningar, omstarter eller krascher.

    Har inte inte använt Snapchat iofs och har inaktiverat Facebook... ...så gott det går då den fortfarande har några bakgrundsprogram aktiva men det kanske behövs då tex Gear VR som ingick i köpet är baserat på Occulus Rift som numera är uppköpt av Facebook och då ligger nog det till hands att de samlar in info om allt man gör i VR.



    *Fast när jag tänker efter så ibland när jag tryckt med fingret på något så har det inte hänt något, även på andra ställen på skärmensknappar, men efter ett tryck på hem-knappen och tillbaka den applikationen har det funkat igen. Men då jag är van vid strulande datorer så har jag ändå gjort rätt så snart efter den en "cold boot", vänta 30 sek avstängd och startat om den, och då har jag inte haft samma "unresponsive" app på länge, veckor.

    En sak till, jag har inte köpt och satt in något SD-kort, vilket inte är omöjligt kan ställe till med lite knas; dålig SD-kort läsar, inte 100% kompatibel med alla typer av kort etc, samt hur S7 hanterar extra minnet.

    Har sett någon youtube-video där de tagit isär S7/edge och det såg välplanerat och inte för komplicerat ut med kablar till SD-kortsläsaren etc.

    Det kan jag säga är stor skillnad mot tex min Sony F707 kamera som jag fick felmeddelande när jag satte in MemoryStick kortet och det verkade vara glapp. Hade tänk lämna in den men tyckte det var dyrt för en inte helt ny kamera men så hittade jag en guide på internet och gjorde det själv.

    Det tog 11 timmar och massa #¤&#¤ ord men det räckte att dra ur och i MS-läsaren några gånger, dock satt den inte distinkt fast men efter det har kameran funkat i flera år till.

    Den hade en massa flatkablar till allt möjligt och jag hade behövt minst två armar till för att hantera allt mer effektivt samt att det var jättesmå skruvar att hålla reda på medans man hade en kabelhärva men det gick.

    *sorry för lite OT men minneskortläsare kan ställa till det.
     
  13. Mackarena

    Mackarena Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2013
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Gjorde en återställning för fyra dagar sedan. Fungerar extremt mycket bättre sedan dess. Inget lagg,frysningar eller omstarter.

    Det är batteri tiden jag oroar för mig nu.

    Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk