FTP som startar automatiskt?

Diskussion i 'Applikationer' startad av 2_Thumbs_Up, 6 mar 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. 2_Thumbs_Up

    2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag skulle vilja ha en ftp-server till telefonen som startar automatiskt varje gång jag ansluter till hemmanätverket. Finns detta?
     
  2. Droid110

    Droid110 Guest

  3. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jag använder SwiFTP och det fungerar utmärkt! finns dock ingen funktion att aktivera automatiskt. Detta låter mer som ett Plugin-projekt till Locale. (Borde inte vara allt för svårt då SwiFTP är open source.)
     
  4. Droid110

    Droid110 Guest

    Nice. Funderar faktiskt på o slänga in ftpserver själv på mobilen, jävligt smidigt sätt o nå den på.
     
  5. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    SwiFTP på mobilen och FileZilla i datorn är hur smidigt som helst!
     
  6. Droid110

    Droid110 Guest

    Ska fixa nu, kvällens projekt :).

    Jaha, var ju inte svårt att sätta upp haha.. Får ju dock öppna port om man vill komma åt den utifrån.
     
    Last edited by a moderator: 6 mar 2010
  7. 2_Thumbs_Up

    2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jo jag har laddat ner den och provat nu. Det verkar onekligen vara en bra och simpel applikation men den saknar som sagt funktionaliteten som jag var ute efter. Jag tänkte också på lösningen med ett locale-plugin men visste inte ifall det var ett fall av att gå över ån för att hämta vatten så jag undvek att nämna det. Jag får väl avaktivera det manuellt helt enkelt men om någon får för sig att skriva ett plugin så är denne min hjälte.
     
  8. hmf

    hmf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nackdelen med FTP är ju att användarnamn och lösenord skickas helt okrypterat, såg ingenting om stöd för kryptering (FTPS) på SwiFTP:s sida. Själv kör jag Modaco 3.1 och därmed dropbear SSH-server med vilken man kommer åt filer och annan data via SSH-kryptering från tex WinSCP (Filezilla går ej eftersom dropbear enbart stöder SCP och ej SSH2 för filer). Funkar klockrent.

    Har dessutom gjort ett litet script jag kör i Connectbot på min telefon som kopplar upp den mot min linux-server och använder rsync för att göra inkrementell backup på hela telefonen.
     
    Last edited: 7 mar 2010
  9. jolaren

    jolaren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Hade varit grymt att rsynca saker från luren, vill du dela med dig av scriptet?
    Tänker mig syncning mot hemmaservern (musik, saker från MythTv etc)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.