Problem: Fullt minne trots avinstallationer av appar och övrig rensning

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av fatbutfit72, 28 okt 2016.

Taggar:
  1. fatbutfit72

    fatbutfit72 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej.

    Egentligen är det kanske en övergripande androidOS fråga men... Telefonen säger ifrån vid uppdateringar av appar att minnet är fullt. Jag har avinstallerat alla appar som jag inte använder regelbundet och jag rensar cache regelbundet. Foton/filmer mm ska sparas på SD-kort som jag nyligen tömt. Appar ska också sparas på SD-kort men det sker genom att jag får välja att överföra till SD-kort efter varje uppdatering. Finns det något sätt att göra detta per default så jag slipper manuellt flytta?

    Rensar inte systemet bort gammalt skit vid avinstallation/uppdatering? Känns lite som Windows system registry med sina hänvisningar som hänger kvar i all evighet tillsammans med .dll filer som inte används osv.​
     
  2. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Det låter som att du har sparat ner allt viktigt. Har du testat att göra en fabriksåterställning?

    Z2 har 16 GB internminne så det är mer än tillräckligt för att lagra alla dina appar.
     
  3. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Hej @fatbutfit72@fatbutfit72, det var tråkigt att höra. :(

    Jag är rädd att det i dagsläget dessvärre inte är möjligt att spara ned appar direkt till SD-kortet. När du uppdaterar en app så installeras den nya versionen till internlagringen vilket är varför den "flyttas" tillbaka.

    Vad menar du mer specifikt med att systemet inte tar bort gammal data?