Funderar på att köpa android telefon...

Diskussion i 'Allmänt' startad av Skrutt, 14 dec 2009.

  1. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej, googlade lite efter att jag blivit lite intresserad av android och
    hittade hit :) Jag har haft en SE W810i i några år och varit nöjd med den
    sen i sommras köpte jag en SE W302 vilken jag inte alls varit nöjd med
    och blev därför intresserad av en mer avancerad telefon och smaken
    har fallit på android, men är lite kluven av vilken man skall välja och är
    inte helt insatt i det hela.
    Jag har funderat på att köpa Samsung Galaxy Spica som jag har fattat det så skall den så småning om uppgraderas till 2.1? Är det nått jag missat med denna telefon som jag bör veta om innan köp? Har den gyro funktion?
    Det heter det väll om den skall känna av om den ligger ner osv?
    Och vad jag inte fattar riktigt är Samsungs mobiler tex både galaxy och spica
    har ju en ren version av android, varför kan man inte bera lägga in den nyaste
    rena versionen av operativet då? Och kommer Spicas minne att räcka vid en eventuell uppdatering? den har väll bara 200mb? Sen undrar jag om man installerar programmen på telefonens minne eller om det går lika bra att installera på ett sd kort, för annars borde väll de 200mb ta slut ganska fort?

    Vet att det var en hel del frågor i ett å samma inlägg men hoppas på att
    någon tar sig tid och svarar på mina frågor, måste också säga att
    jag tycker detta verkar vara ett toppen forum!
     
  2. roxer2b

    roxer2b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det behöver inte vara gyro. Kan vara accelerometrar med. (OFtast är det visst det tor jag med. Billigare)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Accelerometer

    Vad gäller minnet så räcker det väl hyfsat. Är lite synd att nuvarande generationer android har lite snålt tilltaget minne. Det går itne att installera apps direkt till SDkortet ännu om man inte rootat sin telefon och skaffat Apps2SD eller vad det heter.
    Google jobbar på en native SDkortslösning.

    Hittills har jag väl iofs inte direkt haft problem med storleken på minnet, förutom på min gamla dev phone där det var för snålt. Men jag installerar inte så värst mycket apps.

    Vad gäller valet av telefon kan jag väl inte säga sådär hemskt mycket. ;) Själv har jag valt en Acer Liquid och är rätt nöjd med den. Men det bästa är ju att hitta nån affär där du kan få tafsa lite på några olika modeller.