Funderar på att skaffa en spica.

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Skrutt, 14 dec 2009.

  1. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej jag funderar på att skaffa en spica men varför är det typ inget buzz
    om spican? Som jag har sett på specarna är det väll bara kameran som inte
    är lika bra som hos de andra mobilerna men processorn å det är ju t.o.m. bättre än hos många andra och med telias prata på erbjudande så man får
    mobilen för 2400:- kan jag knappt motstå, borde jag det och välja en annan?
    Är det många som har en spica? ni kan väll säga lite vad ni tycker här...
    Tackar på förhand! :)
     
  2. Kvillen

    Kvillen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag är helt såld på Spican :)
    Antar att "buzzet" inte riktigt finns för att den är för "vanlig", Telia som har den, samusung som gjort den och att den är väldigt billig..

    Men även om det inte finns flera tusen användare bakom och även om det inte finns några hemmakokade roms så är jag väldigt nöjd med den :)

    Mvh
     
  3. ebolasmurf

    ebolasmurf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2009
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    instämmer... jag köpte spican för att testa android istället för att slänga ut 4-5k på en android mobil som jag kanske kommer hata..

    grymt nöjd med spican och vet nu att android är något för mig..

    HTC Bravo hägrar runt hörnet till våren.. Jag upplever dock spican rappare än Heron.. de där 800Mhz kanske gör lite skillnad iaf :)
     
  4. nico

    nico Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har bara bra saker att säga om Spica, även om Android 1.5 har sina baksidor. Ska ju dock komma en uppdatering så småningom. Säljs ju bara Telia-låst som sagt, men den fungerar faktiskt utmärkt med vilken operatör som helst (jag kör Tele2) med en upplåsningsgrunk för runt 20:- om du inte gillar Telia.
     
  5. azek

    azek Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag är också nöjd med telefonen, och för priset 2400kr känns det som ett klipp trots bister som du nämner med t.ex kameran. Samsung har jag ägt förut och det är dem står inte högst på min lista över support och tillgång till firmware. Troligen för att de har "miljoner" av mobilmodeller. Dock är det bättre nu tycker jag, supporten svarar snabbt och har avhjälpt mina bekymmer. Android är helt nytt för mig och det har väl varit en del saker jag stör mig på där men det är småsaker som att skärmlåset är tvingande eller att program inte valbart kan stängas av vid slut. Det är mer en vanesak och så har det varit med alla mobila förändringar och mig.
    Operativet känns snabbt (har inget att jämnföra med förutom en Samsung F480...*s*) spotify, Bloo (facebook) surfande tycker jag fungerar kanon. Även riktigt högupplösta bilder tuggar den imponerande snabbt. Telefonen är stabil och gedigen i kvaliten, knapparna upplever jag sköna. Förvånas lite över hur "snabbt" den laddar via USB, i jämnförelse med tidigare mobiler som tar en hel dag på sig laddade min från tom till full på 4 timmar.
     
  6. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej tack för alla svar det lutar år att det blir en spica i helgen, men undrar
    några saker till. Har den gyro eller vad det heter så den känner av om man lägger den ner eller skara o.s.v.? Har den riktig GPS alltså så man slipper koppla upp sig på 3G, det är väll så en så kallad A-GPS fungerar? Är man störande begränsad vad gäller market eller kan man tanka hem iprincip allt? Och tillsist hur fungerar det om jag åker till telia och
    vill behålla mitt nummer? Kan jag göra det direkt i affären?
    Tacsam för svar!
     
  7. robber

    robber Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    303

    MINA ENHETER

    Hade man kunnat uppgradera till 1.6 och 2.0 i framtiden så hade jag köpt en. Dock har Samsung sagt nej till detta så de förlorar ett gäng kunden bla undertecknad...

    /R
     
  8. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 679
    Mottagna gillanden:
    917

    MINA ENHETER

    Den vanliga Galaxin,får inte 2,0 men Spican skall få det.Rätta meg om jag har fel.
     
  9. robber

    robber Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    303

    MINA ENHETER

    Jag kan ha missuppfattat?

    /R
     
  10. robber

    robber Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    303

    MINA ENHETER

  11. A_Galaxy

    A_Galaxy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Måste erkänna att jag är grymt nöjd med den. För det priset får man en bra Android lur. Som många andra köpte jag den för att känna på Android och kommer definitivt fortsätta med det i framtiden. Det enda jag saknar är blixt och lite bättre kamera. Och sen kommer ju 2.0 någon gång nästa år :D
     
  12. robber

    robber Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    303

    MINA ENHETER

    Är det värt att binda upp sig med Telia i 24mån för denna? Kostar ono 129kr i månaden sen efter påsk så kostar det 69kr till för datatrafik. Värt och någon som kör denna kombo?

    /R
     
  13. Samme

    Samme Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Du kan även binda dig i 18 månader. Då får du också "Mobilsurf Alltid" fram till påsk.
     
  14. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    eftersom att ingen svarade på mina frågor postar jag dom igen:

    Hej tack för alla svar det lutar åt att det blir en spica i helgen, men undrar
    några saker till. Har den gyro eller vad det heter så den känner av om man lägger den ner eller skara o.s.v.? Har den riktig GPS alltså så man slipper koppla upp sig på 3G, det är väll så en så kallad A-GPS fungerar? Är man störande begränsad vad gäller market eller kan man tanka hem iprincip allt? Och tillsist hur fungerar det om jag åker till telia och
    vill behålla mitt nummer? Kan jag göra det direkt i affären?
    Tacksam för svar!
     
  15. # brorzan

    # brorzan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Skrutt //

    1. Den har accelerometer, så den känner av hur du håller telefonen och vänder displayen efter det.
    2. Den har riktigt GPS. A-GPS är nämligen riktig GPS med fördelen att den kan hitta satelliterna snabbare tack vare positionering via mobilnätet. Dock verkar inte assist-delen i GPS:en gå att stänga av. En A-GPS drar otroligt lite data när den söker position, så det är inget att bry sig om. Speciellt som en Android är ganska handikappad utan en bra prisplan på data ändå.
    3. Jag har än så länge hittat samma appar i Market som till Heron jag hade innan.
    4. Du kan portera ditt nummer och det ordnar dem i butiken.
     
  16. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tackar Brorzan mycket bra!
     
  17. robber

    robber Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    303

    MINA ENHETER

    Någon som vet vilka som har denna i butik? Ingen i Liljeholmen har den. TRE försäkte lura i mig att HTC HD2 har Android men de fick lära sig något nytt :)

    Sugen som fan med denna och Telia, verkar som en bra kombo.

    /Robin
     
  18. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Du får åka till en telia butik eller www.telia.se även www.katshing.se har dom i lager tror jag. Skall nog köpa en i helgen mycket bra erbjudande telia har på denna! blev inte mindre sugen när även M3 gav den bra recension idag på deras sida. :)
     
  19. robber

    robber Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    303

    MINA ENHETER

  20. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ni som har en spica hur är det med det lilla minnet eftersom det inte går att installera
    program på sd kortet? Blir det snabbt fullt eller? Hur mycket minne är det över när bara operativet är inne och hur mycket tar ett program i snitt? Vissa GPS program tar väll nån gig å då går det alltså inte att installera det? Hur är det om man har installerat några program och sen kommer 2.0 som förmodligen är en bra bit större då kanske man knappt får plats med nått mer än op´t?