Funderar på att uppgradera från 1.5

Diskussion i 'U8220' startad av pellep, 28 okt 2010.

  1. pellep

    pellep Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Läser här i forumet att det nu finns möjlighet att köra Android 2.2 på 8220. Några funderingar:

    - Jag har redan minnesbrist och behöver antagligen ha a2sd. Kommer detta med en ev installation av 2.1 eller 2.2?
    - Finns det saker i telefonen som inte kommer att fungera med 2.1 eller 2.2?
    - Måste man installera om alla appar efter uppgradering?
    - Är a2sd stabilt?
    - Finns det några större risker med att uppgradera till 2.1 eller 2.2 med a2sd?
    - Läser om att det finns flera olika paket att installera, typ FLB och Cyanogen-mod. Vilken är att föredra?
    - Läser också att man bör ha ett snabbt sd-kort för att a2sd ska fungera bra. Något kort som ni kan rekommendera?
    - Kommer det gå att strömma musik/podcast till bluetooth-hörlurar efter uppgradering till 2.1 eller 2.2?
    - Har också problem med för låg volym i hörlurarna idag. Är detta justerat i 2.1/2.2?
    - Slutligen, finns det någon instruktion för uppgradering tillgänglig som håller mig i handen hela vägen?

    Tacksam för era svar!
     
  2. Letterbox115

    Letterbox115 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Kan bara rekommendera 2.2 :D

    Om du har A2SD nu, så behöver du inte installera om dina appar. A2SD är skitstabilt, även på långsamma kort, Däremot behöver man ett Class 4+ om man vill köra swap på ett bra sätt :P

    Välkommen till min tråd om Cyanogen-mod (som är den ROM som är att föredra alla dagar i veckan) :D
    Där finns guide :)
     
    Last edited: 28 okt 2010
  3. HyvelTjuven

    HyvelTjuven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    584
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    - Jag har redan minnesbrist och behöver antagligen ha a2sd. Kommer detta med en ev installation av 2.1 eller 2.2?
    Ja, 2.2 har officiell a2sd och alla FLB-mod har också a2sd.

    - Finns det saker i telefonen som inte kommer att fungera med 2.1 eller 2.2?
    Det är snarare mer som inte fungerar på 1.5

    - Måste man installera om alla appar efter uppgradering?
    Om du inte har någon root access på din telefon just nu måste du det, annars finns det en app vid namn Titanium Backup som kan vara händig.
    Men jag föreslår att du tar och laddar ner det på nytt.

    - Är a2sd stabilt?
    Ja, på 2.1 iallafall, har ingen erfarenhet av 2.2.

    - Finns det några större risker med att uppgradera till 2.1 eller 2.2 med a2sd?
    Som alltid när det gäller att roota och lägga in custom roms på sin androidlur riskerar man garantin, så om telefonen skulle få för sig att lägga av och 3 märker att du har fifflat med den skall du inte bli förvånad om de inte vill hjälpa dig, men risken att något skulle hända telefonen när du flashar är minimal.

    - Läser om att det finns flera olika paket att installera, typ FLB och Cyanogen-mod. Vilken är att föredra?
    Det får du bygga din egen uppfatting om, jag kan inte avgöra vad du föredrar, läs på om de olika romarna på MoDaCo

    - Läser också att man bör ha ett snabbt sd-kort för att a2sd ska fungera bra. Något kort som ni kan rekommendera?
    Nä, de flesta kort bör funka, det är nog inget som kommer bekymmra dig.

    - Kommer det gå att strömma musik/podcast till bluetooth-hörlurar efter uppgradering till 2.1 eller 2.2?

    Vet inte, är inte insatt och har inte testat.

    - Har också problem med för låg volym i hörlurarna idag. Är detta justerat i 2.1/2.2?
    Tyvärr inte vad jag märkt, U8220 är inte en telefon du vill använda för musiklyssning.

    - Slutligen, finns det någon instruktion för uppgradering tillgänglig som håller mig i handen hela vägen?

    Guide till 2.1 här.
    Guide till 2.2 här.
    Om du ångrar dig finns en guide på hur du kommer tillbaka till 1.5 här.


    Hoppas det hjälpte! :D
     
  4. pellep

    pellep Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för era svar! Verkligen! Det känns som om jag skulle få så mycket mer telefon med en uppgradering, särskilt att lägga på a2sd. Som det nu är är luren riktigt seg och det verkar bero på minnesbrist. Och inte värst många appar ryms heller innan man kommer ner på 20mb fritt minne.
     
  5. HyvelTjuven

    HyvelTjuven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    584
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Yes, a2sd gör verkligen mirakel för telefonen.
     
  6. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    I lithium music player finns en volym boost funktion som gör att volymen blir starkare än normalt. När man har root så finns även flera volym-boostar apps.
     
  7. Cyrix

    Cyrix Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ljudvolymen är högre med CM6 0.3 romen, åtminstonde när man använder Spotify.