Funderingar kring surfplattor i höst

Diskussion i 'Allmänt' startad av zaragon, 28 aug 2012.

  1. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Jag har några funderingar kring surfplattor i höst. Det är inget som det går att ha ett absolut svar på, men om det är några som bär på liknande tankar så kanske vi kan resonera lite i denna tråden.

    Såhär är utgångsläget.

    Jag har en Transformer, den första (TF101) med docka. Jag använder den en massa, både hemma och i plugget (LTH). Jag vågar påstå att jag kanske aldrig köpt en teknikpryl som jag haft så stor användning för. Men den är lite seg numera. Så för att jag ska fortsätta få så stor behållning så funderar jag lite på följande alternativ.

    1. Om JB kommer till TF101 kanske den känns bra för att jag ska vara nöjd i ett år till. Men det är väldigt många kanske'n i det alternativet.

    2. TF700, alltså Transformer Infinity verkar riktigt het. Jag kanske kan sälja min gamla traffa (Transformer, alltså) för ett okej pris och köpa en Infinity utan att behöva lägga mer än ungefär 4000 emellan. Jag har inte fått tillfälle att prova den själv än, dock. Någon som testat eller vet var den finns att testa i trakten runt Lund?

    3. Det kommer ju mycket andra plattor i höst. Jag är en av dem som faktiskt tror på Windows 8. Även om den första Surface-plattan kanske inte står för det största genombrottet, så kan det visa sig att det var dumt att satsa på en "android-netbook" hösten 2012.

    Framtiden för Android-plattor kräver ju mer eller mindre ett större och större app-stöd. Snart räcker det inte att det är smidigt att surfa och maila på dem utan det behövs saker som fullt fungerande Office-substitut och sånt. Om Windows 8 slår igenom ordentligt kommer Android för surfplattor fortsätta att bara vara en plattform för surf, mail, youtube och spel.

    Vågar man köpa en Infinity? Eller, för den delen, vågar man köpa en Surface (eller något liknande med Windows 8)? Det förnuftigaste vore kanske att ha tålamod med min sega men fantastiska gamla traffa. Men prylnörden inuti mig skriker högre och högre och jag älskar att tillfredsställa honom.

    Någon som funderar på något liknande? Vad tror ni om surfplattor i framtiden i allmänhet och vad tror ni om Infinity och Surface i synnerhet?
     
  2. Mundane

    Mundane Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    280

    MINA ENHETER

    Du kan ju alltid spara dina grejor som du har på plattan, på tex dropbox sen göra en återställning.
    Då ska den bli likadan som när den var ny.
     
  3. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Jo, det har jag gjort 5-6 gånger. Den är inte sämre nu än när den var ny, men kraven höjs ju hela tiden.

    Jag kan kanske lämna in den på garanti, iofs. Ljudet har bråkat sen den var ny (Ibland börjar det knäppa i högtalarna och enda sättet att få slut på det är att starta om). Jag kanske får en ny och kanske kan argumentera för att få använda pengarna för att köpa en ny platta på samma ställe.