Problem: Fungerar bluetooth handsfree bra för er? Intercom

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by Oh Qrap, Apr 29, 2012.

1. Oh Qrap

Oh Qrap Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur fungerar era S2´or med bluetooth headset?

Kör hoj och har införskaffat Scala Rider G9 intercom, med S2´an blir ljudet hos den man pratar med väldigt lågt. G9´an har då en massa funktioner för att ljudupplevelsen ska bli bra men här är det något som inte lirar, den kan sänka volymen i högtalarna/micen som sitter i hjälmen men den gör det för länge eller nåt åt det hållet.

Har nu testat att växla med en Iphone 4S istället, då fungerar det mycket bättre. Volymen har varit på max på båda teleonerna och G9 enheterna. Har testat att ringa upp "lös" mobiltelefon och mobiltelefon kopplat till en annan G9 enhet, ljudet blir lågt i båda fallen hos mottagaren.

Med Iphonen som det fungerar bättre med kan det bli så att första ordet man säger i en mening är tystare men sedan höjs volymen till det man ställt in.

Med S2´an är ljudet antingen lägre i 3-5 sekunder, eller konstant lägre.

Har 2.3.5 på S2´an och inte sugen på att uppdatera förän folk säger att det fungerar med den/de nya uppdateringarna, nuvarande senaste verkar ju vara en katastrof. Min lur är problemfri i övrigt enligt mig, även ljudet med telefonen "löst".

Är detta något känt problem för S2´an med bluetooth headset?

http://www.cardosystems.com/scala-rider/scala-rider-g9-powerset