Fråga: Fungerar eran S4 bra? Förklara varför?

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Mip, 5 jun 2013.

  1. Mip

    Mip Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Har funderat om jag ska införskaffa mig en SGS4. Men läser mest om alla problem här och blir tveksam. Kan inte ni som är nöjda skriva ner vad som gör er nöjda? Vad änvänder för router/hörlurar hur är batteri/4G är skärmen bra/dålig? osv.

    Jag har idag en S2 som jag är jättenöjd med men känner för något nytt. Hur står sig S4:an i jämnförelse med den eller S3?

    Funderar på detta erbjudande: https://www.tewss.telia.se/privat/kampanj/mobilt/surfplatta-pa-kopet
     
  2. Gurra101

    Gurra101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2012
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Min funkar perfa helt enkelt har ju det med mearing i menyerna men inget jag stör mig på och räknar med en uppdatering som kommer fixa det. Sen är det fel att kolla i forum för dom som posgar här har ju någlt problem men av hur månca procent av dom som köpt telexonen är det? Hade man nu inte varit på dessa xorum så hade man inte vegat om vissa av problemen iheller.
     
  3. Lunatico

    Lunatico Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    425
    Mottagna gillanden:
    111

    MINA ENHETER

    Personligen är jag en aning missnöjd, min s4:a är otroligt ryckig och hakig större delen av tiden, inget flyt alls...min s3 hade inte dom här problemen alls :'(
     
  4. Miltonbull

    Miltonbull Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Nöjd efter två veckors användande. Kommer från iOS. Kör med nova och stark tema. Flyter på bra. Snabb i menyer etc. Kör Spotify med medföljande lurar. Funkar perfekt.

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
  5. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Har haft min i ca 3 veckor nu. Är fruktansvärt nöjd med den. Har inga som helst problem med lagg eller ryckighet i menyer eller så. Kör med Nova på min och gjort sen dag ett. Använder den i jobbet och använder den ganska hårt, många samtal varje dag och en hel del skärmtid. Har trots det ca 60-70% kvar när jag kommer hem.

    Kör med BT headset på jobbet och utan privat. Samtalsljudet i telefonen är grymt bra, kanske till o med lite för högt. Kör på lägsta volym men känner ändå att jag skulle vilja sänka lite till i vissa fall.

    Hade en S3 som förr förra telefon och skillnaden är inte så jävla stor mer än att skärmen är något bättre, batteriet är bättre och personligen tycker jag S4:an är snyggare.

    Jag kan allafall varmt rekommendera denna telefon

    Skickat med Tapatalk
     
  6. filur93

    filur93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Förutom smearingen, är det de medföljande hörlurarna som jag är mest besviken på.

    Volymen är högre på den högra snäckan, men går att kompensera någorlunda om man ändrar ljudbalansen i inställningarna. Det går dock inte att få en perfekt balans, eftersom ju lägre frekvenserna är, desto högre är de på den högra snäckan. Man blir tvingad att hitta en balanserad obalans så att säga. Upptäckte samma sak när jag testade de medföljande hörlurarna till S3:an i S4:an. Så länge man inte använder de medföljande hörlurarna är ljudbalansen som den ska vara.

    Min S4 är annars snabb och fungerar som den ska. Jag använder Nova som standard launcher.
     
  7. Håcke

    Håcke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    För att utjämna tonkurvan mellan vänster och höger gå in under inställningar / Min enhet / Ljud och längst ned i ljudmenyn hittar du Adapt Sound. Välj denna och se till att du sitter i ett tyst rum. Lyssna kritiskt och klicka i "hörseltestet" så bör du få jämn balans. Jag har en lätt bullerskada i ena örat och detta var perfekt för mig.
     
    DigiMan och filur93 gillar detta.
  8. filur93

    filur93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Tackar, hade missat Adapt Sound. Nu blev det bättre! :D Hörseltestet bevisade också att den vänstra snäckan mycket riktigt hade lägre volym på de låga frekvenserna.
     
  9. whiteman

    whiteman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Det är en bra telefon, det är den. Men skulle jag kunna ångra mig hade jag köpt en HTC one. Har inte bara läst om den. Bror har en. Och den har jag verkligen testat igenom och resultatet är alltid att jag sitter och tittar styggt på brorsan. Han har inte ett klagomål på sin och jag har inte hittat ett fel.
     
  10. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Den är helt enkelt bäst och det är inte lönt att skriva varför då den listan är för lång!
     
    Last edited: 5 jun 2013
  11. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Använder min till och från och det jag gillar på den är kameran som tar riktigt bra bilder på längre avstånd..:)

    Skickat från min HTC One via Tapatalk 2
     
  12. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Inga problem alls med min.
    Smällde in omega direkt.
    Lurarna är på 16 ohm och har inga problem alls, router är en Asus och funkar perfekt.

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
     
  13. Gyllenb

    Gyllenb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Har inte haft några problem alls.
    Ja det skulle väll vara smearing då, men det är inget jag bryr mig om.

    Annars låser sig snabbt vid satelliter, skön som bil gps.
    Har inte haft några wifi problem (har en gammal netgear)

    Kameran funkar bra, snabb och bra bilder.

    Det enda jag skulle gjort efter mina behov var att vänta och köpt active varianten.


    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
  14. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    GyllenB har en poäng där, adjö gärna haft active varianten.
    Kanske säljer den här och köper en active senare helt enkelt.

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
     
  15. Håcke

    Håcke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER


    Jag slog till på Telias erbjudande S4+Tab2 7" då det passar mig perfekt med max 25 timmar snack per månad samt 3GB. Surfplattan är väl inte så speciell då jag redan har en större. Fick DOA min S4 pga strul med mikrofonen, den som jag pratade med kunde knappt höra mig utan headset. Har bara läst om nåt enstaka fall med mic problem så det är nog inget att oroa sig för.

    Är supernöjd med S4 och batteritiden är över förväntan, lite ovant med menyer jft Galaxy S2 som jag fortfarande kommer att använda.

    Enda nackdel som jag ser det är att S4 är för tunn=flippar lätt ur handen.

    Om du slår till på Telias erbjudande så rekommenderar jag Telia Play+ som ger en massa TV kanaler gratis i 3 månader, därefter 149kr/månad. Du kan säga upp det direkt samma dag så blir det helt gratis.
     
    Last edited: 6 jun 2013
  16. Mip

    Mip Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Är lite nyfiken på Tab:en. Är den okej? Både 3G och Wifi?
     
  17. PatrikDroid

    PatrikDroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    1 640
    Mottagna gillanden:
    400

    MINA ENHETER

    Kan någon vänlig själv länka till Telias erbjudande med Play+?
    Hittar det inte :)
     
  18. tidsoptimist

    tidsoptimist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 12 Pro MAX
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Pixel 3a XL
    Övrigt:
    Samsung Gear S3 Frontier, Chromecast, Nvidia Shield mflr..
  19. Håcke

    Håcke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    https://www.tewss.telia.se/privat/tv/playplus/ erbjudandet gäller Stor paketet


    @Mip den har både 3G och Wifi, går även att använda den som mobil. Observera att det extra SIM kortet för Tab 2 -7 som ingår i erbjudandet endast är för mobildata, dvs det går inte att ringa på det. Datapotten är gemensam för S4 och Tab 2-7 . Wifi endast för 2.4GHz , iofs inte så jätteviktigt att ha 5GHz. Tab 2-7 är lämplig för att se på Telia Play +. Skärmen i Tab 2-7 är LCD av sämre sort. Går att komplettera med extra micro SD kort, inbyggda minnet visar bara runt 4 GB ledigt så jag drog i ett 16Gb kort.
     
  20. Mip

    Mip Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Tack för info. Ska nog slå till på detta. Ända som jag inte gillar är att man måste binda sig på 24 mån. Men man kan inte få allt.