Fungerar Live View-klockan med Ice Cream Sandwitch / Android 4.0?

Discussion in 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' started by Xboy, May 20, 2012.

1. Xboy

Xboy Teen Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    "Titeln säger allt", som det brukar heta. Eftersom Sony Ericssons första modell av det stundtals utskällda armbandsuret Live View sedan lanseringen sjunkit betänkligt i pris överväger jag ett inköp. Då nätet emellertid surrar av lösa uppgifter om att Live View inte alls fungerar med Android 4.0/Ice Cream Sandwich-baserade telefoner (i mitt fall en Sony Ericsson Xperia Ray) håller jag gärna i plånboken ett tag till.

Jag undrar därför om det finns någon vänlig Swedroid-själ som antigen kan bekräfta att Live View faktiskt fungerar felfritt med ICS/Android 4.0, alternativt bekräfta att Live View helt eller delvis inte alls fungerar med ICS/Android 4.0? Jag litar definitivt mera på de svar som ges här än på de godtyckliga engelskspråkiga diskussionsforum som Google-sökningar i ämnet gör, så alla erfarenheter om Live View + ICS/Android 4.0 är välkomna! :)

(för protokollets räkning - jag känner väl till klockan Pebble, men då den ännu inte finns tillgänglig är jag fortfarande intresserad av Sony Ericsson Live View, förutsatt att den nu fungerar med min ICS/Android 4.0-telefon)

2. martin3

martin3 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo, den fungerar med Ray ICS. Fast den fungerar lika dåligt som med GB, för mig tappar den uppkopplingen ganska ofta (typ var 15-onde minut). Uppkopplingen komme igång igen efter någon minut. Jag skulle inte köpt den annat än som leksak, annars kommer du att bli besviken.
    Eftersom grundidén är bra så funderar jag på att köpa en SmartWatch istället.

3. Nixi

Nixi Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Köp en SmartWatch istället. Visst priset är lite högre men det är en tusen gånger bättre produkt. Om du bor i Lund så kan du få min LiveView (så gott som oanvänd).