Fråga: Funkar bara med Samsung laddare?

Diskussion i 'Galaxy S3 Mini' startad av botze, 3 apr 2013.

  1. T4JZ0N

    T4JZ0N Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Batteriet med snabbladdaren laddades i min galaxy W, men efter en snabb test på i8190 så kan jag säga att den här telefonen verkar ha bättre laddningskontroll än galaxy W iaf. Den blir inte varmare med en laddning på 1A än med originalladdaren, så jag gissar att dom andra påståendena i tråden stämmer bra.
     
  2. stefans

    stefans Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    annan erfarenhet

    Plockar upp denna tråd för att informera om att det faktiskt finns problem. Har just köpt en Galaxy tab 3, och den accepterar bara vissa laddare. Faktiskt ganska få av alla mina USB-laddare (t.ex. från ericsson, apple, google). Accepterar dock laddare från HTC och Samsung. När jag kollar på laddström under laddning så har den gått upp mot 1200 mA. Kanske detta är en begränsning, d.v.s. att den inte tar laddare som bara kan leverera 1A?

    Någon som vet mer?
     
  3. hemligsomfan

    hemligsomfan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Surfplattorna lider av att det inte finns någon standard för "High Current charging", d.v.s. laddning med mer är 1A (iPad ca 1,3A, Samsung någonstans i krokarna o.s.v). Här saknas samma incitament som EU gav tillverkarna om mobiltelefonerna. D.v.s. att det ska vara microUSB för laddning på alla (t.o.m. Apple har skrivit på, men löst problemet med ytterligare en adapter).

    Använder du en laddare som inte är ämnad för rätt surfplatta fattar den helt enkelt inte att den kan kräma ur med ström än vad en vanlig USB-port i en dator "kan" (d.v.s. 0,5A, dock en sanning med modifiaktion).

    I grunden en bra funktion då du inte kan bränna en USB-port som inte kan leverera tillräckligt med kräm.

    Lider av detta själv till min P7500 (Tab 10.1), så jag lödde helt sonika in de motstånd som krävdes för att lura plattan att tro att den sitter i rätt laddare (som jag glömde 2:a dagen på semestern på Koh Samui för 2 år sen). Det räcker här alltså inte bara med att bygla data+ och data-, då tror plattan bara att det är en telefonladdare (d.v.s. max 1A).

    Nu måste jag bara vara försiktig så att jag inte kopplar den kabeln till datorn då det med största sannolikhet kommer att ställa till med ofog.

    Vi kan hoppas att den nya USB3 kontakten kan begåvas med en smart lösning på problemet. Men det är antagligen att hoppas på förmycket.
     
    Last edited: 3 jan 2014