Funkar en mini-dator till androidutveckling?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av cray, 30 jan 2011.

  1. cray

    cray Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag tänkte köpa en liten bärbar för androidutveckling i soffan :). Funkar det med en atom cpu eller blir det det för slött? Det blir linux + eclipse.
     
  2. samster93

    samster93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det jag har testat med en asus eee 900 har det laggat ngt fruktansvärt men jag vet inte om atom:arna är effektivare.
     
  3. woody

    woody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    För mig fungerar det OK att köra Eclipse på min Asus eee 901 med Ubuntu. Eclipse slukar ju mycket minne så att köra emulatorn samtidigt går inte bra för mig. Jag debuggar på telefonen så slipper jag köra emulatorn.
     
  4. b.lindahl

    b.lindahl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag använde min Asus 1000HE i början när jag startade utveckla för Android men lade ner det efter ett tag. Som påpekats ovan är inte prestandan på netbooks, om man ska generalisera tillräcklig för att köra Eclipse samt emulatorn samtidigt.

    Det stora problemet, som jag ser det är dock skärmstorleken (10"). När man jobbar i Eclipse använder man en rad olika fönster/vyer. Med en skärm på bara 10" kan man inte ha mycket mer än en vy öppen för att de inte ska bli fånigt små. Så min rekommendation är att köpa en laptop med större skärm, minst 12-13".
     
  5. speakman

    speakman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Alternativet kanske är en annan editor? Det finns ju en uppsjö smidigare än Eclipse, även om man inte får riktigt det stöd som Eclipse ger.
     
  6. cray

    cray Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tack för alla svar, det blir en vanlig 15" laptop istället.