Fråga: Funkar importerad LTE-lur i Sverige?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Ratio, 21 oktober 2011.

1. unilsson

unilsson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När det gäller IP adresserna så tittar alla på hur man skall lansera IPv6 på ett bra sätt utan att det påverkar slutkundens tjänsteupplevelse. Bara dela ut IPv6 adresser går ju inte. Inte heller en NAT64 säkerställer att tjänster fungerar eftersom det blir för komplicerat att hålla en ALG i NAT64:an uppdaterad. Dual-stack blir det enda alternativet.

2. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Var det verkligen vettigt att återuppliva en nästan ett år gammal tråd för ett inlägg som inte har med trådskaparens fråga att göra?

3. zmeklund

zmeklund Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Eftersom det i stor utsträckning diskuteras frekvensband i denna tråd tänkte jag höra om har svar på eller tips angående varför min Galaxy Nexus inköpt i Australien inte fungerar här i Sverige. Jag kan ringa/ta emot samtal samt sms ut/in. Det som inte fungerar alls är 3G, alltså ingen datatrafik överhuvudtaget. Jag har normalt sett hyfsad koll på mina prylar och har bl.a omvandlat min lur från Yakjuxw (den kommer med det även i Australien) till Yakju och jag har koll på hur man ställer in inställningarna för APN. Har t.o.m fått hjälp på en Telia-butik för att vara helt säker. Har bytt sim-kortet också...detta problemet stör mig otroligt eftersom jag har en väldigt dum smart-telefon för tillfället. (3G-data fungerade utmärkt i Australien).

4. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Jag tror nog att det är bättre att du startar en ny tråd med din fråga då den inte riktigt är relaterad till vad denna tråd handlar om. Folk som läser rubriken och redan vet att LTE-versionen av Galaxy Nexus inte fungerar här kommer troligen inte att läsa ditt inlägg och det är troligen större delen av användarna på denna forumdelen.