Fråga: Funkar LightFlow med OnePlus 6?

Diskussion i 'OnePlus 6 - Allmänt' startad av andreas.karlsson, 26 maj 2018.

  1. andreas.karlsson

    andreas.karlsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2018
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Mycket beroende av att notifieringslampan funkar bra, kan nån ägare till OnePlus 6 bekräfta att LightFlow fungerar bra? Jag vet att de finns inbyggt stöd för appar och färg på lampan men vill kunna styra de lite mer och då är LightFlow att föredra men vågar inte köpa en innan jag vet att de rockar :cool:
     
    bernard gillar detta.
  2. Gustaf87

    Gustaf87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    103
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22
    Jag använder jämt lightflow och fick min Oneplus 6 i förrgår. Kan säga att det fungerar men inte klockrent. För att det ska fungera måste det vara aktiverat i inställningar och då det är aktiverat så kan man inte släcka lampan när telefonen laddas, är fulladdad osv vilket är värdelöst.
    Hastigheten på blinkandet av leden verkar dock inte heller gå att styra i nuläget. Får se ifall man kan komma runt detta i framtiden när bättre mjukvara släpps, eller om det styper i hårdvara vilket är troligast.
    Tycker även att lampan är väldigt liten och har ett svagt sken. Är väll nästan det enda som är negativt med telefonen.
     
    andreas.karlsson och bernard gillar detta.
  3. andreas.karlsson

    andreas.karlsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2018
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Just de där med att lampan alltid lyser när den är full-laddad osv som jag var orolig för :( På vissa lurar brukar de gå att slå av lampkontrollen i Android och sen aktivera de i lightflow men de säger du inte heller är möjligt vilket låter illa :cry:

    Jag älskar led-lampan på Nexus 5 och 5x, hur liten är den på OP6 om du jämför? På en kompis 5T är den superliten, är den lika liten på 6an?!

    Just nu känns de som jag väljer att avvakta med detta till/om de får ordning på lightflow, tråkigt för i övrigt verkar den vara en perfekt lur för mina behov :ehm:
     
  4. Gustaf87

    Gustaf87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    103
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22
    Ja jag har iaf inte lyckas stänga av det och få igång det i lightflow. Har kanske missat något också. Ja lampan är väldigt liten tyvär.
     
    andreas.karlsson gillar detta.
  5. andreas.karlsson

    andreas.karlsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2018
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Tack LED-lampa och/eller OAD är dealbreaker för mig. Vad jag vet så har OP6 bara ambient display och de duger inte tyvärr så jag får vänta in 6T och hålla tummarna där. :(
     
  6. Gustaf87

    Gustaf87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    103
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22
    Surt det ska stypa i det då telefonen är helt fantastisk förutom det. Man ser ju lampan iaf, är huvudsaken. Vanesak att den är liten kanske
     
  7. andreas.karlsson

    andreas.karlsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2018
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Har glott på reviews på YT senaste dagarna och de verkar vara en optimal lur för mig men älskar verkligen notifieringslampan, man ser blinket och färg och vet vilka app de är utan att ens vara i närheten av luren. Men lampan verkar vara på väg ut på samma sätt som 3.5mm så de kan hända att de blir affär ändå precis som du säger så verkar de vara en trevlig lur i övrigt :cool:
     
    Gustaf87 gillar detta.
  8. Gustaf87

    Gustaf87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    103
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22
    Tycker du absolut ska köpa! Otroligt nöjd än så länge
     
    andreas.karlsson gillar detta.
  9. andreas.karlsson

    andreas.karlsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2018
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    82
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Kul! De kan bli affär som sagt :) Bara hoppas de får ordning på lampan, läste i en annan tråd att de skulle komma stöd för tidsinställdt stör-ej läge vilket också är trevlig då är luren optimal för mina behov.