Funkar mobilen i USA nuförtiden?

Diskussion i 'Allmänt' startad av sand, 19 jun 2014.

  1. sand

    sand Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hur är det? Funkar tex en 'svensk' Galaxy S4 att ringa med i USA? Funkar wifi?
     
  2. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Wifi fungerar, ringa med fungerar också. Men du vill nog inte ringa med ditt svenska abonnemang eller göra något med ett svenskt kort där borta. Ska du vara där i en vecka om inte längre är det definitivt att rekommendera att köpa ett T-mobile eller AT&T prepaid kort. Som båda fungerar med din svenska telefon.
     
  3. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Om du ska surfa så fungerar inte S4 med WCDMA 1700 Mhz som behövs för att T-mobile ska fungera så bra som möjligt, dock stöds 1900 MHz som också fungerar men täckningen är sämre vad jag vet.
     
  4. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Det fungerar alldeles ypperligt. Dyrt att ringa/smsa/surfa med svenskt sim kort men fullt fungerande. Däremot finns det mycket butiker (ex Starbucks) som har gratis WiFi hotspots som du kan använda. Även dom flesta hotell har WiFi, dock debiterar vissa hutlösa priser för det.

    Om du ska vara där en längre tid så köp ett AT&T prepaid kort när du är där och sätt i din S4:a då den operatörens frekvenser är väldigt lika dom vi har i europa.. Dvs du får "bäst" mottagning. Tror dock inte det fungerar om din S4:a är operatörslåst.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
     
    Last edited: 20 jun 2014