Funktion för att se mobildataanvändning per dag, och per app?

Diskussion i 'Applikationer' startad av N6290, 3 apr 2022.

  1. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 381
    Mottagna gillanden:
    1 734

    MINA ENHETER

    Vad jag söker är två saker:
    För det första skulle jag vilja ha en funktion/app som visar mig hur mycket mobildata jag använt det senaste dygnet. Helst en automatisk notifikation vid visst klockslag, typ midnatt. Annars en lista, dag för dag en viss månad, med angivande av hur mycket data som förbrukats varje dag, där jag själv går in och kollar vid behov. I min telefon (Pixel 3a) så visar systemmenyn sammanslagen mobildataanvändning för hela månaden (t.ex. 1 april och framåt, total förbrukning), dvs jag får ej fram hur mycket mobildata som använts enstaka dagar.

    För det andra så önskar jag en vy som visar hur mycket data varje app har förbrukat det senaste dygnet. Listan i telefonens inställningar verkar även här visa sammanslagen data för senaste månaden per app, vilket inte riktigt är vad jag söker, då jag vill ha det angivet dag för dag. Tidigare kunde appen Datally göra detta, men efter en Android-uppdatering försvann funktionen för några år sedan, Datally slutade fungera minns jag, kanske att Google tog bort behörigheten som krävdes för att se individuell appförbrukning.

    Finns dessa funktioner, antingen genom en tredjepartsapp eller inbyggt i Android? Jag har Pixel 3a, misstänker att funktionerna är borttagna från "stock Android" numera som sagt. Finns något API som låter en tredjepartsapp se detta? Ska tillägga att jag använder VPN-tunnel konstant så jag kan inte använda en lösning där en app imiterar en VPN-tunnel för att logga data.
     
  2. goateye01

    goateye01 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    My Data Manager gör jobbet åt dig!
     
    Kristy gillar detta.