https://www.amazon.de/-/en/Fire-Kids-tablet-display-Kid-Proof/dp/B07WFLBX6W
-48% €69.99
Detta är den min dotter har. Måste bara än en gång påpeka att Amazon har uppgraderat OS, förmodligen för att sabba för folk att lägga in Google Play och Av-Amazonifiera plattan. Den intresserade ska nog kolla XDA-tråden om Fire Toolbox. Min platta (som har OS från 2020) funkar toppen, fick side-loada Netflix och någon annan app, men inga problem.
Hur som, bra pris och jag är nöjd med den vi har vad gäller batteritid, skärm, ljud, allt. Dottern har tappat den i marken, glömt den ute i regnet, etc. Ett litet aber möjligen är att den tycks sakna svenskt systemspråk. (däremot går det såklart att använda svenskt tangentbord)
Minns jag rätt ska man se till att plattan INTE kommer förinställd med ditt Amazon-konto "Link device to your Amazon account to simplify setup". I övrigt var det ett tag sedan jag satte upp plattan, det jag minns är att man bjöds på 1 års gratis nånting-amazon-nånting som jag sedan av-prenumererade på efter ett tag så de inte skulle börja dra pengar.
Runt 200 vill jag minnas. Valde UPS då de fraktar plattor/leksaker som innehåller lithiumbatterier; DHL etc kan krångla en del. Återigen, var inte igår jag beställde så saker kan ha ändrats, den som är intresserad bör kolla vad som gäller nu.
Last edited: 18 november 2022