1. Dubbelsurf – äntligen tillbaka! Få 14 GB istället för 7 GB för bara 145kr/mån!. Inte i 3 mån, inte i 6 mån, utan exakt så länge du behåller ditt abonnemang. Se alla erbjudanden på fello.se
    Stäng notis
  2. Stäng notis
  3. Unpacked-nyheter: Fold 4 | Flip 4 | Watch 5 | Buds Pro 2
    Stäng notis
  4. Registrera ett konto och bli del av Sveriges förmodligen trevligaste och mest hjälpsamma community.
    Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis
  8. Stäng notis
  9. Stäng notis

Fyndtips - Diskussionstråden

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av ASR, 26 sept 2013.

1. Holabanarne

Holabanarne Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    300
    Telefon:
    Xiaomi 11T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Börjar och börjar... Det är väl egentligen mer eller mindre så att black friday/week/weeks/weekend flyter ihop med cyber monday/week.

Turqok gillar detta.
  2. -=oopeteroo=-

-=oopeteroo=- Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Sedan början av black week har jag försökt att beställa en tab s8 med trade-in, med min gamla surfplatta med wifi som inbyte. Självklart har det inte fungerat hela kampanjen och varje gång man pratade med supporter så var det tekniskt problem och det skulle alltid vara fixat på kvällen, så jag skulle alltid försöka lägga en beställning nästa dag. Vilket självklart aldrig var fixat.

I lördags sa dem att det äntligen var fixat. Då de har testat systemet och allt, samt har många kunder kunnat beställa med serienummer. Jag kunde dock fortfarande inte beställa, så han hänvisade mig att försöka igen på måndag, dvs idag, sista dagen på kampanjen. Och om det inte skulle fungera för mig idag, så skulle de hitta en lösning till mig/ förmodligen i form av rabattkoder etc.

Idag fungerar det fortfarande inte och jag fick äntligen min lösning av Samsung :DDDD istället för att köpa en tab s8 för 3500kr erbjöd han mig att köpa en tab s8 ultra för 13 000kr!!!!! Och han tyckte att detta var en super bra erbjudande då ultran var så mycket bättre. Jag sa att jag inte ville spendera 13 000kr och att detta är ingen lösning alls lol. Han svarade med "tänk inte på summan, tänk på rabatten, 20% är mycket!". Och det var det enda han kunde erbjuda mig då han inte kunde göra något annat än ultran.
    :cool: Good job Samsung :cool:

Brulize, dt33, Hajken och 8 andra gillar detta.
  3. frpl

frpl Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    601

MINA ENHETER

Vilket skämt, haha!

-=oopeteroo=- och qube gillar detta.
  4. Nacud

Nacud Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s21 Ultra
    Kan du inte bara köpa en sketen mobil från butik o trada in? Hade för mig at det var nån som länkade denna Nokia 105 mobiltelefon (svart) - Elgiganten

5. -=oopeteroo=-

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Mjo men det är nog lite sent nu :P hoppades på att de skulle fixa deras sida, samt så trodde jag på en bra kompensation :P får nog ringa runt lite och se om någon har en skrotmobil nånstans liggandes :P

6. Cupid

Cupid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Hade samma bekymmer i fredags, skulle byta in en klocka med wifi, så enbart serienummer.
    Skulle chatta först, 25min kö.. Så jag ringde in, pratade en halvtimme med en gubbe som inte klarade hålla SM-R770 i minnet utan frågade säkert 7ggr vilken modell det var under allt testande.

Han gick iväg och frågade, jag skulle prova med nollor innan serienumret och efter, enbart nollor osv. Inget fungerade. Blev efter en halvtimme hänvisad till chatten för där var de experter sa han. Troligtvis mest för att slippa mig.

För hon jag pratade med i chatten var sämst. Hon sa att det måste vara IMEI-nummer. Finns inget annat sätt. Jag försökte först trevligt förklara att det inte finns. Men svaret vara bara, det måste vara ifyllt annars går det inte. Sedan var det strul med trade-in tjänsten, men provade men min mobil och där fungerade det. Frågade även hur jag skulle veta när tjänsten fungerade igen i och med att jag inte hade något IMEI-nummer och vad jag skulle fylla i för att det skulle bli rätt och fungera.
    Då ville hon starta ett ärende, vilket jag sa var lönlöst för då kanske det är löst till mellandagsrean..

Spydde lite galla på henne, förklarade hur dåliga de var, behöva bli hänvisad från den ena till den andra, lägga en timme för att kunna få köpa något. Att datorrösten på SJ klarar att svara på frågorna minst likabra som supporten.

Skrev några timmar senare och frågade om rabattkoden på 10% man får när man registrerar sig för nyhetsbrevet att jag inte fått någon och om de kunde hjälpa mig. Svaret var blankt nej där också.

Bytte in en gammal Iphone 7 istället, Galaxy S-III fanns inte att välja, men hade jag haft en S-II hade det gått bra. Känns stabilt.

Last edited: 28 nov 2022
    -=oopeteroo=- och frpl gillar detta.
  7. celleequie

celleequie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Onplus 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Onplus 7 PRO
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8
    Du kan ha något i de andra, men måste vara en sån smal kontakt då..

Kurt gillar detta.
  8. -=oopeteroo=-

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Tror jag pratade med samma "expert", jag spydde på henne med :P har också två note 4 jag vill byta in, vilket inte fanns med på listan :P beställde tab s8 utan trade-in rabatt, tog screenshots på serienummer som inte funkade, få se om Samsung justera det i efterhand...

Cupid och Kristy gillar detta.
  9. Glis

Glis Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    984
    Telefon:
    HP iPAQ 614c

MINA ENHETER

Telefon:
    HP iPAQ 614c
    Platta:
    Blackberry Playbook
    Jag testade om det gick att få 2000 extra hos Samsung under flera dagar, men fick varje gång att det var ogiltigt IMEI. Valde telefon som fanns i listan och alla 4 IMEI jag testade blev nekade.

Lyckades någon få till en lösning på det problemet?

10. Dune1

Dune1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149

MINA ENHETER

Någon som fått sin Tab s8 från Samsung? Jag beställde med inbyte men har inte hört något om ca leveranstid. Om jag förstod detta rätt så ska man få en separat försändelse för inbytet och först då de har fått in den så får man den summan avdragen? Jag har inte testat detta tidigare så blir lite osäker på hur det kommer att gå till.

11. Delta76

Delta76 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Yes, they will send the "trade in kit" separately later. You have 2 weeks from the day you received it. those kits seem to be late as well
    Apparently, they received way more orders than they expected, so they don't even know when those will be fulfilled. if you order today, it will say Dec 8-15.

Dune1 och Kristy gillar detta.
  12. dt33

dt33 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    501

MINA ENHETER

Inbytes summan dras av direkt redan vid beställningen av Tab S8.

Dune1 gillar detta.
  13. Delta76

Delta76 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    not exactly. you get 2000 deducted, but the value of the trade in device is "on hold". once you send it in, they will refund that amount back to you.

in theory they can issue invoice for that 2000kr if you don't send yours in. I doubt Samsung will go that route, but sending it in is a contract we agreed to, so let's honor it.

Dune1 gillar detta.
  14. Zoneher

Zoneher Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Beställt 1st platta från samsung (till barn), hade en värdekod på 800kr som kundtjänst sa man inte kunde använda på nedsatta varor. Prova ändå o jo visst funka det. Rätt så snurrigt där på Samsung.

Bifogade filer:

15. FishyFish

FishyFish Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P8 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P8 Lite
    Menar du värdekod som presentkort eller en rabattkod du kan dela med dig av? Riktigt bra pris! :D

gabo206 och frpl gillar detta.
  16. nixxz

nixxz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    155

MINA ENHETER

Sjukt bra pris, om det är en rabattkod. Troligtvis är det en värdekod hen har.

Så tipset kanske mer är att man kan använda presentkort/värdecheck på rabatterade varor hos Samsung.

Last edited: 30 nov 2022
  17. dt33

dt33 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    501

MINA ENHETER

Funny. I got both 2000 + trade in device deducted directly when ordered Tab S8. :money:

18. papito

papito Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Inget julkalender i år?

19. Leo83

Leo83 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    3 785

MINA ENHETER

papito gillar detta.
  20. Zoneher

Zoneher Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jo var en värdekod på 800, som jag fick för de skickade mig en fel S22 tidigare..

nixxz gillar detta.