Fyndtipstråden Amazon.se - Leverans & Diskussionstråden

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Swedroid, 4 aug 2020.

  1. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Vad hette den där jämförelse appen till Chrome nu igen? På datorn, har helt tappat bort den :neutral:
     
  2. de2xa

    de2xa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2021
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    238
    Den?
    Amazon Best Price Europe
     
    gammgubbe, DroidJunkie och Dune1 gillar detta.
  3. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

  4. slarre

    slarre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2012
    Inlägg:
    640
    Mottagna gillanden:
    2 457
    Telefon:
    Motorola Moto G84

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto G84
    Telefon 2:
    uleFone Note 16 Pro
    Platta:
    Apple iPad Mini (Gen 5)
    Platta 2:
    Apple iPad Mini
    Den här?
    upload_2022-5-31_18-13-32.png
     
    DroidJunkie gillar detta.
  5. rawbin2K

    rawbin2K Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2021
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    389
    Tack, avbeställde dock efter jag läste de 10 senaste "recent" kommentarerna med artificiell och överdriven vaniljsmak och avsaknad/dålig information om näringsvärden/ursprung :)
     
    winterwold gillar detta.
  6. gammgubbe

    gammgubbe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2021
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    161
    Jag tycker Bring har sjunkit på sistone. Händer de inte klarar av att leverera i tid så de påstår det är utom deras kontroll (force majeure). När jag ringde en gång och frågade vad som hänt sa de att paketen inte fick plats i bilen. Det kallar inte jag för force majeure. Med force majeure menas krig, atomexplosion, naturhändelser som jordbävning och liknande. I och med att Bring påstått de försökt leverera fast de inte har gjort det (vi var hemma) så kan man inte få ersättning för utebliven leverans. Det stod på Amazon igår hade jag inte fått varorna igår skulle jag kunna komma tillbaka idag för att få ersättning.
    upload_2022-6-1_19-7-18.png
     
    Kaleid gillar detta.
  7. stanger

    stanger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2014
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    902

    MINA ENHETER

    Ja, håller med att Bring inte levererar som de ska. När jag tar hemleverans ska det vara innan 17, enligt Bring själv. De kommer dock oftast runt 18-20.

    Har även fått flera gånger nu att det blir förseningar på grund av olika orsaker. Och klassikern att jag ej va hemma.

    Har börjat välja ombud för att slippa allt sånt nu.
     
  8. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 716
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Dessbättre får jag rätt sällan grejer med Bring nu, men det är förskräckande hög andel av de som ändå kommer den vägen som är försenade. En dag eller en vecka, det kan bli vilket som. Eller inte komma fram alls.
    När det väl är på sista sträckan hem till mig brukar det funka fint, men chauffören har ringt några gånger och frågat om det går bra att lämna hos ombud istället för att spara tid för honom. Är det småprylar (som det oftast är i mitt fall) tycker jag det är helt OK då jag enkelt cyklar förbi ombudet på hemväg från jobbet.
     
  9. stanger

    stanger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2014
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    902

    MINA ENHETER

    Ja, det är märkligt hur de kan förseningar hela tiden. Eller har de satt datum de ej har en möjlighet att hålla. Undrar om Amazon reagerar eller vet om problemen.

    Även jag har fått x antal saker som aldrig hittar hem till mig. Man undrar lite var de sakerna försvinner.

    Ja, det är ju ganska bra och snällt mot föraren. De lär ha det stressigt som det är.
     
  10. Mushmushi

    Mushmushi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2013
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    278

    MINA ENHETER

    Bring har aldrig lyckats leverera nåt som jag köpt via Amazon, de vet garanterat om det, hur vet jag det, jo jag hör av mig varje gång och får pengar tillbaka, fri prime-månad eller presentkort...och en ursäkt från Amazon. Har ni problem säg till...tillslut kan de inte fortsätta ge uppdrag till Bring, eller så blir det bättre.
     
  11. stanger

    stanger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2014
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    902

    MINA ENHETER

    Har du rätt i. Man borde nog höra av sig när de bara fortsätter med att ej hålla vad de lovar och är problem. Jag e för snäll där.

    Har ett par leveranser på väg med Bring nu, ser hur det går.
     
  12. Stiftman

    Stiftman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2020
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    41
    RICOO vägghyllorna har bara blivit borttagen från mina ordrar, inte blivit informerad vad jag kan se, samma för er andra?
     
  13. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Nä de kom igår med Bring
     
  14. Turqok

    Turqok Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2021
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    2 787
    Mina två hyllor kom igår med Bring, väntar på att få datum till skrivbordet.
     
  15. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 716
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag har fått hörnhyllor men vägghyllorna är utsatta för någon mystisk ospecificerad "försening".
     
  16. Aene

    Aene Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2013
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    Min vägghylla är också borttagen. Hittar den dock under Avbokade ordrar, men har inte fått någon info om det.
     
  17. dartan

    dartan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2019
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Även mina hörnhyllor är borta från ordern, finns inte ens under avbokade :)
     
  18. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 716
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag misstänker att denna så kallade leveransförsening av mina vägghyllor är Amazon/säljaren som försöker stoppa leveransen. Lite synd att jag fick hörnhyllorna men antagligen inte får dessa då jag kom fram till att hörnhyllorna nog ändå inte var för mig och hade planerat att avbeställa dem men så var de plötsligt skickade och då går det ju inte att avbeställa. Men men... De var så billiga så jag kan säkert hitta på något kul med de två jag köpte.
    Screenshot_2022-06-02-17-11-46-303_com.amazon.mShop.android.shopping.jpg
     
  19. gammgubbe

    gammgubbe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2021
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    161
    Jag skrev till Amazon imorse och berättade vad jag skrev ovan och sa jag var missnöjd. Fick snabbt svar att de hade hittat en leverans som innehöll 3 ordrar och eftersom deadline för leverans hade passerats och de inte hade en aning om när paketet skulle levereras så återbetalade dom hela ordern, ca 270 kr (det var tredjepartsleverantör och inte amazon själva som sålde, annars hade de skickat nya varor). Idag kom paketen. Lådan var trasig så innehållet syntes, min 3 åriga son såg det var en bil där så han ville öppna det bums, gick ej hemlighålla det :D.

    Nåja, jag fick lite dåligt samvete men jag begärde inte refund, bara ge feedback över Brings leveranser. Handläggaren skrev också att de skulle processa feedbacken internt för att förbättra leveranserna.

    Fick också meddelande från Bring att de hade levererat ett visst paket fast jag inte fått det. Däremot fick jag ett paket som ska komma imorgon. Jag kommer vänta några dagar för att se om det paket jag inte fick dyker upp innan jag begär refund.
     
  20. Kaleid

    Kaleid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2017
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    53
    Telefon:
    Xiaomi 12t pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 12t pro
    Hade leverans tidigare under veckan "du behöver inte vara hemma", vilket jag inte var heller. Helt OK att dessa lämnas utanför dörren, men de har istället tagit paketet till en kiosk som är rätt långt bort. Hemleverans var därmed hyfsat viktigt för det är rätt stora paket..