1. Dubbelsurf – äntligen tillbaka! Få 14 GB istället för 7 GB för bara 145kr/mån!. Inte i 3 mån, inte i 6 mån, utan exakt så länge du behåller ditt abonnemang. Se alla erbjudanden på fello.se
    Stäng notis
  2. Stäng notis
  3. Unpacked-nyheter: Fold 4 | Flip 4 | Watch 5 | Buds Pro 2
    Stäng notis
  4. Registrera ett konto och bli del av Sveriges förmodligen trevligaste och mest hjälpsamma community.
    Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis
  8. Stäng notis
  9. Stäng notis

Fyndtipstråden Amazon.se - Leverans & Diskussionstråden

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Swedroid, 4 aug 2020.

1. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    15 024
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Telefon 2:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Pixel XL
    Platta:
    Alldocube iPlay 40 Pro
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Bara att kolla på Trustpilot för våra operatörer så är dom inte mycket högre heller. Tänk på att dom som hörs mest, är dom som är mest problem :)

Hatsune Miku, stelex och Salvion gillar detta.
  2. MultiMan

MultiMan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    958
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Härligt. Dagens kontakt ledde till det berömda mailet om påpekande av högt användande av A-Z garantin, något som för det första inte alls stämmer och för det andra kan inte kunden göra mycket åt att PostNord är kleptomaner. Alla ärenden har jag fotodokumenterat, men Amazon vill aldrig ha några bilder.

Nåja, nu kommer det lösa sig automatiskt, då det blir svårt att utnyttja garantin om man inte handlar något längre. Måste ju vara så precis Amazon vill ha det! :money:

muSPK och JML gillar detta.
  3. nexus^6

nexus^6 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4 254
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    De, den svenska amazon kundtjänst, har inga problem alls att ringa upp, men de vill inte göra det längre.

Tex var det ett Bring paket som visades som levererat men inte var det och "begär uppringning" funkade inte så jag chattade och brukar börja med "Jag vill ha svensk chatt" och den engelska chatten kontaktade svensk chatt.

Jag fick chatta med en svenska och hon skrev att paketen levereats fel men var 100 meter bort på en annan gata, vilken jag inte kände igen,

Då sade hon att hon kunde ringa upp och gjorde det och hon fick förklarat att det blivit något fel menjag kunde prova att själv leta upp paketet.

Det var ett trevligt samtal och var som det skall vara egentligen.

Jag gick en promenad och hittade gatan, ett nybyggt område, knackade på första dörren och en man sa att det fanns ett paket som låg ute en bit bort och det var rätt paket.

Så det löste sig, trots Bring slappa dumpning av paket på fel gata.

Men som sagt den svenska amazon kan mycket väl ringa upp och jag behövede inte ange mitt telefonnummer för det hade de i sin databas.

MultiMan gillar detta.
  4. Salvion

Salvion Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    886
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro 256 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Visst är det så och jag är väl medveten om det, såg det som självklart därför nämnde jag inte det ;)

Men mitt omdöme står kvar

5. Hatsune Miku

Hatsune Miku Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    589

MINA ENHETER

Har ett potentiellt tips som tas på egen risk. Finns ett par Bose Quietcomfort 45 för 2255,42 kr, säljs och skickas av Amazon https://www.amazon.se/gp/aw/d/B0B5NZRK81?ref=ppx_pt2_mob_b_prod_image. Dock är de upplagda som ”pocketbok” på 34 sidor, men Amazons support insisterar på att detta är hörlurarna och att skillnaden mot deras andra listning är att dessa skickas från Sverige istället för Tyskland.

Beställde därför dessa och nu står det i PostNords registrering att måtten är 18x24x1 och vikten 100g… så vi får se om detta trots allt är en svindyr pocketbok.

Boegas gillar detta.
  6. nukie

nukie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung S10 lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung S10 lite
    Telefon 2:
    Iphone SE
    Efter en snurrig resa hos bring dök min Kindle upp. Så nu har jag börjat springa i djungeln av alla format på e-böcker. Återstår att lista ut var man hittar Svenska epub. Att låna på biblioteket var ju inte så lätt med en kindle.

7. Mushmushi

Mushmushi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    258

MINA ENHETER

Vad är det som gör att ni inte har svensk chatt? Är ni med detta problem medvetna om att länkar i detta forum allt som oftast är just till engelska sidan (gäller även appen) och att Amazon då ställer om språket till engelska automatiskt? Vill mn ha svensk chatt ändrar man först språk i inställningarna. Aldrig haft problem med de jag chattat med, alltid trevliga och lösningsfokuserade. Ger operatörerna generellt 5 av 5 när man omeds betygsätta upplevelsen.

jnsson gillar detta.
  8. MultiMan

MultiMan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    958
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Självklart har jag svenska språket inställt som standard, trodde inte det ens behövde påpekas. Använder chatten enbart nu när de inte ringer upp, och har utan undantag fått engelsk kundtjänst, på svenska sidan, med svensk text (tydligt nog?).

Edit: Och tittar du på mitt inlägg om problemet, så syns det tydligt att skärmdumpen jag visade är på svenska.

9. Mushmushi

Mushmushi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    258

MINA ENHETER

Mycket tydligt

10. DroidJunkie

DroidJunkie Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 795

MINA ENHETER

Det är bara ett informationsblad å 36 gram. Ganska dyrt egentligen :cool:

11. Hatsune Miku

Mottagna gillanden:
    589

MINA ENHETER

Paketet ska komma idag och har nu måtten 60x21x1 cm med vikten 200 g, vilket är ännu märkligare då en pocketbok knappast behöver en sådan stor längd. Man undrar ju verkligen vad de skickat?

12. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    6 300
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag vill bara flika in med min färska upplevelse av Amazons kundtjänst. Man har ju läst en del inlägg här om att den ev. skulle ha försämrats men jag blev nöjd i alla fall.

På Amazon Prime days beställde jag bl.a. tre varor som skulle levereras med Bring till ombud. Brings spårningssystem verkar ha kajkat ur helt och paketen har aldrig kommit fram. Spårningarna visar att paketen har levererats i Norge redan innan jag har beställt! :eek: Några varor har jag alltså aldrig fått.

Idag klickade jag mig igenom Kundtjänstsidorna på Amazon och valde att jag ville ha kontakt. Jag fick då tre val, att ringa, att chatta, att maila. Chatt var förvalt men jag ändrade till att ringa. Amazon skulle då ringa upp. De gjorde de men första samtalet var helt tyst. Jag gjorde om proceduren och fick ett nytt samtal. Denna gången svarade en kundtjänstmedarbetare på svenska.

Efter ett antal inledande frågor om min mail-adress, telefonnummer och post-adress så skickade hon en verifieringskod via SMS. Efter att hon försäkrat sig om att jag var jag så var det inga problem. Hon kollade upp spårningarna och ringde till Bring, jag fick vänta någon minut. Sedan kom hon tillbaka och sa att de skulle skicka om varorna, vilket var det jag önskade. Jag kunde också fått pengarna tillbaka om jag hellre hade velat det.

Totalt sett får jag säga att jag var lika nöjd med Amazons bemötande som jag varit vid tidigare tillfällen när jag behövt kontakta dem. Fem stjärnor av fem blir mitt betyg! :)

_FJ_, Johnnyponken, Mushmushi och 1 annan gillar detta.
  13. nukie

nukie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung S10 lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung S10 lite
    Telefon 2:
    Iphone SE
    Jag hade exakt samma problem men paketet kom efter några dagar med en ny adresslapp över den gamla lappen. Har du tur nu kommer det två produkter :)

svenix gillar detta.
  14. Cblucher

Cblucher Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    beställ denna men ser ut som att det er en lilla switch jag har beställt.
    upload_2022-7-20_12-43-52.png

DroidJunkie gillar detta.
  15. Hatsune Miku

Mottagna gillanden:
    589

MINA ENHETER

Uppdateringen: Det fanns definitivt inga hörlurar i paketet då tjockleken var maximalt 1 centimeter på paketet (såg det med egna ögon). Undvik därför denna vara!

FinKaffe och DroidJunkie gillar detta.
  16. Göteborgarn

Göteborgarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Chattade med svenska Amazons kundtjänst på engelska tidigare i dag eftersom en vara (av fyra) saknades i ett paket. Jag är Prime-medlem sedan snart ett år tillbaka.
    Jag väljer alltid att få alla paket levererade till ett specifikt ombud eftersom jag fullständigt avskyr Airmee som inte ger mig några andra alternativ än att vara hemma och vänta på paketen. Om jag hade kunnat välja att få produkten levererad till ett avhämtningsställe hade allt varit ok, men den möjligheten finns inte hos Airmee.

Det var inga problem att få en ny produkt, men när det gällde frakten blev det krångligare.
    Kundtjänstmedarbetaren kunde själv inte se till att den saknade produkten skickades till det ombud jag alltid väljer eftersom det ”inte gick att göra i systemet”. Det kändes mycket underligt eftersom ombudet förstås finns bland mina sparade avhämtningsställen.
    Den enda lösningen blev att kundtjänstmedarbetaren krediterade produkten och att jag själv beställde om den och sedan valde mitt vanliga avhämtningsställe!
    Det var alltså jag som fick göra det mesta jobbet när Amazon hade klantat sig. Det var inte mycket till premiumupplevelse...

Jag vet inte hur Airmee fungerar för er andra, men en typisk Airmee-upplevelse i min del av Göteborg ser ut ungefär så här (jag skriver alltid tydligt i anvisningarna att jag INTE vill ha leverans efter kl. 21):
    17:00 Din leverans har lastats. Anländer ca 19:00.
    18:30 Din leverans anländer ca 19:30.
    19:20 Din leverans anländer om 5 minuter.
    20:00 Din leverans anländer ca 20:45.
    21:30 Din leverans anländer om 10 minuter.
    22:05 Din leverans är uppskjuten till i morgon.
    Det här är ingen överdrift – det har hänt mer än en gång och jag är verkligen inte intresserad av att behöva vara hemma en hel kväll för att vänta på en leverans.
    Jag bor i lägenhet och entrén saknar portkod (vi använder taggar). Jag vill inte heller ha saker lämnade utanför dörren eftersom en person i uppgången inte är helt pålitlig.
    Airmee ger mig inga val annat är att vara hemma och vänta på leveransen som oftast kommer mycket sent (eller nästa dag). Det är inte mycket till premiumupplevelse i mina ögon...

Last edited: 21 jul 2022
    fkt67 gillar detta.
  17. pvee

pvee Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99
    Vad händer med grejerna om man är bortrest håller Aimee på grejerna 1 vecka 2 kanske 3 eller flera veckor? om man skriver eller ringer dem o säger att man är bortrest o vill inte ha några paket alls på några veckor.

18. Ndroid

Ndroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Testa Calibre till datorn, kan ändra formaten till vad som helst, ta bort DRM etc. Funkar fint att låna på svenska bibliotek och ladda upp till Kindle efter.

nukie gillar detta.
  19. almost-famous

almost-famous Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

20. svenix

svenix Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    6 300
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 8T

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Spännande!

Just idag väntar jag min första Airmee leverans någonsin. Jag brukar alltid välja leverans till ombud eftersom jag inte gillar att känna mig låst när jag tvingas sitta hemma och vänta på leveranser. Men nu splittade Amazon min order i flera paket och ett av paketen blev av någon anledning skickat med Airmee.

Jag bor också i Göteborg fast i villa. Bereder mig på det värsta... :eek: