Fyndtipstråden Amazon.se - Leverans & Diskussionstråden

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Swedroid, 4 aug 2020.

  1. rawbin2K

    rawbin2K Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2021
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    391
    Någon som har problem att beställa? Är internt fel på se, de osv när man försöker gå till betalning
     
  2. Menace_4k

    Menace_4k Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2021
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    274
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung S21
    Platta:
    iPad Pro (2020)
    Ja
     
  3. Kaleid

    Kaleid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2017
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    53
    Telefon:
    Xiaomi 12t pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 12t pro
    Yes, kan inte ens välja adress

    Edit: Fungerar nu
     
    Last edited: 23 nov 2022
  4. gammgubbe

    gammgubbe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2021
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    161
    Bra pris på Varta batterier
    Bli medlem eller för att visa innehållet!
     
    vibsp97, Göteborgarn och Donadoni gillar detta.
  5. Göteborgarn

    Göteborgarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2021
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    327

    MINA ENHETER

    Tack!
    Men jag tror att fler hade sett erbjudandet om du hade lagt det i den rena fyndtipsråden för Amazon.
     
  6. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 716
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    På sätt och vis är det bra när tips postas i "fel" tråd då det är många som inte läser någon annanstans än i tipstråden. Alltså får fler chansen när det postas på andra ställen. Personer som är med i forumet för annat än felprisade Amazon-varor!
    I våras var det till exempel några hyllor som låg som tips här i tråden flera timmar innan någon postade i tipstråde. Vips tog hyllorna slut på nolltid!
     
    jonki gillar detta.
  7. phattrance

    phattrance Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    1 232
    Mottagna gillanden:
    1 388
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX
    Som sedan dök upp på tradera!
     
    jonki och Asawi gillar detta.
  8. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 232
    Mottagna gillanden:
    9 106
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    Det var ju super enkelt i teorien men när jag stod där med paketen och postnord appen fanns ingen QR kod för det paktetet, det skulle typ finnas under sending/skicka men där var noll nada paket.
    Bara mina svordommar och mailen på pc är ett annat email än mobilen så kunde inte se den koden.
    Har inte amazon på mobilen och inte loggat in där.

    Men han i COOP/Postnord sa att man kan fota QR koden med mobilen på pc skärmen och senare visa det så skall det gå bra att returnera paket.

    Jag tänkte att det inte skulle behövas krånglas alls men man får fixa lite för att få emailen med QR koden till mobilen etc.




    Fyndtipsade om YES Diskmedel, 1,05 liter och hämtade samtidigt ut ett paket det det men hade bara en påse och öppnade det på plats för att få mer plats för det jag skulle handla i COOP.

    Bara det att när jag öppnade amazon M3 paketen så rann det ut YES överallt och korken var öppen.

    Fick papper och torka bort så det blev bra men såg då att korken hade skadats och en bit gått av.

    Det måste var en jävla smäll då sådan plast håller för vad som helst typ.

    Nåväl det var väl inte så mycket YES som runnit ut, den väger nu 1124 gram inkl plast flaskan, så jag gjorde inte någon reklamation etc, orkar inte hehe mer är ett inlägg här så får det vara bra.

    edit: några bilder
    Bli medlem eller för att visa innehållet!
     
    Last edited: 23 nov 2022
    opuspocus, slarre och Dune1 gillar detta.
  9. Göteborgarn

    Göteborgarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2021
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    327

    MINA ENHETER

    Vi lär nog få leva med det så länge vissa prissättningar är så rejält felaktiga?
    Frågan är bara hur mycket jobb det är med att sälja dessa saker eftersom det väl nästan enbart handlat om ”no name-prylar”? De sidor jag har sett på Tradera har inte haft några större prispålägg så det är antagligen bara värt jobbet för dem som av någon anledning måste ha en svart inkomst.
    Samtidigt så har jag väl själv köpt några saker extra att ge bort som presenter och det har inte varit fel!
     
  10. Göteborgarn

    Göteborgarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2021
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    327

    MINA ENHETER

    Nu är priset tillbaka på 185 kronor igen.
    Jag hann beställa och leveransen förväntas dyka upp 12/1.
    Det är bara att hålla tummarna!
     
  11. gammgubbe

    gammgubbe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2021
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    161
    Det var därför jag postade här så riktiga köpare skulle få chans köpa till sina barn / whatever. Inte hoarder som ska sälja vidare på tradera :D Roligt du hann köpa. Det är amazon själva som säljer så de kommer nog.
     
    fretig, nexus^6, Göteborgarn och 2 andra gillar detta.
  12. Göteborgarn

    Göteborgarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2021
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    327

    MINA ENHETER

    Jag kanske ska ta och följa ditt exempel eftersom det här ju faktiskt var en typisk hoardervara. Det här var ju ett 40-pack för 65 kr och man hittar i bästa fall ett 24-pack med exakt samma batterier för 99 kr när de säljs till kampanjpriser.

    Jag beställde själv ett par skor till ett riktigt fyndpris från Amazon för några år sedan. De såldes av Amazon själva, men hade lång uppgiven leveranstid och det hände inget på flera månader. Men en dag dök de bara upp så det var värt att vänta och inte avbeställa dem.
    Jag blir verkligen inte klok på Amazons ”gerillaprissättning”, men det är bara att tacka, ta emot och slå till direkt när man hittar något. Priserna på märkeskläder och skor kan variera något enormt och jag köpte en gång en dyr pikétröja för en tredjedel av priset. En kvart senare var den uppe på ordinariepriset igen. Amazon levererade.
     
    Asawi gillar detta.
  13. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    Jag hade nog inte heller gjort det. Men egentligen borde det väl reklameras för att visa att det var dåligt förpackat.
     
    nexus^6 gillar detta.
  14. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 232
    Mottagna gillanden:
    9 106
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Ja kanske men frågan är om det var dåligt förpackat då det var en typisk amazon M3 förpackning som är väldigt tålig och passar bra till tex YES diskmedel.
    Tror mer att det varit "klåpar Klas" som fumlat med paketen ner i betongen i något lager. Jag lade dock inte märke till något ljud som borde hörts om det varit precis innan men det kan ju skett innan iofs, ingen aning.
    Det är dock som vanligt att COOP/Postnord personalen tar inget ansvar för produkter som de lämnar ut som man ser tydligt att det är en skadad vara utan bara skakar på huvudet och säger att det är inget de kan göra.
    Nu var det dock en ren slump att jag öppnade paketen på plats, som sagt ovan, hade inte med mig en större påse, och tittade inte så noga när jag drog bort öppnings flärpen om det fanns YES utanpå paketen utan fick det på händerna när jag tog i flaskan.
     
  15. Kolonial

    Kolonial Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2020
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    347
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Personalen på Coop tar inget ansvar då det inte är i deras led skadan har orsakats. Däremot ska man om försändelsen är synligt skadad ges alternativet att skicka den i retur till avsändaren. Då markeras returorsaken som skadad försändelse vilket är information som kan ses av avsändaren. Sen får man som mottagare kräva ersättning eller ny vara från avsändaren.

    Annars går det bra att reklamera paketet på PostNords hemsida om man märker att innehållet är skadat.

    Som tur var har ju Amazon en riktigt bra kundtjänst så där räcker det ju att reklamera direkt till kundtjänst så brukar man få ersättning. Har dock varit med om andra företag som trilskas vid reklamationer och där det är smidigare att få skadan dokumenterad i paketets spårning.
     
    nexus^6 gillar detta.
  16. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 232
    Mottagna gillanden:
    9 106
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Det gick bra och enkelt idag att visa fotot med mobilen, skanna det och de kunde skriva ut en Retur ettikett, med klister, och direkt sätta på paketet.

    Dessutom när jag kom hem hade jag fått Refund/återbetalning av produkten.
    Det var den snabbaste Retur och återbetalning jag varit med om.
     
  17. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 232
    Mottagna gillanden:
    9 106
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Fick ett par Ferko arbetshandskar i läder idag... trodde jag men när jag öppnade paketen var det typ 6-7 mini dragonball figurer som var lite hafsigt målade och inget jag är intresserad av.

    Det var en FBA, amazon-tredjepart, produkt.
    Men chansen att få rätt produkt är nog liten så det blir Refund/återbetalning.
    Det var dock väldigt liten summa så inget att vela med.

    Det är sällan FBA skickar fel produkter men händer då och då att tredjepart-tredjepart skickar random krimskrams vilket jag uppskattar.
     
  18. SwedishBadger

    SwedishBadger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Fello, Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Ni som köpte Einhell kompressor utan tillbehör på Amazon till ett mycket bra pris, hittar 8M spiralslang till den för bättre pris än på Amazon hos Mekonomen just nu! 106:- Amazon vill just nu ha 178,92:-.
     
    nexus^6, Jizzler och DroidJunkie gillar detta.
  19. nDre

    nDre Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2017
    Inlägg:
    475
    Mottagna gillanden:
    778

    MINA ENHETER

    Kan uppdatera om att jag hämtade ut skärmen i dag. Allt är installerad nu. Väldigt nöjd med köpet. :)
     
  20. DaBull

    DaBull Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    736
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S23
    ROM:
    Stock
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    iPhone XS Max
    ROM:
    Stock
    Info:
    Unlocked bootloader
    Platta:
    Nexus 10, 32gb
    ROM:
    Stock
    Platta 2:
    Nexus 7, 1 gen.
    ROM:
    4.4 kitkat
    Köpte kompressorn och ett kitt med spiralslang samt tryckluft och däckpump för 195:-