lite OT
fick ett email från
www.amazon.se igår där jag blivit utvald och chans att vinna 10000 kr. Det var bara att svara på en 30 sekunders enkät.
Jag brukar aldrig delta i lotterier men det var från amazon med dess logo, som jag gillar, och gjorde ett undantag, kan ju prova min Samsung S7 hade dagen innan gått sönder (har nu bytt batteri) , och det fanns chans att vinna en iPhone 13
Det skulle jag inte gjort för sedan kom det massor av SPAM som ringde samt skickade massor av email för olika produkter.
Min moibil som precis hade nytt tomt batteri fylldes med missade telefonsamtal SPAM medans den laddades.
När den laddats en stund fick jag blockera massor av samtal, Potential Fraud, flaggades de i mobilen.
Idag har jag kontaktat via chat amazon och de sa att de inte hade haft någon tävling och det var troligen Phishing försök.
Mitt Outlook visade att det var från amazon.se och när tittade närmare på det så var det förnamet det valt till
www.amazon.se och först när man hovrade över namnet kunde man man se ett långt fake/phingeing email adress.
Jsg brukar som sagt aldrig delta i sådant men mobilen sprack upp med ett svullet batteri dagen innan etc etc.
Ville bara varna för de här bedrägeri försöken.
Click to expand...