Beställde tio varor från svenska Amazon för att få 15 % rabatt.
Tre av dem kunde inte levereras till en pickup point, men det har hittills ändå blivit så. Men nu skulle jag helt plötsligt få tre separata delleveranser via Airmee!
Chattade med Amazons kundtjänst och fick standardsvaret enligt deras samtalsmanus att ”systemet väljer speditör och vi inte har möjlighet att påverka detta".
Hur kan Amazon förvänta sig att jag på kort tid ska vara hemma under tre kvällar någon del av året för att ta emot paket? Och hur funkar det för alla som jobbar kvällar och nätter och inte alls är hemma? Det går, av många olika orsaker, inte alltid att bara lämna paketen utanför dörren.
När de flesta företag ger mig hur många leveransalternativ som helst ger Amazon, som själva kallar sig "Earth's Most Customer-Centric Company", mig inga alternativ alls.
Jag avbeställde allt och kommer inte att förnya mitt Prime-medlemskap hos "Earth's Least Customer-Centric Company".
Jag betalar hellre lite mer någon annanstans och får fungerande leveranser.
Click to expand...