G-box Midnight

Diskussion i 'TV' startad av fremar, 23 mar 2013.

  1. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Någon som har en sån box? Såg att det fanns linux firmware med bara xbmc på http://www.j1nx.nl/
     
  2. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Kollat på den förut. Vet inte varför men känner att amlogic-approachen (där det är en annan spelare som sköter playback som jag förstått det) känns lite hackig. Nu gäller det ju bara Android-versionen, kan den köra fullblown linux så borde det väl rimligtvis fungera, såvida de har fått tillräckligt med stöd från HW-tillverkaren för att implemenetera videavkodningen "på rätt sätt".

    Hade nog väntat tills de påvisar att det funkar...
     
  3. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Verkar som 1080p ska flyta på bra på den, dock så är det lite oklart om den kodar det till 720p som det är nu och skalar upp det till 1080p som jag förstått det. Har iaf lagt in en beställning på den där billiga varianten de länkar till från j1nx.nl sidan.
     
  4. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Idag hade boxen kommit till postens utlämningsstället så ikväll blir det testade för att se hur denna funkar med linux firmwaren och XBMC. Gick ändå ganska snabbt från dx.com denna gång, beställde 26/3 och de skickade den 28/3.
     
  5. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Ser fram emot en recension!
     
  6. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Har använt den två kvällar med j1nx [f16ref] Gbox 2.1 & 2.2 Midnight XBMC Linux - Beta2 firmware. Det som krånglat med den är att ljudet faller bort då och då i en halv sekund eller så när man ställer in den på 1080p. Spelar upp 1080p mkv med DTS/AC3 osv med bra flyt annars även såna Half-SBS 3D fungerade bra. Kör allt från smb-shares över 100mbit nätverk.

    Har ställt in den på 720p nu och då har jag inte upplevt några problem alls, den skickar DTS/AC3 ljud vidare via HDMI till recivern som den ska. De plugins som jag använder fungerar fint, TuneIn Radio och XOT-UZG plugin för svenska play kanalerna.

    Jämfört med ATV2 som jag kört XBMC på annars så känns denna snabbare, klarar ju av att spela upp 1080p filer utan att tappa frames, dock så verkar det bugga med 1080p output ännu. Dessutom så hade tydligen j1nx som gjort firmwaren ingen 1080p tv så han har inte kunnat testa det själv. En annan väldigt smidig sak är att man kan köra userdatan till XBMC på ett USB-minne, bara att formatera ett till Fat32 döpa det till USERDATA sen. Då sparas alla inställningar på minnet så man slipper göra om allt när man uppgraderar.
     
    Last edited: 10 apr 2013
  7. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Skaffade mig en 3.5mm till RCA adapter och kör ljudet via digital coaxial till recivern istället för över hdml och då får jag inte några ljudbortfall. Skippade även att köra userdatan på USB-minne, då det blev för långsamt jämfört med att köra det på boxens eget minne.