Problem: G2an har börjat krångla lite

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av FrozenWithin, 22 maj 2014.

  1. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Vet inte vad som hänt. Men det har förekommit att sms kommit fram till mig först två timmar efter att de skickats pga att mobilen typ hängt sig på nåt vis, fast det fortfarande går skrolla. När jag svarat har cirkeln som snurrar för att visa att sms håller på sändas stått och snurrat utan att sluta och jag har fått starta om mobilen för att sen försöka sända igen. I morse när jag startade min mobil så kom det att jag hade fått ett sms. Klickade på den lilla rutan som kommer uppe i överkanten där man kan läsa en del av smset för att sedermera kunna läsa hela, men då var det helt plötsligt borta. Så fick be henne skicka det igen.

    Häromdagen hade jag konstigt nog den där vita fliken när den söker wifikällor bakom min hemskärms appar ungefär som att den skulle vart en bakgrundsbild, men den riktiga bakgrundsbilden skymtade bakom den samtidigt. Fick starta om mobilen för att få till det som det ska vara. What? Vet inte varför den börjat bugga helt plötsligt. Någon som känner igen sig?
     
  2. Isengrim

    Isengrim Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Kör du hangouts som standard SMS app? Jag fick liknande problem vid någon uppdatering så jag rensade data och cache på hangouts och sedan funkade allt bra igen.

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
     
  3. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Nä, jag provade den ett tag i typ februari men föredrog standardappen för sms och har kört med den sedan dess. Så vad kan det då bero på? Får hoppas det är någon bugg som åtgärdas med den där firmware-uppdateringen jag läst om att vissa börjat få med bl.a. Knock Code.

    Tack för svar så långt! :)
     
  4. manola1027

    manola1027 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2013
    Inlägg:
    585
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Vild gissning. Testa att radera all din sms-historik och rensa cache. Ifall du kan leva utan dina sms då:)
     
  5. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Haha, helst inte då jag vill ha kvar dem liksom. Men blir det mer krångel får jag nog prova. Tack för tipset! :)
     
  6. tbear

    tbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har haft exakt samma problem, var som värst förrförra veckan. Både segt (timmar för sent) ta emot sms, sms som kom men som var borta sekunder senare. Otroligt märkligt och oroväckande

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk