Tips: G3 (LG F460L) med 805 kanske på G...

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Oceanic, 10 jun 2014.

  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
  2. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    905
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Eller så tar man det för vad det är. Ett rykte. Det kan ju mycket väl vara t.ex. en LG Vu 4 som vi inte kommer att se röken här i Norden.
    Är det en uppdaterad G3 som kommer i December, so what. Några månader efter det, nästa sommar, kommer en G4 med förhoppligen en qualcomm 810 under skalet.
    Varför vänta, nästa flaggskepp är alltid runt hörnet.
     
  3. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Numret känns för långt ifrån G3 (F400). Skulle gissa på att det är en annan modell typ G Flex 2 eller G Pro 3. Sedan kommer Snapdragon 805 för sent, 810 kommer komma tidigt i 2015 och ha de riktiga förbättringarna på alla fronter.
     
    Last edited: 10 jun 2014
  4. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Menar du att själva chipet Snapdragon 810 släpps tidigt 2015, eller menar du att telefoner med S.D.810 förväntas släppas redan då?

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
     
  5. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Telefoner kommer släppas redan då. I alla fall så skrev Qualcomm att tillverkare kommer få 810 att testa redan nu under andra halvan utav 2014. Det ryktas även att en Android Silver-telefon tillverkad utav LG ska släppas i februari med Snapdragon 810.
     
  6. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
  7. Niklars

    Niklars Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Om detta är sant så är det helt klart intressant.
    Vill även vänta och se om det blir någon Google Edition eller om det kommer något liknande efter nästa Google I/O 2014
     
  8. Bokhylla2000

    Bokhylla2000 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2013
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Google Edition vore nåt för mig :)
     
  9. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Låter ju hoppfullt men är ju inte så att man ramlar av stolen pga av de nyheterna utan det var något som jag tog som en absolut självkarhet så det är väl bra att LG gör om och gör om rätt och framför allt om dom gör det så snabbt. Majoriteten av köparna vet ej skillnaden mellan 801 och 805 dom kan på det viset sälja många G3 enheter med 801an utan att folk tänker på det märkvärt eller ens vet vad dom går miste om med 805an.

    Att den får 805 känns nog som ett måste för att det ska bli ett evnentuellt köp speciellt efter man sett alla bench resultat vilket var en ganska dyster läsning. Det måhända att google kommer optimera android för QHD framöver men är bara att inse att G2an är en snabbare telefon.

    Det riktiga orosmolnet är för mig faktist Skärmen Upplösningen är inte allt och det känns lite overhypat i det här fallet, en skärm med bra upplösning kan också vara dålig upplösningen är bara en del.. och när vi kommer upp till de här pixeltätheterna så är det inte upplösningen som är det viktigaste utan andra atribut... ljusstyrkan kontrast, svärta osv... Vad det gäller betrakningsvinklar så tycker jag dom inte ska vara allt för bra, om man sitter brevid någon t.e.x på bussen så känns det ju som man får vara mer ifred om han inte ser skärmen t.e.x man får lite mer integritet med en icke extreme betraknings vinkel jag kan jag ser det snarare som en fördel..men rimiliga betrakningvinklar är helt kalrt att föredra.. men till en viss gräns...

    Beträffande google play version... G3ans gränssnitt är så jävla avskalat att det att man knappast skulle missa något med Google play..men förmodligen så missar man många av optimeringarna för t.e.x skärmen..
     
  10. Niklars

    Niklars Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tycker du missar lite poängen varför man vill ha Play Edition.
    Visst en del beror på att vanilla är mer avskalat, men mest handlar det om att inte behöva vänta på uppdateringarna som LG ska göra.
     
  11. Niklars

    Niklars Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  12. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    905
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Såg att den nya S5an från start enbart kommer att säljas i Sydkorea. Om det nu blir en ny G3 är ju frågan om den ens kommer hit. Den kanske bara ska konkurrera med Samsungs nya på deras hemmamarknad. :money:
    http://www.sammobile.com/2014/06/18...hd-2560x1440-super-amoled-display-3gb-of-ram/