Fråga: G5:an eller nåt annat?

Diskussion i 'G5 - Allmänt' startad av ReKuFeSiN, 8 aug 2016.

  1. ReKuFeSiN

    ReKuFeSiN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Hade en LG G4 tills för drygt en vecka sen då mainboarden passade på att "kortsluta" och packa ihop.
    NetonNet via deras mobilreparatör MobyLife har nu dömt ut telefonen helt och eftersom de inte kan skicka en ny fick jag ett presentkort på 6000sek att handla ny lur för.

    Jag har varit nöjd med G4:an så när som på den helt värdelösa batteritiden. Jag har läst både ris och ros om G5:an så är den värd att satsa på?
    Vilka plus och minus har G5:an?

    Tacksam för snabbt svar då jag beställer ganska snart.

    /Fidde
     
  2. krilla37

    krilla37 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    102
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag har ägt min G5 i snart en vecka, o jag hittar just nu inga brister alls. Visst jag har super nöjd med min G4 o hade inte planerat att köpa G5 om min inte hade börjat lopa som de andra G4orna.

    Bara kameran för att de är värt att satsa på G5.. Sedan de oslagbara ljudet..
     
  3. ReKuFeSiN

    ReKuFeSiN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Var och klämde på en inne på Elgiganten för en stund sen och visst den ligger skönt i handen men....
    Jäklar vad modul-luckan, nederdelen, glappar bara man tar lite i den. Dra lite och man får ett mellanrum på flera millimeter. Vet i fan om jag kan leva med en lur som känns som byggkvaliteten på saker som är köpta på Toys r Us. Men visst var kameran schysst, det ska jag ge den. Funderar....
     
  4. krilla37

    krilla37 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2012
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    102
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag kan säga att de glappet du tar upp inte finns den jag köpte, sedan tror jag att test exemplaret du kände på har fått stå ut med en massa. Jag tycker du kan be om att få se en från förpackningen innan du köper den där att se om de är som du misstänker. De gjorde jag iaf på media markt [emoji4]
     
  5. DaeR

    DaeR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2011
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    70
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    På min G5a är det inga som helst problem med modulen. Inget glapp alls. Det stora problemet enligt mig är batteritiden och att den ibland tappar täckning! Annars är det en super bra telefon!
     
  6. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Jag har haft min i några veckor och har inget att klaga på, inte än i alla fall.
    Inget glapp här heller.

    Batteritiden är väl ungefär som på tidigare mobiler jag haft.
    Den går dock att förlänga en del med hjälp av kameramodulen om man har en sådan, bra om man tex kör pokemon go. [emoji12]
    Sen har den ju snabbladdning, men det har väl de flesta nya mobiler antar jag.

    Edit: Jag har inte haft LG tidigare, min förra lur var en Samsung galaxy S5.
     
    Last edited: 14 aug 2016
  7. swoice

    swoice Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2016
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    12
    Jag har haft en G3 och det var min första och sista LG. Sambon ar en Samsung och den har betydligt bättre täckning. Han tog in ett program för att mäta och lade först min telefon på ett ställe, sedan hans på samma ställe och vilken skillnad! Självklart hade vi samma operatör.

    Vidare stängde min av sig bara från ingenstans och efter att NetonNet ordnat det tog det 1,5 mån tills det återkom. Hade så mycket strul med den att det var värre än alla mina ca 10 mobiler innan tillsammans.

    Nu har Comviq Samsung S6 för 120 kr/mån i 24 mån, summa 2880 kr. Om du tittar på deras sida så ta med i beräkningen att de räknar in deras billigaste abonnemang med mobiltelefonerna, varför du får räkna bort 145 kr för att se vad telefonen kostar/månad. Jag skaffade förra månadens mobil hos de som var en Huawei P9, har lagt in Nova launcher och är hur nöjd som helst.

    Både min bästa vän och min sambo har Samsung (S6 edge resp S6) och är väldigt nöjda, skulle haft en om de inte vore så stora (har små händer). Den lilla versionen är så mycket sämre att den inte heller lockar. Nu blev det lite OT, hoppas du inte misstycker! Lycka till vad du än väljer!