G7 thinq eller Mi 9?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Tumpas, 17 jun 2019.

  1. Tumpas

    Tumpas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Min telefon gick sönder för ett par dar sen, så det är dags att köpa nytt. Tänkte först nåt mellan 3000 och 4000, men som vanligt hittar man nåt som är strax över som ser bättre ut.

    Har nog begränsat det till antingen en lg g7 thinq eller en xiaomi mi 9, 64gb då. Den ena kostar 4300, den andra 4550, så snarlika priser. Jag kommer använda den till allt möjligt - foton, musik, spela på, se youtube osv.

    Har kollat tester och på de ser lgn bättre ut. Men de testerna är ju äldre än testerna till xiaomin är. Så. Jag skulle behöva råd vilken som är vettigare att köpa. Eller om det finns nån annan telefon kring samma pris som vore bättre?
     
  2. tomboat94

    tomboat94 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2016
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    99
    Operatör:
    ICE (Norge)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ICE (Norge)
    Telefon:
    iPhone 12
    Hade absolut valt mi 9. Nyare komponenter, amoled-skärm, förmodligen rätt mycket bättre kamera och batteri.
     
    katho och chraist gillar detta.
  3. Bakken

    Bakken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    1 004
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Jag hade valt Xiaomin utan att tveka mellan dem 2. När jag testade G7 stoppade kameran Spotify om båda var igång alldeles för ofta. Mjukvaran är inte särskilt trevlig heller. MIUI är annorlunda, men ger man det en chans för det mesta trevlig. Bättre flyt osv.

    Tycker också att Xiaomi är bättre på batterioptimering än LG och även uppdateringar.
    LGs kamera ser trevlig ut på pappret men även där hade jag satsat på Xiaomi. Antar att det beror på hur stor vikt du lägger vid IP-cerifiering!
     
    chraist gillar detta.
  4. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 021
    Mottagna gillanden:
    8 513
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Medhåll med det andra, Xiaomi mi 9 utan minsta tvekan. LG är dessutom väldigt dåliga på att uppdatera sina telefoner numera.
     
  5. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 189
    Mottagna gillanden:
    2 124
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Jag beställde själv en LG G7 för 2900 på ebay (från UK), älskar formatet, Dac:en, vikten etc. Skärmen är även den otroligt bra trotts att det inte är en AMOLED.
     
    spigen gillar detta.
  6. Thade

    Thade Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    710
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

  7. Tumpas

    Tumpas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack för tipsen! Trots att frakt tillkom på xiaomin men inte på lgn så prisskillnaden blev närmre 500 pix, så blev det en sån. Så nu väntar jag på att få den.
     
    Bakken gillar detta.
  8. Kenta2

    Kenta2 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2015
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    99
    Det blir säkert bra med Xiaomi.

    Hursom LG G7 Thinq är väldigt undervärderad. Det är en riktigt fin lur och jag är ju partisk för att jag har en.

    IPS skärm ja, men med 1000 nits ljusstyrka(jag sitter nu i supersolsken utan problem),.underbara färger och fin svärta fastän IPS LCD. Marknadens skarpaste skärm med 564 ppi.

    Quad DAC med hörlursuttag. Quad DAC (digital audio converter) ger hifi-prestanda. Anslut hifi-hörlurar från 50 ohm och uppåt och besten är lös.

    Telefonen är byggd som en boom box. Lägg den på ett bord typ och du behöver ingen bluetooth-högtalare.

    Snabb som attans med Snapdragon 845.

    Dubbla kameror med wide angle på 16 mp. Upp till 4k 60 FPS.

    Badklar med ip68. Har fina undervattensbilder.

    Kameran fick ett rejält lyft med Android 9 pie och kanske den kamera med mest manuella anpassningar. Portrait mode både fram och bak.

    Snabb laddning och trådlös laddning.

    Ingen risk för Trump-stopp för Google etc. som Kina-lurar har. Vet att det gäller Huawei nu men när utvidgas det till klabbet av Kina-lurar?
     
    spigen, Ascended, bernard och 1 annan gillar detta.
  9. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 189
    Mottagna gillanden:
    2 124
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Framförallt anser jag att den har det perfekta formatet kontra vikten/skärmstorlek (minus notch)!