Gå från iphone 3gs till?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av krulan, 25 jun 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. krulan

    krulan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Nu är det så att jag har en iphone 3gs och vill byta till en annan telefon.

    Har kollat runt lite på olika telefoner själv är jag inte så duktig på detta.

    Jag har kollat lite på nexus one, samsung galaxy S samt desire och kan verkligen inte bestämma mig för vilken jag ska ta eller om det kanske kommer ut en ny telefon (förutom iphone 4g) inom en kort tid som man ska vänta på.

    Någon som kan ge lite tips och råd på de olika telefonerna? samt vart man isf kan beställa billiga telefoner.

    Priset spelar ingen direkt roll.

    Mvh Krulan
     
  2. Sheldon Cooper

    Sheldon Cooper Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jämför telefonerna och se över skillnaderna. Skulle rekommendera att du känner/klämmer på samtliga telefoner innan du köper.

    Nexus one säljs inte i Sverige, men däremot gör Desire det. Desire och Nexus One är väldigt snarlika telefoner. Utseendemässigt är det att Desire har några fysiska knappar. Fördelen med att ha en Nexus One är att det är googles egna telefon (tillverkad av HTC) och det innebär att du kommer få de senaste android-uppdateringarna snabbare (2.2 finns nu till Nexus). Desire använder sig av HTC's egna gränssnitt: HTC Sense, vilket innebär att uppdateringar för android kan dröjja lite, eftersom de måste anpassas. Vissa föredrar HTC Sense, medans andra androids naturliga gränsnitt. Detta är en smaksak som du själv får avgöra.

    Galaxy S: Ny het telefonen med 4" Super-AMOLED skärm. Dvs, lite större än Nexus och Desire. Är detta en nackdel eller fördel? Enligt mitt tycke kan det kanske vara lite för tight i min ficka. Finare/skarpare bild och högre upplösning.
    Multitouchen sägs förnuvarande fungera bättre på Galaxyn än på de övriga två.
    Samsung? Ja, inte världens bästa rykte inom mobilvärlden.

    Samtliga telefoner har likvärdig CPU (1GHZ), men galaxyn har vassare GPU.

    Priser: Kolla prisjakt. Desire är slut överallt i princip. Nexus one hittar du på blocket eller på http://www.handyattacke.de/. Galaxy S verkar också säljas till ett rätt bra pris på handyattacke. (Finns trådar om handyattacke, rekommenderar att du kollar dem först, aldrig själv beställt därifrån.)

    Vad skulle jag välja? Desire! :cool:
     
    Last edited: 26 jun 2010
  3. krulan

    krulan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okey tack för ett snabbt och ett väldigt bra svar.
    underbart med personer som orkar lägga ner tid på en som jag som inte kan sånt här så mycket.

    tack tack :)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.