Tips: Gå tillbaka till ios?

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av mange76, 26 sept 2019.

1. Fusion

Fusion Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    196
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Hade själv en Iphone XS Max (skaffade i nov/dec) min första iPhone (varit länge anti-apple) tills jag ville ha en ny mobil då stod det mellan Huawei P20 Pro mate eller iPhone men tänkte bara bättre testa nytt OS system. Men sen kom S10 (länge varit Samsung fanboy hade S5, S6, S7 Edge, S8+,Note 8, S9+, S10+)
    Kunde inte låta bli dels kameran och batteriet så införskaffade den i Mars månad. Tog mig ca 2 och en halv månad för att bli missnöjd fick en del problem med telefonen tappade hoppet helt och hållet.

Dels fick man nödladda mobilen på jobbet, dels funkade inte samtal väntar funktionen, ibland kunde jag inte ens ringa ett snabbsamtal under ett samtal. Fryslagg att Samsungs mjukvara fryser eller startas om. Och jag står fast i den bästa Samsungen jag har haft var S7 Edge med batteritiden klarade mig ca en halv dag på 15-20%. Och hur mycket bättre den var än S6 Edge var.

Så jag frågade kompisen som köpte min XS max om vi kunde göra ett byte i ca 1-2 månader att han tar mig s10+ och jag tar iPhonen. Sagt och gjort så gjorde vi bytet (skaffade även då en Apple Watch Series 4) Och ta mig i trissan vad jag har saknat iOS, iPhonen dess ecosystem. Och kände allt jag ogillade med S10+ var borta och bestämde mig redan då efter ca 1 vecka igen med iPhone att jag går tillbaka till iOS. Sagt och gjort så förhandsbokade jag 11 Pro Max förväntas levereras nu på måndag och är sjukt taggad. Dels hur väl optimerat det är dels hur bra batteritiden är. Drog en jämförelse mellan S10+ och iPhonen med S10+en hade jag ca 89-94% när jag kom till jobbet. Då har jag bara kollat twitter, snapchat, facebook, instagram, diverse nyhetssidor, lyssnat på spotify. När jag hade XS Max så kanske jag hade runt 96-98%. Slutet av dagen så kanske jag hade runt 20% när jag kom hem från jobbet medans på Iphone hade jag 30-40%. Och då hade jag samma användar mönster.

Och har bestämt nu att det blir ingen ny Android telefon på ett tag nu men det jag kommer sakna mest är hur öppet android är med att kunna ladda ner APK filer osv, köpa sd-kort för extra lagring. Det jag även ogillar är att exempel Samsung släpper 2-3 nya Android versioner per telefon sen tar det slut med uppdateringar. Medans man kollar på Apple som släpper nya ios uppdateringar till gamla telefoner som Iphone 6an fick nydligen en Ios uppdatering. Och inte länge sen 5an fick heller en uppdatering.

HenrikLundqvist, hakanv, RuffyMan och 2 andra gillar detta.