gå ur debug mode

Discussion in 'Galaxy Spica i5700' started by Garfunkel, May 22, 2010.

1. Garfunkel

Garfunkel Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

hej
    jag har precis blivit ägare av en spica i5700 och blev sugen på att roota den efter läst fördelarna här på forumet.
    nu har jag vad jag tror lyckats med detta, det var nya 2.1 på den så guiden jag använde var anpassat för det.
    läs
    http://www.addictivetips.com/mobile/root-samsung-galaxy-spica-i5700-with-leshaks-kernel/

men i slutet på guiden så står det att man kan använda adb som ingår i android sdk pack som jag oxå har laddat ner.
    jag skriver "adb devices" och det står "list of devices attached" men då jag sedan skriver "adb shell" så står det "device not found" och jag kan ej se om rootningen blev lyckad

jag undrar oxå hur man går ur debug-läget då man inte längra skall använda det. har haft mobilen igång i över en timme utan att fatta hur jag gör.

Last edited: May 22, 2010
  2. exionen

exionen Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Antar du menar usb-felsökning:) Samma sätt som du gick in i det, inställningar/program/utveckling/usb felsökning

Du kan även ladda ner better terminal från market, för ha en relativt bra cmd på mobilen. Adb har jag inte tagit mig tid att titta på än :innocent: astro filemanager säger de flesta är en av de bättre filhanterarna för android... tycker den är bra, men kan inte yttra mig då jag bara testat den.

3. Garfunkel

Garfunkel Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

ok nej download läget som man kan gå in i då man trycker volyme ner+kamera+tillbaka.
    har aldrig lyckats gå ur detta läge utan antingen måste ta ur batteriet eller roota mobilen på nytt

4. exionen

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Hmm... den ska starta om i recovery när du lagt in pda-filen på luren:-)

5. Pjodor

Pjodor Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror att ända sättet att komma ur downloadläget utan att den startar om när man har flashat klart med odin är nog att plocka ur batteriet och starta om.

För att avända adb shell tror jag att det är usb-debug du ska sätta igång inte starta om i downloadläget.

6. exionen

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Det är som pjodor skriver, du ska inte vara i downloadläge utan sätta igång usbfelsökning som jag beskrev innan för din telefon ska synas på datorn mer än som ett lagringsmedie:-)