Fråga: Gäller min honor 8, eller kanske bara android?

Diskussion i 'Honor' startad av r_o_n, 31 jan 2017.

1. r_o_n

r_o_n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 11 pro max 64GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 11 pro max 64GB
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE
    Telefon 3:
    iPhone 5S
    Platta:
    iPad pro 12.9" 128GB cellular
    Info:
    Logitech Create Keyb Apple pencil
    Övrigt:
    Gått tillbaka till Apple, men stannar kvar på forumet. :)
    Hur tar man en skärmdump? (haft iPhone 9 år, android i 9 dagar)
    Har en app i iPhonen som heter "Solen". Visar solens upp och nedgång, svenska app, alltså enbart Sverige i den, finns motsvarande?

Hur är säkerheten i fingeravtrycksläsaren på honor 8? Verkar inte spela någon roll hur man håller fingret, på en iPhone måste man hålla rakt och centrerat. Tänkte mest om man vågar ha mobilt bank-id på fingeravtryck på denna telefonen.

Var finns inställningen som gör att appen ligger kvar aktiv vid släkt skärm? Hörde att det gör de inte på android. På en iPhone så är appen igång så är den.....förutom youtube som inte går i bakgrunden.

På min honor 8 byts bilden på låst telefon ut hela tiden. Jag vill inte ha fioler, trappor och snuttbilder. Jag vill ha mina egna där, var byter jag dem?

Finns det någon bra guide för oss som går över från iPhone till android?

Warmaster gillar detta.
  2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    8 968
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

MINA ENHETER

Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Vanligtvis strömknappen + volym ner samtidigt för att ta screenshot, något som funkar på många telefoner. Annars dra ner notifikationslistan och i snabbgenvägarna som finns där brukar det också finnas en screenshot-knapp.

Fingeravtrycksläsaren är bra och säker. En av de bästa. Den är helt enkelt mycket bättre än på din iPhone därför fungerar den oberoende på "vinkel".

"Var finns inställningen som gör att appen ligger kvar aktiv vid släkt skärm? Hörde att det gör de inte på android. På en iPhone så är appen igång så är den.....förutom youtube som inte går i bakgrunden."

Det är faktiskt tvärtom. På iOS så tillåts appar "bakgrundsdata" men det aktiveras bara ibland. Annars är apparna typ "hibernated" och inte igång. På Android så är de alltid igång oavsett. Men det finns undantag hos vissa tillverkare t.ex. Huawei som gärna vill stänga ned appar. Kör du EMUI 5 så körs alla appar i bakgrunden som default. Är du kvar på 4.1 så måste du välja bort de appar som inte ska stängas när skärmen är av vanligtvis. Kommer tyvärr inte ihåg vart i menyn det är exakt.

Låsskärmsbild byter du inne i teman om jag inte minns fel. Går att anpassa olika element. Var ett litet tag sedan jag körde Honor 8 så ligger inte färskt i minnet för stunden.

r_o_n, bernard, Warmaster och 1 annan gillar detta.
  3. jollelund

jollelund Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    @r_o_n@r_o_n

Skärmdump gör du genom att knacka 2 ggr med knogen på skärmen.

App för solen har jag ingen aning om.

Fingeravtrycksläsaren är säker, den är bara väldigt bra och snabb. I BankID kan man dock inte använda sig av fingeravtryck på Android av någon anledning.

Just Huawei-telefoner är väldigt aggressiva med att döda appar som kör i bakgrunden, detta är inget Android-fenomen, utan deras egna mjukvara. Det finns inställningar för detta om du kollar runt i inställningarna.

Jag har inte kvar min H8, men har för mig att det är under inställningar - säkerhet - utseende för låsskärm

r_o_n och Warmaster gillar detta.
  4. wenom666

wenom666 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 514
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    En annan nifty grej är att knacka med 2 knogar på skärmen så kan man spela in det som syns på skärmen ifall man vill ;)
    Sen finns det fler roliga saker i Inställningar - Smart assistans - Rörelsestyrning.
    Screenshot_20170201-112950.png

r_o_n och bernard gillar detta.
  5. Englund81

Englund81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)
    Frugan och jag undrar om man kan rita på sin screenshot på iPhone som man kan på Honor??

Nu när jag tittade lite närmare så hittade jag funktionen. Så bry er inte om detta inlägg.
    Sorry!

Last edited: 1 feb 2017