Galaxy 3. Endast internetåtkomst via apps, ej webbrowser.

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av fastninja, 30 dec 2010.

  1. fastninja

    fastninja Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Halloj,

    Har precis köpt min första android lur med eclair. Jag håller på att konfa upp den men jag kan faen inte få kontakt med internet via webbrowsern eller mitt exchangekonto.

    Youtube, market och Gmail har extern access och jag kunde även maila ut med telefonen via mitt gmail konto. Har kollat inställningarna (telia) för internetaccess och allt ser rätt ut.

    Någon som vet var skon klämmer? Tack på förhand.
     
    Last edited: 30 dec 2010
  2. fastninja

    fastninja Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Liten update om det kan hjälpa saken.

    Jag var i kontakt med Samsung som inte förstod vad problemet var. Efter att verifierat att det var rätt mjukvara så fick jag rådet att återställa telefonen till fabriksinställningar. Sagt och gjort men ingen skillnad.

    Kopplar jag på WiFi hemma så funkar det bra att surfa via browser och jag kan även komma åt mitt exchangekonto. Så fort jag stänger av WiFi så kommer jag bara åt youtube och android market etc. Kan inte längre surfa eller kolla mitt exchangekonto.

    Jag fattar inte om problemet är i telefonen eller i abonnemanget. 3G ikonen syns i displayen och pilarna för in/ut data blinkar med jämna mellanrum. Jag hade samma abonnemang på min Nokia E75 och där funkade det klockrent. Därför ligger det ju närma till hands att tro att det är telefonen men varför funkar det då över WiFi? Det börjar kännas som ett misstag att man köpte en androidlur såvida inte det är ett måndagsex.
     
  3. fastninja

    fastninja Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Problemet löst. En kombo av skit bakom spakarna och bristande inställningsinfo från Telia. Man var tvungen att mata in en tredje bärare för surfport för att komma åt webben. Kan därför rekommendera telefonen fullt ut nu. Lite plastig men allt flyter på bra. Swype är guld :)