Galaxy A3 2017 - Google synkar inte.

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Narcoleptic, 19 dec 2017.

  1. Narcoleptic

    Narcoleptic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Som titeln säger.´Haft telefonen någon månad och Googles kalender, Gmail synkar inte automatiskt. På min gamla Xperia Z5c gick det i regel på sekunder.

    Även andra appar (FB, GQueues tex) märker jag synkar segt. Ibland känns det som att samtliga appar bara synkar om jag gör något som leder till att *en* gör det - tex skickar ett mail från telefonen. Oklart.

    Har ställt in den att synka automatiskt. Kör tredjeparts kalender appen acalendar och simple calendar widget.

    När jag söker Googles "support"forum hittar jag inte så mycket matnyttigt. Folk har kopplat bort och till sitt Googlekonto hej vilt med varierande resultat. Dessutom ser det ut som att jag fabriksåterställer telefonen om jag kopplar bort Google kontot? INTE så kul när man lagt x antal timmar på att ordna upp och tweaka saker.

    SAMTIDIGT är detta så grundläggande funktionalitet att det känns som att det MÅSTE funka om jag ska använda luren i längden.

    Vad göra?

    Mvh,

    /N
     
  2. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Inställningar > Program > Trepunktsmenyn, Särskild åtkomst > Optimera batterianvändning > Ställ väljaren på Alla program > Leta upp de program du tycker segar med uppdateringarna, mail och meddelanden och annat, dra regeln åt vänster för dessa.
    Detta gör att dessa program inte går ner i djupare viloläge utan är mer aktiva hela tiden. De drar visserligen mer batteri, men de flesta vill nog ha det så.
     
    Narcoleptic gillar detta.
  3. Narcoleptic

    Narcoleptic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tycks ha funkat. Stort tack! :)
     
  4. Narcoleptic

    Narcoleptic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Meeeen - nu krånglar skickande av textmeddelanden. Någon app utöver själva "meddelanden" som behöver ha en viss setting här?

    Mvh,

    /N
     
  5. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Den inställningen har ingen inverkan på skicka, det påverkar bara hur program som inte ligger i förgrunden skall synka och uppdatera i bakgrunden. Då är det något annat som krånglar för dig, svårt att säga vad utan information on dina inställningar och så. Du får kolla runt i forum och googla så hittar du säkert något matnyttigt!
     
    Narcoleptic gillar detta.
  6. Narcoleptic

    Narcoleptic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Roger Wilco.

    Hoppades att samband i tid skulle indikera dito i orsak, men alas, så äro som bekant icke alltid fallet! ;)