Problem: Galaxy Buds problem

Diskussion i 'Galaxy S10+' startad av port513, 2 apr 2019.

Taggar:
  1. port513

    port513 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Startar en ny tråd om Galaxy Buds problem.

    Har själv upplevt följande efter att användt Budsen i 24h ca

    BT koppling sjukt dålig när en annan enhet kommunicerar över BT, har aldrig upplevt detta med andra lurar tidigare så Samsung har grodat sig antingen hårdvarumässigt eller mjukvarumässigt.
    Höger buds tvärdör ofta under samtal och går inte att få liv i utan att budsen stoppas ner i laddfodralet och får starta om, sjukt störande.

    Har senaste programvaran i budsen, jag har buds både från kampanj och som är köpta separat och båda beter sig exakt likadant.
     
  2. Melldorwin

    Melldorwin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Märkligt. Kör budsen samt galaxy watch samtidigt över blåtand hela dagarna. Lyssnar på musik. Svarar på samtal osv. Aldrig några problem här.
     
    Nikolodien och hdjb1 gillar detta.
  3. port513

    port513 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Senast idag fick jag problem med höger Buds som tvärt la av.
     
  4. Melldorwin

    Melldorwin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Märkligt! Men verkar inte vara alla som är drabbade då. Sambon har heller inga problem. Båda har S10+ samt nya galaxy watch .
     
  5. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Känner inte igen något av det där. Reklamera är min rekommendation för du har uppenbarligen ett unikt problem.
     
    katho gillar detta.
  6. port513

    port513 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Jag har Galaxy Sport. Märker att BT blir kass när jag är på jobb och streamar HD musik. Antagligen för att det är många radiokällor där. Ska försöka logga om det sker på andra platser.
     
  7. port513

    port513 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Unikt och unikt.
    2 par Buds som reagerar exakt likadant, kommer från olika butiker men samma utskickare.
    Får undersöka lite mer, kan vara så att de inte pallar HD musik samtidigt som annat körs på BT samt störningar i omgivningen
     
  8. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 269
    Mottagna gillanden:
    793
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Jag har oxå detta problemet. Note 9. Hackigt och laggigt ljud när jag streamar Spotify. Stänger jag av bt på mitt aktivitetsarmband ifrån Garmin så funkar budsen exemplariskt igen.. Startar jag bt på aktivitetsarbandet igen så börjar hacket i ljudet... Bra där... :'(
     
  9. port513

    port513 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Då är jag inte ensam i alla fall.
    Märker också laggigt hackigt ljud när jag är i omgivning med många BT sändare.
    Bussen till jobbet idag var 99% hackigt ljud
     
  10. Rndm Bstrd

    Rndm Bstrd Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2019
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Inte märkt av något av detta. Fick mina igår och använt dom rätt mycket. Det enda problemet jag hade var att uppdateringen inte funkade utan fick göra om det flera gånger samt att ljudet liksom blev distorted när jag hade dom kopplade till datorn och kollade på hockey. Men inga problem när jag använder dom med telefonen, hade dom på bussen till jobbet imorse och märkte inte av några störningar alls.
     
  11. port513

    port513 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Kan bero på vart man har telefonen också, jag har min i bröstfickan vilket ger störningar när jag vänder huvudet bort från telefonen.

    Sen ett problem som inte är Budsens fel är att Bixby Routines ställer ner även BT ljudet om man har en rutin för att stänga av medialjudet
     
  12. Snaqejack01

    Snaqejack01 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2015
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    30
    Visserligen inte ett pat Galaxy Buds, men jag märkte igår när jag värmde lunchen och stod bredvid micron med mina Jaybird X3 att ljudet hackade såpass mycket att jag inte hörde någonting av boken jag lyssnar på.
    Gick 3m bort och då fungerade det utmärkt.
     
  13. port513

    port513 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Vissa mikro har ju den effekten på elektronik. Hade en mikro från helvetet innan, bröt all kommunikation när man var för nära
     
  14. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 694
    Mottagna gillanden:
    44 675
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kingson gillar detta.
  15. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Ja, detta är uppenbarligen något de inte lyckats med.
    Har en Garmin 735XT kopplad till telefonen, funkar fint att lyssna på budsen. Men när jag drog på pulsbandet igår och gav mig ut på en löptur var de i stort sett oanvändbara, ljudet hackade varje sekund. Har senaste uppdateringen.
     
  16. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 269
    Mottagna gillanden:
    793
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Välkommen till klubben. EXAKT SAMMA här... Det sjuka va att det fungerade perfekt & exemplariskt innan med Oreo på min Note9. Men nu med Pia = hack hack hack.. Stänger av blåtanden på aktivitetsarmbandet så fungerar det bra igen. Den sparar ju datan i bandet, så synkar den allting när man slår på bt igen. Störande och dåligt.. :/
     
  17. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Märker också skillnad direkt när man har en extra Bt enhet, kör alltid en klocka..och är olika Garmin,polar eller min Samsung watch. Får lite hack och dessutom något mer delay...
    Det är en sak jag sagt om Apple, deras buds har inget direkt bra ljud och ser ut som skit. Men en sak som säljer är hur enkla dom är och hur snabbt och stabilt dom fungerar...får väl se om Samsung kan pusha en update som fixar till det något...[emoji16]
    Dock så är ju orden Samsung och Updates inte något som alltid stämmer överens, kan ta sin tid.
     
  18. Rmhq

    Rmhq Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2014
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8 Pro Obsidian Black

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 8 Pro Obsidian Black
    Telefon 2:
    S22 ultra
    Jag måste säga att jag känner inte igen några problem jag läser om direkt. Kan vara att musiken har hoppat till någon sekund (har gear 3 via BT också) men det är ovanligt att det hackar till. Har inte använt budsen så mycket, men tillräcklig för att skapa mig en uppfattning känns det som.
    Till skillnad från många andra i tråden har jag inte andra, liknade lurar att jämföra med. Tog dock en stund att bemästra alla tryckinställningar, men det problemet ligger inte hos Samsung.
     
  19. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 694
    Mottagna gillanden:
    44 675
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Problemet verkar främst drabba de som har en annan enhet med aktiv BT-radio i närheten, dvs utöver enheten buds:en är parkopplad till.
     
  20. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Kan nog stämma in i kören. Märkte idag då jag pratade* i telefonen via Buds'en, hur dåligt och hackigt det blir om telefonen ligger i byxfickan och jag har armen med Galaxy Watch fritt hängande, det hackade sig brutalt. Men det är först i den situationen jag märker av det, annars brukar jag lyssna på musik och surfa på mobilen samtidigt och har inte upplevt att de har hackat. Andra bluetooth-headset jag har så kan det hacka även när jag surfar. Och ha mobilen i fickan samtidigt som lyssna på musik har inte gått.

    Men jag vet inte hur jag ska göra, är inte helt nöjd med ljudvolymen i buds'en. Tycker att högsta volymen är lite lågt. Det är dock bra basåtergivning när man ställt in det i Wear-appen. Mina OnePlus Bullets Wireless har högre volym, ganska ok bas men inte riktigt så rent som i buds'en.


    * Att föra ett samtal i Bud'sen är jobbigt. Ljudet kommer inte samtidigt i vänster och höger hörlur. Högra luren eftersläpar. Och man kan höra sig själva ganska mycket emellanåt (har stängt av omgivningsljud).
     
    bernard gillar detta.