Galaxy går inte att uppdatera till 2.0

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av eklund, 6 nov 2009.

  1. eklund

    eklund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    "Samtidigt med säljstarten av dessa kommer Samsung med Androidtelefon Galaxy Spica medan Sony Ericsson lanserar Xperia X10 som dock inte ska komma förrän efter årsskiftet. Ingen av dessa bygger på Android 2.0 och Samsungs pr-chef, Erik Johannesson säger att vare sig Spica eller företagets första Android-modell går att uppgradera till version 2.0."

    http://www.idg.se/2.1085/1.267551/svart-uppgradera-till-android-20

    Förhoppningsvis så har inte PR-chefen koll på läget rent hårdvarumässigt. Eller så menar han bara att Samsung inte planerar att uppdatera.
     
  2. Kooffe

    Kooffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Betyder de automatiskt att den inte funkar till galaxen? Trist är det iaf. Hoppas han pratar i nattmössan.
     
  3. MadMartigaN

    MadMartigaN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 2
    ROM:
    Vanilj
    Man kan bli arg för mindre. Hoppas det är skitsnack.
     
  4. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Blir så sur så jag måste posta detta här med:

    Ja just det och samtidigt kan jag säga att om inte Samsung behagar släppa 2.0 till en så pass ny och kompetent mobil som Galaxy, då lär de INTE KUNNA RÄKNA MED MIG nästa gång jag byter. Nu är det kanske inte klart än, men fy vad dåligt i så fall.

    Här har man ju satsat på android just för att det ska vara så öppet och enkelt att uppgradera och så ska tillverkaren motarbeta. Hur tänker de egentligen???
     
  5. Teji

    Teji Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Kan inte säga annat än att jag håller med. Samsung gör bra hårdvara, men misslyckas alltid med mjukvaran, men eftersom Galaxyn körde Android verkade det som en win-win situation, jag hoppas verkligen att de tar sig i kragen och uppdaterar, annars blir det de sista kronorna Samsung får från mig.
     
  6. Kooffe

    Kooffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Instämmer jag med. Bara att hoppas att det fel.
     
  7. Matenrou

    Matenrou Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    612
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

  8. Vandergrift

    Vandergrift Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    merga trådarna herr moderator
     
  9. joelbitar

    joelbitar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kan inte annat än instämma med all övrig kritik i denna tråden. Men man får nog ha lite is i magen och vänta någon månad innan man börjar hota folket på Samsung.. Om det inte blir någon uppdatering så blir det väl att vända sig till en annan tillverkare som kan tros ha lite framtidsplaner.
    För övrigt tycker jag att tillverkaren (samsung) ska gå ut Tydligt med sina planer om uppdateringar så att det inte blir massa sånt här trams, OM de nu har 2.0 i görningen, då sitter de säkert med största hemlighetsmössan på och jobbar. Bläh.
     
  10. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    En länk till denna tråd till Samsungs utvecklingsavdelning kanske, någon?
    via Google Translate kanske..
     
    Last edited: 7 nov 2009
  11. gazab

    gazab Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
  12. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Jag var tvungen att ringa till supporten hos Samsung här i Sverige för att höra vad de vet om uppgradering till 2.0. Supportkillen gick iväg och frågade någon. Han bekräftade att Galaxy inte kommer få 2.0, kanske inte ens 1.6.

    Han befarade också att de kommer få många samtal om detta nu. Kanske är bra att många ringer och berättar om sitt missnöje så kanske det kan påverka...
    tel till Samsung: 0771-7267864, ring!
     
  13. frans

    frans Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Här. Har man lagt ner 5000kr så kan man inte uppgradera vilket skit
     
  14. dmncr

    dmncr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Blev så sur att ja va tvugen att ringa och kolla (ovanstående nr), då sa han jag pratade med, minns ej namnet, att han inte visste något exakt men hade svårt att tro annat än att 1.6 eller 2.0 skulle komma till galaxyn förr eller senare..

    Konstigt me tanke på att vi ringt samma dag, hoppas dom inte är så fula och säger så bara för att ryktet inte skall spridas så folk slutar köpa telefonen..
     
  15. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Problemet jag ser med telefoner baserade på Android i helhet, oavsett tillverkare, är att de som köper en sådan mobil förväntar sig uppgraderingar av operativsystemet ganska snabbt, senaste versionen och mycket mer. Dock är traditionen inom mobilvärlden knappast så om vi ser till mer traditionella mobiltelefoner. Nya versioner av operativsystemet har sällan letat sig in på äldre enheter om de inte hackats in på något sätt eller om det inte handlat om riktiga business telefoner (tänker Windows Mobile lurar t.ex.).

    Som Hixx skrev här:
    En intressekonflikt uppstår mellan de som köper den här typen av telefoner och tillverkaren. Vi som köper ser det som en high-end telefon där vi vill ha det senaste under en överskådlig period till telefonen. Tillverkare som Samsung ser det nog snarare som en telefon som levereras i fungerade skick och på sin höjd skulle få mindre uppdateringar a'la SE varianten med mindre buggfixar etc.

    Nyttan med ett community som XDA blir uppenbar. Frågan är dock till vilken nivå vi kan anse oss vara nöjda med detta och även hur tillverkarna kan påverkas. Jag förstår deras syn med att ha levererat en telefon med ett operativsystem som fungerar, patchat bort en del buggar och sedan är telefonen i brukligt skick såsom det alltid har fungerat med vanliga lurar.

    En del av priset man får betala som early adopter och något som vi kan hoppas blir bättre framöver. Funderade länge på om jag gjorde rätt som valde Hero framför Galaxy och jag blir mer och mer övertygad om att jag gjorde rätt. Med det inte sagt att HTC är felfria eller att de kommer att leverera uppdateringar hela tiden men jag ser chansen som större med tanke på deras historia med Windows Mobile telefoner.
     
    Last edited: 17 nov 2009
  16. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11

    Jag hänvisade till att jag läst på olika forum att Samsung-chefen i Sverige hade uttalat sig om att det inte skulle komma någon 2.0 till Galaxy, vilket han på supporten bekräftade!!!

    Ja man ska ju givetvis sprida detta så mycket man kan för att Samsung ska förstå att det inte bara är viktigt att sälja produkter utan även att uppgradera mjukvaran för att att kunden ska känna sig nöjd. Jag valde mellan Hero och Galaxy, det kan man ju ångra nu då...

    Kommer inte 2.0 så väljer man ju inte Samsung nästa gång utan en tillverkare som förstår att kunderna inte vill känna sig lurade.

    Galaxy släpptes väl i Sverige bara någon vecka efter 2.0 utannonserades va. Det är ju skillnad om tidsrymden är nåt år eller så, men här tycker jag det är fruktansvärt dåligt! :(:(:(

    EDIT:
    Folk skrattar ju när man säger att bluetooth inte fungerar ännu. Då kommer man alltså inte heller få det på sin 5-tusen kronors maskin. Undrar om man kan "sverka" det. Det står ju på kartongen att den har bluetooth, men det fungerar ju inte...
     
    Last edited: 17 nov 2009
  17. dmncr

    dmncr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Mjo, men jag tycker fortfarande att Samsung som säkert lägger ner en hel del resurser för att utveckla en telefon som t.ex. Galaxyn bör ha tillräckligt stor koll på målgruppen som köper den (tekniknissar) och inse att dem förväntar sig bra support. Man kan ju såklart inte kräva allt, men om det av en händelse trillar in en större uppdatering som 2.0 får dom enl mig bita i det sura äpplet och skriva ihop en större uppdatering.

    Jag personligen hoppar ganska friskt mellan olika tillverkare, klart alla kan klanta till det av en eller annan orsak, men bra support håller ju om något kvar användare/kunder.
     
    Last edited: 17 nov 2009
  18. joelbitar

    joelbitar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2009
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag hoppar också mellan tillverkare, första gången jag köper en samsung telefon. Hoppas bara inte det blir den sista, det lär jag veta om ett par tre månader. Som vissa har antytt köpte jag också telefonen i tro om att det skulle gå att köra framtida versioner av android på den.
     
  19. Vandergrift

    Vandergrift Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Håller med ovanstående, har nu ringt supporten jag också och fick som svar att dom inte hade fått någon information om hur det skulle bli med uppdateringar men att han som sagt hade svårt att tro något annat än att den skulle uppdateras till 1.6 / 2.0
     
  20. Kooffe

    Kooffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER