Problem: Galaxy Nexus + a-JAYS four = glappar

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Hgberg, 14 maj 2012.

1. Andreas2

Andreas2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Fan då, får se hur länge mina håller då. Skönt iaf att det är ett års utbytesgaranti så man slipper tjöta med dom som jobbar där :-)

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

2. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Jag väcker denna tråden lite igen om det är fortfarande folk här som undrar varför det glappar så mkt med Jays osv..
    Jag vet inte om detta stämmer men sitter just nu och googlar runder på hörlurar och hittade denna tråden så tänke svara.
    Som jag har förstått det hela är A-Jays egentligen gjorda för iPhone och därför optimerade för iOS. Men deras One+ ska vara optimerade för Android så dessa bör egentligen inte glappa.
    Men alla den andra paren one, two, three och four är anpassade efter iPhone/iOS som jag har fattat det iaf och det är därför just dessa glappar skulle jag tro!

3. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Så vitt jag vet är den enda skillnaden på headset som är för iPhone/Android att det är olika motstånd på kretskortet i fjärrkontrollen, vilket gör att kontrollen skickar strömmar av en frekvens som Android inte kan tyda (detta p.g.a. att Apple har patent på funktionen med volymknappar på headsetkontroller) när man trycker på volymknapparna på headsetet.

Alltså är det högst osannolikt att det är någon skillnad på 3,5mm-pluggen på de olika modellerna av Jays lurar.

4. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Joo nu när du säger så får jag också känslan att det bara bör vara knapparna för volym etc som inte funkar för Android.
    Eftersom att en 3,5mm kontakt är en 3,5mm kontakt och det är ingen skillnad från hörlur till hörlur. :P

5. Salubri

Salubri Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte ett par a-JAYS One+ för ett par dagar sedan. De glappade från start. Sprang tillbaka till Kjell&co och ett annat biträde förklarade för mig att det var kontakten i telefonen som inte riktigt var kompatibel med hörlurarna. Där hålet på telefonen befinner sig är telefonen rundad vilket gör att lurarna inte får ordentlig kontakt. Jag fick en liten adapter (en lite längre 3,5mm) som jag fick sätta i telefonen och sedan lurarna i adaptern. Funkar problemfritt nu.

6. wimanx

wimanx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Samma problem för mig med a-JAYS One+ lurarna.
    Det är i ett visst läge det glappar, om kontakten är vågrät mot telefonen är allt ok, men däremot lodrät så glappar och sprakar det..

Funderar på att köpa nya lurar då det är irriterade med detta fel

7. Hessi

Hessi Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Mailade a-Jays för en och en halv månad sedan, men har fortfarande inte fått något svar av dem. Riktigt störande det här.

Någon som sitter på någon epostadress?

8. JENSER

JENSER Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Måste vara något med A-Jays. Köpte precis ett par för två dagar sedan. Det knastrar när man rör pluggen fram och tillbaka och trycker man lite lätt på själva pluggen så kan ljudvolymen variera. Går man lite snabbt och har mobilen i innerfickan på jackan så kan man uppleva detta. Riktigt kassa hörlurar helt enkelt. Att de som designade hörlurarna tyckte det var en bra idé att sätta vassa kanter på snäckorna som skär in i öronen efter en stund är väldigt konstigt. Testade de aldrig prototyperna på flera människor?

Blir att lämna tillbaka.

9. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Har använt Ajays med min Gnex i en månad utan problem men idag började de bråka, glappar och ljudet knastrar. Lurarna funger ypperligt i andra enheter och andra lurar fungerar utan problem i telefonen.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

10. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Har du (eller någon annan) en länk till adaptern?

11. Pois0n

Pois0n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Dessa glappar på GNEX ja! lämnade precis tebax ett par och kör med andra nu ist.. bara problem med A-jays inga andra!

12. Number99

Number99 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Samsung S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S9
    Själv köpte jag ett par a-Jays Four i april förra året och har inte haft några som helst problem. Iofs så har jag köpt ett par Motörheadphönes Overkill idag och gett mina a-Jays till min fru ;)

13. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Tjena!
    Det kanske är lite sent svar men jag skulle tro att det är en sån här adapter (Hittade svart också men den var 50cm som kortast..)
    http://www.kjell.com/sortiment/ljud...mm/3-5-mm-kablar/forlangningskabel-vit-p39783
    Jag skulle tro att det är den och jag vet att den finns i svar och kortare också :P
    Nu när jag läser igenom denna tråd igen är jag sjukt glad att jag inte köpte A-Jays eftersom att jag hittade ett par Nocs NS400 (New flat cable) på Dustin när dem hade rea :D
    Mina funkar skitbra och är nöjd som fan! :D

14. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Det var för sent, iaf för min del. Men vem vill gå runt i 25cm fulsladd? Tappar man ju halva grejen med pluggarna. Nåväl, jag köpte ett par Degruss Labs:spkrs istället. Jag är väl nöjd sett till prisklassen. Men ljud fortplantar sig otroligt lätt i sladden och snäckorna har en tendens att ramla ur örat ganska lätt. Har iofs inte provat med andra storlekar ännu. Borde göra det.

15. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Haha okej^^ Joo det är sant att det kan bli lite jobbigt med 25 extra cm.
    Men som jag sa innan, det finns sånna som är svarta (snyggare) och ganska mycket kortare, så om man skulle behöva är det bara att leta lite :P
    Aah har aldrigt hört talas om dem, vad kostade dem?
    Det är synd att jag inte kom ihåg den här tråden tidigare när Dustin hade rea för då kunde jag länkat de hörlurarna jag köpte Nocs Ns400 för 195kr.
    För 195kr är de hörlurarna SJUKT bra, de kostade 499:- nypris på Dustin och hittade dem på Teknikmagasinet för 700! Så jag hade lite tur :)
    Haha jo då kan det vara en smart idé att testa större snäckor ;)

16. Hessi

Hessi Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    352

MINA ENHETER

Nu finns NOCS NS400 att köpa för 199 kr (169 kr med studentrabatt)! Funderar på att köpa dessa, eller ett par BT-headset, typ LG HBS-730.

17. RobinAug

RobinAug Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    Jag har haft 4 par a-Jays till min GN och jag måste säga att det är dom sämsta efter. Kör Overkill nu, helt underbara