Galaxy Nexus eller vänta?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av NisseVista, 17 dec 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. NisseVista

NisseVista Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som titeln lyder har jag lite svårt att bestämma mig. Jag hade väldigt höga förväntningar på Galaxy Nexus som till största del blev besvarade. Dock har jag mer att önska prestandamässigt, jag vill köpa den bästa mobilen när jag väl köper. Galaxy Nexus presterar väl allmänt bra i tester osv men jag vill att den ska utklassa allt motstånd, som Galaxy SII gjorde när den kom. Därför när man snackar ren prestanda kanske det hade varit smartare att vänta på de fyrkärninga processorerna? För dem har ju kommit, Tegra 3 sitter redan i en surfplatta och då borde det väl inte dröja långt innan dem finns i mobiler med? Men jag vill ha en ny mobil typ nu, igår helst. Min HTC Desire som jag tycker har varit jättebra och som jag är nöjd med har börjat svika mig. Minnet är helt slut och jag vill inte ta bort något, batteriet har gjort sitt, den är allmänt seg och eftersom mitt abonnemang har gått ut kan jag skaffa en ny telefon när som. Men som sagt, hade köpt en Galaxy Nexus nu och fyrkärninga mobiler kommer veckan efter blir jag ju inte glad. Samtidigt vill jag ha "The pure Google experience" nu när standard Android är så pass snyggt och bra. Om man vill ha det och ska vänta på fyrkärninga processorer får man vänta länge. Så vad tycker ni? Hade ni väntat eller? De andra problemen som rapporteras som att kameran inte är bäst eller att batteritiden verkar vara dålig stör mig inte då jag inte bryr mig om kameran och ifall batteritiden verkligen är så dålig så kan man skaffa ett annat bättre batteri.

2. Molleresa

Molleresa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Kör på Nexus Prime! Den lär ju hålla i bra många år framöver.

3. NisseVista

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Antar att du menar Galaxy Nexus ;-) Ja man kan ju faktiskt räkna med att få nästa stora version av Android - Nexus S fick ju 4.0 nu, ytterligare en fördel med Galaxy Nexus faktiskt. Men det är fortfarande det här med prestandan som bekymrar mig, den är ju inte överlägsen bäst, inte ens nu.

4. tekken

tekken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Köööööööööööööööööööööööör!

Man har inte tid att vänta här i livet.

5. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag tror S3 presenteras Jan-Feb och säljs innan sommaren. Tippar 2x2GHz, 4,7" 720p skärm, LTE, NFC, m.m.

Om du kan vänta kan bara du svara på.

6. BenPool

BenPool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Köp nu!

Inte lönt att vänta, då lär du aldrig handla, finns alltid något bättre runt hörnet....

7. NisseVista

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Värst va folk va eniga! Jag kan absolut inte tänka mig skaffa ny telefon efter Januari utan innan dess är ett måste. Så ni tror inte att det kommer komma något spännande innan dess som kan åtminstone konkurrera med Galaxy Nexus?

8. Denker

Denker Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Är det bara jag som inte förstår varför man verkligen vill ha 4 kärnor? Jag förstår ju att tekniken går framåt men att vänta på en telefon med fyra kärnor tycker jag inte att man ska göra. 4 kärnor kommer ju inte göra så att Android flyter bättre, om det är något i såna fall som man kunde vänta på är det väl nya grafikkortskretsar?

Har inte så bra koll på vad som kommer men Tegra 3 verkar väl lovande?

Lägg gärna in några stycken i din text också bli mycket lättare att läsa :P

Last edited: 17 dec 2011
  9. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

för att dom flesta är specrunkare och vill ha nåt att flasha med.. nothing more, nothing less

10. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo jag kan inte på något sätt se att Nexusen skulle vara köpvärd.

Sensation samt S2 matchar ju lätt Nexusens prestanda.

Sen att det är en "hype" över ICS som i grund o botten är samma torftiga Androidgränssnitt som tidigare borde inte göra någon gladare.

11. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Tycker vissa saker saknas i Galaxy Nexus som t.ex minneskortsplats m.m så jag hade kört på SGS2, men det är bara jag det :)

Sen räcker dubbla kärnor gott och väl

12. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

13. Gadget

Gadget Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Alltså, först nu med ics börjar android bli optimerat för dubbla kärnor. Så om du köper ett av flaggskeppen idag så kommer den att hålla länge. Gå in och läs recensioner och diskussioner om dom telefonerna du kan tänka dig att köpa. Jämför grundligt och sortera ut tills du hittar den som passar dig bäst i dagsläget och slå till. Livet är för kort för att vänta, enjoy!

14. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Men nexusen är ju och kommer aldrig bli ett flaggskepp. den är till för att devsen ska kunna ha en telefon med senaste operativsystemet när dom programmerar sina program.

Nexus one var ju gammal när den kom, nexus s är ju en galagy s i ny skepnad.

Vill man ha den värsta telefonen så är det ju sgs2 fortfarandes.

15. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Flyttad till köpråd.

kan verkligen rekommendera Galaxy Nexus!

16. Festan

Festan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Öh, va? N1 var ju det bästa på marknaden när den kom. Desire hyllades som fan av alla och den kom efter N1 och är typ exakt samma hårdvara.

Att sen stock Android 2.0 inte riktigt var ikapp IOS när N1 släpptes är en sak men hårdvaran var state of the art.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

17. NisseVista

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack allihopa, ni har fått mig att inse att jag vet egentligen inte varför jag ens tvivlar. Jag ska ju ha en ny telefon och Galaxy Nexus är ju lätt den bästa telefonen just nu (tycker jag i alla fall). Blir nog att beställa en idag. ;)

18. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

SGN var överaskande bra.
    Och hade skruvat ner en del men gud vad jag älskar 4.0 + den luren.

KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP ^^

19. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Om jag väntat så länge som du så(och verkar använda telefonerna ett tag) så hade jag väntat någon månad till.
    Ser inte Galaxy Nexus som ett stort steg upp från SGS2 som redan varit ute nästan ett år. Även om de båda kostat lika mycket nu så hade jag köpt en SGS2 för bättre prestanda, batteritid, kamera, externt minne etc.
    Enda fördelen med GN är att du får uppdateringar fort(men ICS kommer ju snart till SGS2 med och sen finns det ju alltid custom roms) och bättre skärm(personligen tycker jag dock den är för stor för en telefon).

SGS2 var ett quantumleap. Misstänker att nästa sådana steg kommer i vår med quadcore etc. Jag hade i varje fall väntat en månad om jag var du.

20. NisseVista

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problemet är att jag måste ha en ny mobil innan februari, det är verkligen ett måste och jag tror inte att något nytt flaggskepp från någon tillverkare kommer innan dess. Sedan tycker jag inte att SGS2 ser så bra ut och jag tycker att den väger lite för lite, den känns inte jätte välbygd, fast den verkar vara det. Dessutom är GNs design ett stort plus tycker jag.

En annan fråga, GN använder ju PenTile-matris vilket verkar vara ett litet minus då det får skärmen att verka vara mindre högupplöst än vad den är men tror ni att man lyckas göra HD-skärmar med RGB inom snar framtid?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.