Tips: Galaxy Note 2 - 29 augusti

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av TMH, 3 aug 2012.

  1. TMH

    TMH Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Last edited: 3 aug 2012
  2. CEdlund

    CEdlund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Min förhoppning är att den kommer i september. Den är ett givet köp.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  3. D2N2

    D2N2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Ska bli mycket intressant att se vad Samsung har kokat ihop.
     
  4. Taskman

    Taskman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    1 071
    Mottagna gillanden:
    855
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S23 Ultra 512GB Green

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S23 Ultra 512GB Green
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Galaxy Tab S8+
    Platta 2:
    Galaxy Tab S6 LTE
    Övrigt:
    CCGTV, Gear S3, Google Home & Nest Mini, Philips Hue
    Baserat på vad som sägs och på hur vår skiljer sig från SGS 2 så får vi nog en SGS3 med större skärm och penna till.
    Visst några nyheter kanske men jag tror inte något storslaget.
    Dock så vill man ju ha den ändå.

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
     
  5. TMH

    TMH Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag tror ocksp Note 2 kommer ha samma spec som SGS3, men jag tror även dem kommer trycka in ett nytt typ av minne i den också. Minnet ska vara 2 GB och med en mkt högre läs- och skrivhastighet (har läst rykten om >140 mb/s). Ska bli intressant att se effekten av det.
     
  6. shastar

    shastar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det kanske stämmer. Jag tror den kommer få betydligt högre klockfrekvenser än S3....men det är inte länge kvar tills monstret kommer.
     
  7. Brix

    Brix Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Gissar på att den kommer bli som en S3 fast lite högre klockfrekvens, 5,5" skärm och penna :)
    Inget jag kommer köpa iaf, är så grymt nöjd med min Note <3 Blir nog kanske en Note 3 när den kommer dock :)
     
  8. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Är grymt nöjd med min Note, men blir nog att köpa Note 2 också :)

    Hoppas den har mjukvaruknappar så som Galaxy Nexus har, det skulle vara skitnice :D
     
  9. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Jag tror inte att Note II kommer att innebära en revolution jämfört med Galaxy S III. Det är för kort tid mellan lanseringarna av dessa två för att Samsung skulle kunna göra stora uppgraderingar.

    Vad jag däremot gissar är att de kommer att erbjuda 2 GB RAM i alla modeller (S III US har det) och ev LTE över hela linjen, antingen via Exynos (om de har en LTE-version klar) eller så blir det S4 (som i S III US).

    Jag har lite svårt att tänka mig att de kunnat trycka i rejält kraftfullare hårdvara - om jag minns rätt skulle nästa generations A15 inte bli tillgänglig förrän till hösten, därför har jag svårt att tro att Note II får det ännu.

    Som läget ser ut nu lär jag hoppa över Note II och istället invänta Note III som naturligtvis kommer att släppas efter Galaxy S IV.

    Det vore trevligt med en "nästa generations Note" s.a.s men tyvärr tror jag inte på det så kort tid efter S III. Ställer man in sig på en "S III Note" tror jag att förväntningarna blir mer realistiska.

    Förövrigt har Noten lärt mig att inte kasta mig på en ny enhet direkt. Kockarna behöver få upp farten med nya ROMar. När jag klev på Note-tåget efter några månader kom jag rakt in i ett väletablerat utbud av bra ROMar.
     
  10. Bandit_n1

    Bandit_n1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tycker att den borde få högre upplösning på skärmen också eftersom note hade en betydligt högre upplösning än sgs2. Kommer bli grymt besviken om dom kör med 1280*800 eller ännu värre 1280*720.
     
  11. shastar

    shastar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Håller med dig där...Tror det blir som S3 i både design o hårdvara...En aning högre klock speed. Programvaran kanske hottats upp en aning. En del har haft efterfrågan om fler art program än bara kontors program...Kanske då tilltalar en större massa som gillar o leka med penna... önskemål bara kanske..

    Business and art.

    Klipp 01
    Klipp 02
    Klipp 03
    Klipp 04
    Klipp 05
    o.s.v.......
     
    Last edited: 5 aug 2012
  12. Ampakin

    Ampakin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    370
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Var det inte tal om gorillaglas v2 också? Skulle väl vara okrossbart...
     
  13. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    känns som det kommer bli en panik release bara för att ge note quad..
    Men jag tror det är ett stort misstag. Gnote serien borde vara telefonen som har den absolut senaste hårdvaran före alla andra i galaxy serien.
    Den stora storleken gör att man kan pressa i mkt hårdvara osv..
    Tror som sagt det blir en panikrelease,
    jag hade hellre sett att att dom väntade några månader, när väl gnote 2 är släppt och alla blir besvikna får vi vänta ETT år till på nästa gnote..så får hoppas den inte blir flopp..

    Högre DPI och ljusstyrka är ett måste...

    Men jag är väldigt nyfiken på formfaktorn..om den kommer bli mer lik s3... Men det skulle iofs förvåna mig, då det skulle innebär betydligt större sorgkanter..

    Hoppas den har samma form som gnote 1, men utan fysisk hemkknapp och mindre sorgkanter..
     
  14. Taskman

    Taskman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    1 071
    Mottagna gillanden:
    855
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S23 Ultra 512GB Green

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S23 Ultra 512GB Green
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Galaxy Tab S8+
    Platta 2:
    Galaxy Tab S6 LTE
    Övrigt:
    CCGTV, Gear S3, Google Home & Nest Mini, Philips Hue
    Vore dumt att köra högre på 5,5". Bättre om vi kunde få non-pentile på samma som idag samt en dual core A15 och 2GB ram och deras nya minnen met bra mycket snabbare överföring men nu drömmer jag igen :)

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
     
  15. TMH

    TMH Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

  16. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Jag tror inte att de produkttekniska besluten är enkla på Note-fronten. Samsung ser troligen det hela på följande sätt:

    1. Galaxy S x är flaggskeppet eftersom formatet passar de flesta, det är alltså där man får bredast acceptans för olika lösningar och hårdvaror.

    2. Note är en nischad produkt som har storleken emot sig i jämfört med t.ex S III.

    Resultat: Om de skulle släppa en Note redan nu med radikalt bättre hårdvara än S III, t.ex A15 och annat hade det blivit ett ramaskri. Dels från irriterade S III-köpare till andra kritiker som hade gnällt på att Noten är för stor och att det är "fel" att kraftfullare hårdvara kräver ett så stort hopp på storleksfronten etc.

    Produktstrategiskt sett är det bättre och mer smärtfritt att helt enkelt låta Noten vara en version av den "vanliga" S x-modellen. Man irriterar inte köparna och kan samtidigt framhålla den mindre varianten som ett flaggskepp.

    Alternativet skulle vara att ändra lanseringarna och släppa en ny Note lite drygt ett halvår efter Galaxy S x-modellen och på så vis kunna trycka i rejälare hårdvara utan att det blir något gnäll från kunderna, de vet ju då att nästa S-modell kommer inom ett halvår.

    Med bakgrund av detta är det helt klart en "S III Note" som lanseras den 29 augusti och inte en helt nykonstruerad modell som akterseglar systern.
     
  17. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    En sak är helt klart och det är att allting som finns i nästa Note, t.ex ett nytt TW, nya S-program o.s.v kommer att backportas av ROM-kockarna hos XDA m.fl. Som det ser ut nu kan jag inte se någon direkt anledning att köpa Note II i förhållande till den befintliga modellen. Det krävs mer än vad S III erbjuder för att det skall bli intressant som jag ser på saken.

    En viktig anledning som skulle kunna föranleda en ny modell är garanterad uppgradering till Key Lime Pie, å andra sidan känns det som att man då kan invänta officiell lansering av det systemet nästa år och lugnt invänta Note III (som med stor sannolikhet kommer att köra JB med KL-uppdatering, detta baserat på antagandet att den släpps i augusti 2013 och KL någon månad tidigare).

    En avsevärt kraftfullare processor än dagens Note, d.v.s en A15-baserad Exynos ihop med 2 GB RAM och Key Lime Pie (allra minst uppdatering till det, JB som standard) och högre skärmupplösning, ny kameramodul o.dyl är vad jag vill se i en ny Note för att det skall kännas värt att byta ut den befintliga.
     
  18. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Du tänker mycket rätt och jag tror som dig att det blir en mindre uppgradering av Note 1 och alltså ha lika som S3 fast med penna och skärmstorleken. DOck tror jag de uppdaterar skärmen så man får något för att ha Note.

    Sen kommer den absolut inte heta S III Note utan namnet lär väl bli Samsung Galaxy Note II. Men du kan ha menat att den blir S3 fast större skärm, vad vet jag.
     
  19. TMH

    TMH Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER


    Jag förstår ditt resonemang och jag håller med på det mesta. Däremot tror jag inte att S3:an blir akterseglad om Note 2 får bättre hårdvara. Detta eftersom Note 2 är en för stor telefon för de som gillar S3. Note 2 har argumentet att det är en "liten" tablet. Som konsument hade man kunnat bli sur för att en nyinköpt S3 har sämre hårdvara än Note 2, men samtidigt tror jag inte folk jämför dem mot varandra. Note 2 tillhör ju en egen kategori. Note 1 lanserades efter S II med högre cpu-frekvens, bättre batteri, större skärm (och upplösning), m.m. Och det blev inget ramaskri för det, just för att folk jämför inte dem mot varandra. Folk som vill ha en vanlig smartphone tittar nog inte på Noten (många av mina vänner känner inte till Note). Bara en tanke...

    Om ni är bilintresserade, så kan man se Note som en Bmw M5 och S3 som en Bmw M3. M5:an kommer alltid vara snabbare :P Men de riktar sig mot olika kundkretsar. O därav säljer dem fortfarande M3:an.

    Jag tror därför att de kommer trycka i bättre hårdvara, men såklart inom gränserna för att dels inte totalt krossa alla andra modeller de säljer och dels för att ha en röd tråd i deras modellprogram.

    Ha de!
     
  20. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Ändringar à la Note vs Galaxy S II s.a.s går självfallet bra, däremot har jag som sagt svårt att se Samsung trycka i nästa generations CPU, GPU, dubbla RAM o.s.v - d.v.s göra så stora ändringar att den vanliga Galaxyn plötsligt blir föråldrad och alla skriker att de "vill ha den nya A15-Exynosen som är mycket snabbare men tycker Noten är för stor, varför kunde inte Samsung väntat lite med S III och tryckt in A15 där" o.s.v.

    Den mer högupplösta skärmen och det större batteriet hos Noten jämfört med S IIan gick ju att motivera utifrån den ökade skärmstorleken.

    Det som Note II kommer att få jämfört med S III lär ligga inom kategorin "justeringar" som alltså kan motiveras med att t.ex större batteri krävs eftersom skärmen drar mer ström o.dyl. Alltså inget akterseglande av S IIIan.

    Edit: Med "S III Note" menar jag att produkten helt enkelt blir en S III med 5,5-tumsskärm, S-Pen och diverse program anpassade för pennan. Helt enkelt en version av S III.

    Namnet blir självfallet Note II.
     
    Last edited: 7 aug 2012