Tips: Galaxy note 2 4g

Diskussion i 'Galaxy Note 2 LTE' startad av Robbson, 18 okt 2012.

1. falcon73

falcon73 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Två frågor:

1. Är det microsim eller vanligt "stort" simkort i mobilen?

2. 4g, har den 1,4 eller 1,6 processor? På Tele2's hemsida under specifikation står det 1,4?

Tack på förhand grabbar!!

2. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

3. SweSonny

SweSonny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Tele2 FixIt

Tele2: Med gratisappen Tele2 FixIt kan ni snabbt och enkelt skicka information till Tele2 om var ni vill ha bättre mobilnät.

Via appen kan våra kunder på ett enkelt sätt rapportera störningar, exempelvis samtal som bryts eller förlorad datauppkoppling. Appen ger oss information om problemet samt mobilens position då störningen inträffade. Med hjälp av er inrapportering av exempelvis misslyckad uppringning, dåligt ljud, brutet samtal eller svag täckning blir det lättare för oss att hitta och åtgärda problemet. Tele2 FixIt är ett komplement till felanmälan och ett sätt för oss att ytterligare förbättra och bygga ut mobilnäten under 2012.

Appen finns tillgänglig för både Android och Iphone.

Hämta på Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=se.tele2.fixit&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwyLDEsInNlLnRlbGUyLmZpeGl0Il0.

_

Last edited: 2 nov 2012
  4. Robbson

Robbson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har med min lur 54 upp och 12, 5 ner här hemma med två pluppar. Ska strax ut med hundarna en sväng och går förbi stolpen då och tänkte mäta i närheten av den!

5. improwise

improwise Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    171

MINA ENHETER

Du menar nog tvärtom, 54 ner och 12,5 upp antar jag?

6. Robbson

Robbson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Haha, trött efter en jobbvecka!

7. kincop

kincop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Vet inte om du missförstod mig.

Standbytid upp till 800 tim. (2G) / 510 tim. (3G) / 550 tim. (LTE)

Kika under Batteri så kan du själv värdera infon.
    http://www.samsung.com/se/consumer/mobil/mobil/4g/GT-N7105TADVDS-spec

Hmm..dock lite skumt tycker jag..

8. kincop

kincop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Det var inte det jag syftade på utan att mobilen Note2 4G har en uppgiven Standbytid på upp till 800 tim. (2G) / 510 tim. (3G) / 550 tim. (LTE)

Dvs bättre/längre standbytid när den använder 4g nät, 550timmar jmf med vid 3g nät, 510timmar.

9. Zeke70

Zeke70 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Telia - Preliminärt leveransdatum 21:a nov för en titangrå - fan det är som på julafton när man var liten, den olidliga väntan......

Edit: läste föresten något test där skärmtiden vid konstant användande med 4G blev ca 5h mot ca 5,5h med 3G - inte nå som skulle störa mig så givet att man beställer en 4G.....

10. Zeke70

Zeke70 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hittade detta tillbehör för att kunna se på TV i mobilen -
    Elgato eyetv micro Mobile TV tuner for DVB-T - drog iväg en beställning, ska bli kul och hur bra det fungerar när man väl får note 2:an....

Sen den den här Smart Docken verkar ju vara en annan kul pryl.

Edit: väntar även på att Mugen Power Batteries ska släppa sitt paket extended battery pack, likadant som de släppt till Note 1:an

11. simsthlm

simsthlm Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har läst igenom hela tråden utan att hitta något om detta.
    Är det någon som vet (har testat) om det går att köra ett Telenor-sim i en S3(4G) eller Note2(4G)? Jag vill också vara med och leka........ jäkla Telenor att de inte hänger med i telefonrejset! :'(

12. Robbson

Robbson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

13. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ställ dig frågan vad ska du använda mobilen till, behöver du 4G, vill du ladda mobilen 2 ggr per dag?

Jan-Bertil gillar detta.
  14. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    743

MINA ENHETER

Så uselt är det inte om man ska tro dom som har den på xda.
    Jag kan säga direkt att jag har användning av 4g, menar, hemma surfar jag med 40-50mbit så varför skulle jag inte vilja ha det över mobila nätverket oxå

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

15. SweSonny

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

@GregerW, I kombination med den kraftigt förbättrade prestandan och de fyra processorerna i enheten är det en ultimat kombination. Det slog mig plötsligt hur lätt man börjar generalisera hastigheter när man jämför 3G med 4G.

När man talar om 3G så kan man tycka att det är stor skillnad på 2-3 Mbit/s och 4-5 Mbit/s. Men när man kommer in på 4G så tycker man inte det är så stor skillnad på 25 Mbit/s och 35 Mbit/s. Egentligen är skillnaden enorm i hastighet.

Nyfiken på vad @Robbson kom upp i för hastighet vid 3G/4G-masten som hunden skulle kissa mot? :-) Vad blev resultatet? Alltså, inte om hunden kissade "hårt" för att snabba sig på, utan 4G-hastigheten.

Såg någon som kom upp i hela 70 Mbit/s. Vilken enorm hastighet för att vara trådlös dataöverföring. Måste vara ett rent nöje att använda vissa appar i den hastigheten, responen är ju lika med bara ett par millisekunder. Att ta emot e-post med stora bilagor, många MMS, streama videos, ladda ner musik, foton etc när man surfar på vanliga webbsidor (och inte bara mobilanpassade), jag kommer vara supernöjd.

@Zeke70, tack för tipset på superbatteriet förresten (Mugen Power Batteries). Har aldrig hört talas om de förut men blev väldigt sugen på att komplettera med och lägga i en liknande docknings-station som Robbson hittade här ovanför. Om någon hittar den i svart eller titanium gray istället, messa! Tänkte komplettera Note:n med lite lämpligt mobilgodis så snart som det bara går, helst redan i veckan som kommer.

När det gäller såna powerbatteries, är dock nästan 100% säker på att garantin faller ur omedelbart om man använder annat än originalbatteri i mobila enheten. Men som sagt väldigt sugen på att skaffa det godiset också, ser ju ut å bli dubbla standby-tiden.

16. Robbson

Robbson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Visst fan ja, visste att jag glömt något när jag la mig i sängen igår! Hamnade på strax under 60 ner och strax över 20 upp när jag var runt 150 meter från masten! Ju närmre jag gick efter det rasade hastigheten ner oerhört! Optimalt enligt min åsikt är att vara en bit ifrån masten helt enkelt!

Bordsladdaren jag länkade till har 3 usb, 1 hdmi och en 3, 5 mm utgång! Tyvärr inget fack för att ladda lösa batterier! Vet inte om det var en sådan typ du refererade till!?! Vet att det inte finns några gråa laddare av denna typen än men standardbordsladdaren som finns kommer endast i grå och den finns i de flesta affärer! Det finns även en annan typ som är grå men som man kan stoppa ner ett extra batteri i för laddning men den laddar inte telen. Tror någon länkade till en sida på cdon nånstans i forumet!

SweSonny gillar detta.
  17. SweSonny

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

*hmmm...* Låter som att de sänder snett ner, horisontellt och snett uppåt. Kanske därför en del får dålig mottagning trots att de har en mast direkt ovanför huvudet på sitt tak. :) Låter betryggande ändå på något sätt...

Jo, bordsladdarna jag vet. Jag gillade den du hitta på Dustin, var optimal förutom färgen då jag hade tänkt mig en titanium grey. Alltid något som saknas på laddarna eller så sitter tillverkarens logo som en fet stämpel mitt på. Samsung går väl an men helst vill man ju bara ha så ren som möjligt. Med direkt usb-överföring till datorn, laddning när man sätter i enheten, samt alltid ett extra originalbatteri liggandes på laddning. Svart eller titanium och med gummi på undersidan. Är petig serru... :) haha

Förresten någon som vet... För ett tag sedan köpte jag en ny Samsung LED-TV. Med WiFi, internet och hela kitet. Har läst nånstans att det är extra lätt att connecta olika Samsung-enheter med varann.
    ...Visst har TV:n 4 st DMAE-anslutningar, USB osv - men - jag kom på superidén att man kanske kan streama t.ex Tele2 Filmpaket direkt från sin Samsung Note II via WiFi hemma sedan? Någon som provat?

Såg även på Google Play att t.ex NetFlix (vet att det även finns i Smart-TV) finns på Google Play för smartphones. Här är länk förresten: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.netflix.mediaclient&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwyLDEsImNvbS5uZXRmbGl4Lm1lZGlhY2xpZW50Il0.

NetFlix finns ju även i Sverige nu för svenska användare. Rent teoretiskt borde det ju då gå att bara:
    1) hämta appen
    2) välja film man vill se
    3) å sedan bara köra det via WiFi:n till TV:n, dvs bara byta om till en DMEA-kanal på TV:n och kolla? :)

Stämmer detta? Har någon provat ännu..? Är ju grymt om det funkar.

.

18. Skerved

Skerved Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Angående att det är sämre mottagning när man kommer närmare antennerna så beror det på hur utstrålningen ser ut på antennen. Antennerna som används brukar stråla ut i en sektor som är ganska vid, men dom har mer begränsad spridning i höjdled, detta för att inte slösa med effekt. Det kan hända att man har annorlunda antenner i storstäder med mycket höga hus och så. Här är iaf ett exempel på hur ett strålingsdiagram ser ut:

På just den här bilden ser det ut att vara väldigt dålig spridning upp och ner, men det kan ju skilja mellan olika antenner. Men principen är den samma, alltså när man kommer närmare antennen blir vinkeln större och mottagningen sämre. (Om antennen sitter en bit upp som dom nog oftast gör.)

Värt att nämna är att det är andra faktorer som också spelar in så som reflektioner och sånt.

Last edited: 3 nov 2012
    SweSonny gillar detta.
  19. SweSonny

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Tack för denna snabblektion! :) Ja men det beskriver på pricken varför vissa (nästan) inte får någon täckning alls, trots att de har en stor mast precis ovanför huvudet i lägenheten. Uppskattat Skerved!

20. multimega

multimega Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kände bara.. Jag har knappt 3G-täckning här, så varför köpa en 4G-telefon isåfall :/