Tips: Galaxy note 2 4g

Diskussion i 'Galaxy Note 2 LTE' startad av Robbson, 18 okt 2012.

1. SweSonny

SweSonny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Alltså... I grunden så är det ju alltid behovet av en produkt som ska styra. Om man t.ex en påstridig telefonförsäljare ringer, så brukar jag bara svara "...men jag behöver inte detta nu ..."
    -Vips, så fattar de galoppen och slutar tjöta... :)

behovet är vad som är viktigast. Du kanske har tröttnat på seg svarstid, låg prestanda eller appar som kraschar. Du kanske bara tycker det är kul eller ett allmänt intresse du vill unna dig. Jag kommer i alla fall vara svinrädd om min Galaxy Note II LTE/4G och köpa både ett tunt skyddscase, displayskydd och allt annat mobilgodis man kan hitta, bara för att det är kul och för att jag värdesätter/har stort behov av en multifunktionell enhet med fyra små hjärnor (processorer) inuti som effektiviserar och underlättar saker för mig i blixtens hastighet.

Känner du att du är nöjd med din enhet oavsett 3G eller 4G så är det bara att köra på det. Kolla Tele2:s täckningskarta en bit tillbaka här i tråden, eller på deras hemsida. Kan hända att du har bättre 4G-täckning än 3G idag, så kolla på deras kartor. Obs, kolla på karta för mobil datatrafik i såna fall.

2. Zonox

Zonox Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S2
    Platta:
    Samsung Galaxy Note pro 12.1
    det var ju halvlistigt av dem...tanken är ju god men hur ska man få iväg anmälan om man är utan täckning? ....tänkte i på det....

3. Zonox

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S2
    Platta:
    och vart mer exakt är det då? sthlm på plattan kanske?

4. Zonox

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S2
    Platta:
    någon som besitter vetskap om när denna lur dyker upp i butik????

5. christian-h

christian-h Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Kolls deras täckningskarta vet jag!

6. HomieX

HomieX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Fold 5, 512Gb

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Fold 5, 512Gb
    ROM:
    stock
    Telefon 2:
    Galaxy watch 4Classic LTE 46mm
    TELIA (i Helsingborg City) fick in 3 st idag.Så det är väl troligt att den finns i butik f.om idag då.
    Dock kan man ENDAST köpa 4G versionerna bundlade med abbonemang.
    1 är min redan :D
    Köpte den med Halebop Rubbet 249Kr inkl telefonen blir det 395Kr i månaden.

/Homie

7. viwa

viwa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

På källarvåningen i mitt hus så i ett av rummen hade jag ingen 3g mottagning eller väldigt dålig 3g som inte kunde hålla utan att hoppa till 2g. Nu med 4g är det faktist ganska bra 4g mottagning där. Så det kan verkligen skilja.

8. viwa

viwa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag tror jag har en bugg, någon annan som märkt detta?

Ibland byter den till 2g och stannar i 2g fast jag är där jag brukar ha 4g MEN när jag surfar så går det ändå snabbt som sjutton så är absolut inte 2g. Inte hunnit köra tptest vid nått sånt tillfälle än men ska prova.

9. SweSonny

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

:) ... Förstår vad du menar och det är ju ett ofrånkomligt problem. Det ligger ju så att säga i sakens natur just då.

Men råkar man befinna sig i total snöstorm högst uppe på t.ex Kalfjället utan 4G-täckning och tar fram sin Tele2 FixIt-app, så kan man ju peka ut platsen dagen efter. När man blivit räddad av ett stort räddningsteam i militärhelikopter, tack vare att åtminstone 2G eller 3G gav små svaga signaler av livstecken från mobilen. Kanske de allra sista som sändes ut innan man somnade där inne i det snötäckta tältet. Hungrig och utfrusen med bara lite snö som enda tröst...

Appen har ju inbyggt att man ska kunna peka ut platsen i efterhand. Företag som investerar i att ta fram såna tjänster åt kunderna tyder på ett stort intresse av kundernas erfarenheter och att förbättra för såväl företaget som kunderna.

En bortkommen liten andunge är det klart att man kommer och räddar med en gång. Där ser man resultatet direkt. Mamman kvackar oroligt och den lilla andungen lägger en liten skit i ren förskräckelse, innan de återförenas i stor familjelycka tack vare ens goda gärning.
    Men när det gäller en sån här tjänst kan man ju inte begära samma handfasta resultat direkt. Helt klart kan man ju i alla fall säga att ju fler rapporter de får, destå större chans är ju att ett manskap med utrustning dyker upp i i området och sätter upp en mast i 800/900-2600 MHz-bandet.

Tele2 är som en enda stor fårtacka som tar hand om sina små lamm.
    Ett enda stort brölande överallt - i enhet efter enhet... Så bättre med en sådan app eller ingen alls som jag ser det.

Tele2 FixIt: https://play.google.com/store/apps/details?id=se.tele2.fixit&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwyLDEsInNlLnRlbGUyLmZpeGl0Il0.

Last edited: 4 nov 2012
    Operativ gillar detta.
  10. viwa

viwa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Hahahah what have u been smoking today sonny? :P

SweSonny gillar detta.
  11. GrandAnse

GrandAnse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Vilken färg hade dom fått in i butiken?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

12. SweSonny

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

:) haha... some grass babe! :) ...nej, skämt å sido. Känner mig som en bagge på grönbete när jag tänker på Note II 4G i titanium grey. Vill också vara stolt ägare till en sån nu. Du verkar ju hur nöjd som helst med din. :)

Vet att jag också kommer bli det. Så man får väl försöka härda ut å ringa dem imorron igen. Ångrar nästan att jag inte beställde direkt från Tele2s webstore men men... den kommer väl in när som helst nu i Tele2-butiken på Frölunda Torg. Eller Nordstan. Men helst Frölunda Torg, inte så smockat me folk. Lugnt och fräscht. Svårt å jämföra Nordstan med något i Stockholm men det närmaste jag kommer å tänka på direkt är väl Drottninggatan i rusningstid... då förstår du. Men men... den som väntar på något gott...

Last edited: 4 nov 2012
  13. HomieX

HomieX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Fold 5, 512Gb

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Fold 5, 512Gb
    ROM:
    stock
    Telefon 2:
    Galaxy watch 4Classic LTE 46mm
    2 vita o en grå.

/Homie

14. GrandAnse

GrandAnse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Då borde ju även sthlm få den här veckan. Tack för info.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2

15. viwa

viwa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Ja jag är ruskigt nöjd med min! Sålt min note 1 idag också. Vissa har ju klagat på 2ans skärm men jag föredrar den verkligen och jag tycker den är mycket bättre än min frus s3a. Är nog individuellt vad man gillar med en skärm men jag älskar denna. Stänger man av "autojustera skärmton" förvinner dimmigheten vissa stör sig på.

Jag har dock haft sämre batteritid nu sista dagarna efter jag installerat alla mina gamla appar, måste va någon app som strular. Så ska försöka felsöka det. Första dagen var nämligen batteritiden bättre.. men kanske behöver några cykler också.

Hoppas du får lägga vantarna på din egen note 2 snart så du kan hoppa ut i hagen med oss andra lyckliga stollar :)

Jan-Bertil gillar detta.
  16. cinko

cinko Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Är det 4G-versionen du använder?

Vilken operatör ska man välja, Tele2 eller Telia/Halebop?

17. SweSonny

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Härligt å höra! :) Jo, genom kontakter fick jag tillgång till en fabriksny Galaxy SIII att utvärdera under ett par dagar. Överlägsen iPhone 5 i prestanda, specs och användarvänlighet. Premium. Enda jag hängde upp mig på var just batteritiden som du säger. Märkte också att batteriet dränerades snabbt. Annars fanns inget att anmärka kring, annat än just yttre färgerna på skalet. Endast vit och blå var lite märkliga val för att uppnå maximal succé. Jag tror de egentligen gjorde en liten, liten felbedömning. Vit, titan och svart hade sålt ännu bättre. Den röda har antagligen inte sålt spec bra.

Detta var precis dagarna innan S3 4G släpptes. Samtidigt låg ju Galaxy Note II ute och den hade precis allt jag drömt om i en mobil under de senaste tio åren. Wiva, strunta i dem som har ev anmärkningar på skärmens storlek. Känns som att du verkligen gör det också, just för att du är så nöjd. En del har inte riktigt tänkt framåt eller t.ex noterat att iPhone följer efter Samsungs succéer. 5:an fick en aningens längre skärm. Lätt å tänka sig att iPhone 6 kompletteras med en breddad skärm. Lägg till lite processorkraft, lite NFC, kanske äntligen stöd för svenskt 4g osv och iPhone-fansen kommer bli nöjda även med den modellen. Är väl 8-12 månader fram i tiden. Då är iPhone hopplöst efter Samsung i utveckling. Sony är också värda att nämna i sammanhanget, kan överraska positivt framöver och vinna terräng. Htc kämpar på och Nokia på fallrepet...

Det är snarare så att man lyckats komprimera en stationär dator eller lap med touchscreen och allt annat man kan önska i en enda liten enhet. Det är tvunget med en lite större skärm, just för att internet, touch, penna, foton, dokument, video, produktivitet, anslutningar, all kommunikation, spel och nöjen ska kunna funka i en enda liten och portabel fick-enhet. Och det är egentligen fantastiskt. De som vill ha pyttemobil... ah... dom enheterna kommer fasas ut eller hamna i absoluta lågpris-segmentet framöver.

Dagen innan jag skulle skaffa Note II kom så beskedet att Samsung slutligen lanserat LTE/4G-versionen i Sverige. Så trots all denna väntan så känns det som att jag hade tur ändå. S3:an, förstår att frugan är nöjd med den. Likaså alla de som har Note II:an i 3G. Har stålsatt mig och väntar på LTE/4G-versionen i butik, därefter kommer jag vara lika nöjd. Och inte bara i början utan jag kommer vara nöjd för åtminstone två, tre år framåt. Jag hör inte till dem som köper ny enhet per kvartal - men det jag väl skaffar är efter en total scanning av marknaden och premiumsegmentet. Därefter gör jag mitt slutliga val. Och det vet vi vad det är. Här med. :) Titanium grey, metallkanten, den tydliga Galaxy-profilen, stora skärmen, processorerna, 4g, anslutningarna, kameran, responsen... grym ur alla aspekter. Kommer snart å joinar i hagen jag med :)

Apropå batteritiden i Noten... Ska undersöka om Mugen super batteries (med dubbla kraften) även säljs hos återförsäljare på någon stor marknad i t.ex USA. Då vet man att det håller schysst kvalitét och är säkra att använda i mobilen. Jag skulle inte råda andra att köpa dem om de bara säljs över nätet från tillverkaren. Har tyvärr inte hittat något kring Mugen retailers ännu och det är ett krav. Några på eBay finns men det är långt ifrån tillräckligt. Ingen seriös återförsäljare med fysisk butik tar in varor som exploderat eller orsakar för många klagomål. Det är helt enkelt inte värt att riskera Samsungs fina garantier för ett batteri man inte är 100% säker på är kvalitétssäkrat/av högsta kvalitét. Förstör det några kretsar eller ännu värre exploderar en varm vår/sommardag, ja då faller samtliga garantier ur no matter what.

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/D5JeIJQjijE" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Last edited: 5 nov 2012
  18. viwa

viwa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Ja det är 4g versionen jag har, köpt från tele2.

Sonny, jag syfta mer på att jag läst en del som inte är nöjda med skärmkvaliten på note 2. Storleken är ju något man måste se om man klarar av, för mig kan jag inte tänka mig en mindre skärm längre då som du säger det har blivit en pryl man använder till så mycket att den ersätter mer och mer datorer och andra prylar. Då är det fantastiskt med stor skärm. Som sagt tidigare så är jag faktiskt lite överaskad hur mycket bekvämare 2an är att hålla i handen än 1an. Att den är lite smalare, mjukare, glattare plast, rundare former gör i sammanhanget större skillnad än va jag trodde innan jag hade den i handen själv.

För mig personligen så känns det som en fulländad produkt som jag tror jag kommer va grymt nöjd med lång tid framöver.
    Så då ser det till att man skaffar lite skal och skydd så den hänger med så länge också :)

Tror kanske batteriproblemet kan ha varit några sync appar jag höll på o testade för att synca/backupa foton från mobilen till min nas-server.

19. barricuba

barricuba Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sweet då har man precis plockat upp en vit 4G med halebop stor.

20. ludde1

ludde1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ni som har köpt den genom tele2 går det att kolla om den stödjer LTE 800? I t.ex. om telefonen kan man ju se modellnamn.