
... Förstår vad du menar och det är ju ett ofrånkomligt problem. Det ligger ju så att säga i sakens natur just då.
Men råkar man befinna sig i total snöstorm högst uppe på t.ex Kalfjället utan 4G-täckning och tar fram sin
Tele2 FixIt-app, så kan man ju peka ut platsen dagen efter. När man blivit räddad av ett stort räddningsteam i militärhelikopter, tack vare att åtminstone 2G eller 3G gav små svaga signaler av livstecken från mobilen. Kanske de allra sista som sändes ut innan man somnade där inne i det snötäckta tältet. Hungrig och utfrusen med bara lite snö som enda tröst...
Appen har ju inbyggt att man ska kunna peka ut platsen i efterhand. Företag som investerar i att ta fram såna tjänster åt kunderna tyder på ett stort intresse av kundernas erfarenheter och att förbättra för såväl företaget som kunderna.
En bortkommen liten andunge är det klart att man kommer och räddar med en gång. Där ser man resultatet direkt. Mamman kvackar oroligt och den lilla andungen lägger en liten skit i ren förskräckelse, innan de återförenas i stor familjelycka tack vare ens goda gärning.
Men när det gäller en sån här tjänst kan man ju inte begära samma handfasta resultat direkt. Helt klart kan man ju i alla fall säga att ju fler rapporter de får, destå större chans är ju att ett manskap med utrustning dyker upp i i området och sätter upp en mast i 800/900-2600 MHz-bandet.
Tele2 är som en enda stor fårtacka som tar hand om sina små lamm.
Ett enda stort brölande överallt - i enhet efter enhet... Så bättre med en sådan app eller ingen alls som jag ser det.
Tele2 FixIt:
https://play.google.com/store/apps/details?id=se.tele2.fixit&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwyLDEsInNlLnRlbGUyLmZpeGl0Il0.Click to expand...