Ju fler som förhandsbokar Note II 4G hos Telia, destå snabbare för oss andra som avvaktar 4G-modellen hos Tele2 istället. Så boka upp er snabbast möjligast hos Telia, de verkar vara bra på att leverera som vanligt. Eller rättare sagt, jag menar boka upp nya förlängningar på avtalen, så inte Tele2 snor kunderna.
Nej, skämt å sido... :-) Tycker det är schysstare av Tele2 att lägga ut varorna när de är säkra på att kunna leverera dem. Man ser ju kund efter kund här som är frustrerade och ständigt får nya besked av Telia. Bryt förlängningen pga avtalsbrott om de inte levererar som de lovar. Det är så lätt att lova vitt och brett, lägga ut nya produkter - men de ska ju levereras på utsatt tid också. Annars förlorar ju bara kunden och hade kunnat välja Tele2 från första början istället.
Så fort jag ser att Tele2 fått in Galaxy Note II 4G till försäljning, så är det bara att ringa upp kundtjänst (inte chatta, de hänvisar ändå bara att man ska ringa) och höra efter om den har kommit in i deras butiker också. Och jag ska posta det här direkt också, för det verkar vara många som längtar efter 4G-versionen.
Sedan iväg (som om man hade en raket i baken *zoom*) direkt till första bästa butik och lägga vantarna på en fabriksny direkt ur första leverans. Så slipper man vänta via interna kösystem i webbutiker och snigelpost ovanpå det. Är inte det en bra plan?! :-)
För en sak är säker; -så fort Galaxy Note II 4G finns i Tele2s butiker, så kommer den ta slut på nolltid. Värre än iPhone. Därefter är det 3-4 veckors väntan igen på ny global leverans från Samsung.
Sist jag gick förbi en butik med ett släpp av en populär mobil var det full kalabalik inne i butiken.
Råkade kolla in genom entrén och såg två brudar som drog varann i håret, gick i närkamp och skrek efter mobil. I bakgrunden flög ett lösryckt huvud från en tant förbi. Minns att jag tänkte att "nej, det här är bara too much". Då hör jag plötsligt hur butiksfönstret krossas, vänder mig om och ser hur en koreansk brud - som i slowmotion - flyger med ryggen ut genom butiksfönstret och landar utanför. Hon bara reste sig upp och skrek på koreanska "Jag SKA ha den mobilen bitch!" och sedan borstade av sig och sprang in igen. Därefter kom en kille precis ut ur kalabaliken i butiken. Ett andra huvud flög i bakgrunden, denna gången från den koreanska brudens syrra. Killen såg kanske lite tilltuffsad och vimmelkantig ut, men han såg åtminstone nöjd ut. Ett brett leende på läpparna, ungefär som om han tänkte: "-Segerns sötma känner inget pris." Och han kommer vara jag nästa gång.
Nu är den här, kära vänner.
Länk till Tele2s webbutik och
-SAMSUNG GALAXY NOTE II 4G LTE.....!!
http://www.tele2.se/mobiltelefoner/samsung-galaxy-note-ii-4g?
Telia är ännu så länge billigare. Hör genast efter med Tele2 kundservice om priset på denna enhet kommer sjunka när det är dags för leverans. Upplys Tele2 om att Telia är billigare i abonnemang. Tele2 ska alltid vara billigare, annars är något fel i världen. Kan bero på att den just lagts upp...
Last edited: Oct 26, 2012