Tips: Galaxy note 2 4g

Discussion in 'Galaxy Note 2 LTE' started by Robbson, Oct 18, 2012.

1. viwa

viwa Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Om det nu är så att telefonen bara har 900 mhz bandet och inte 800 om man köper genom tele2 så låter det nästan mer flexibelt att ha en från telia då tele2 ändå kommer ha 800 bandet "i framtiden". Men väntar nog o ser om det inte är så att den har alla band. Hoppas på det och att tele2 har fel info.

Det dumma med att det blir massa olika versioner av telefonen är att det blir knepigare med custom roms..

2. SweSonny

SweSonny Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag resonerar såhär. Och jag kan inte tala för andra utan bara för mig egen del.

Det finns inget bättre att uppbåda i dagsläget, det här är premum. Det finaste man kan få tag på. iPhone är mer hypad - men vad gäller prestanda så är Galaxy SIII (med eller utan LTE) samt Galaxy Note II (med eller utan LTE) det bästa som presenterats i mobil teknik fram till dagens datum. Världens mest åtråvärda mobiltelefoner.

Om två, tre år kommer jag köpa ännu en ny mobil och placera Note 2:an i laddningsstället "för mobilen som aldrig lämnar hemmet" (har alltid en hemma plus ett kontantkort som ersättning för fast telefoni, kopparnätet är ändå under avveckling) och köpa en ny premium mobil med den teknik som existerar kring 2015.

Troligtvis har fjärde generationens nät förfinats ytterligare och de flesta får 80 Mbit/s redan i grundabonnemang med 150 Mbit/s som extra plustillval. Kanske upp till 1 GB/s.

Batterierna kanske är ytterligare 25% bättre, Android se annorlunda ut, kamerorna och linserna ytterligare förbättrade, yttre designen annorlunda osv. Kanske till och med någon form av "Galaxy 3" eller "Galaxy 4" med uppvikbar skärm på något sätt, så den blir dubbelt så stor om man vill. Kanske, vem vet. Helt klart är stora skärmar här för att stanna. Internet, surf, appar, foton, filmer, dokument osv, ingen vill återvända till de små fis-mobilerna, surf och all slags visuell information kräver stor skärm. Sony har redan en ny mobil under utveckling och den är på 6 tum skärm. Kommer under nästa år.

Mycket av tekniken i framtiden är intimt bunden till hur pass stora och samtidigt effektiva batterier man lyckas forska fram. Effektiva och säkra - med hänsyn till framtida generationer, arters livsvillkor osv. I dagsläget får man gilla läget. Jag tycker 5-6 timmars konstant, oavbrutet tittande på video i mobilen via LTE är svinbra. Imponerande. Det är ju trots allt bara ett litet, tunt, snabbladdat batteri vi snackar om. Standby och ren taltid i mobilen är ju enorm.

Nå, vad vill jag säga med detta. Jag vet inte. Tekniken är dock fantastisk och går med stormsteg. Köp nya mobiler så går utvecklingen framåt. Sluta leta fel, hoppas på framtida förbättringar istället. Detta är det bästa som finns för säsongen 2012/2013.

Jag gratulerar alla som får äga en egen Galaxy Note II (med eller utan 4G). Det är trots allt lyxprodukter vi pratar om och oroar oss över. De allra flesta på planeten kommer inte ens under hela sitt liv använda annat än kanske en gammal Nokia modell 1100. I bästa fall. Lätt att glömma bort (jag inget undantag).

kincop, zatan and viwa like this.
  3. Joww

Joww Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tycker man att 4g/lte drar för mycket så är det ju bara att stänga av det. Har man 3G varianten går det inte sätta på det i alla fall.

4. viwa

viwa Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Fick just sms från tele2

Hej! Din beställning har nu skickats från vårt lager! Du har även fått ett mail med mer information. Vänliga hälsningar Tele2

SweSonny likes this.
  5. PinnenHoltz

PinnenHoltz Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

6. Joww

Joww Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

7. SweSonny

MINA ENHETER

Grattis! :)

...De är snabba på Tele2, så du kommer antagligen kunna hämta ut den redan imorgon torsdag. Absolut senast på fredag. Posta gärna dina första intryck av din nya Galaxy Note II 4G/LTE sedan! :) Vad valde du för abonnemang förresten??

8. Robbson

Robbson Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Även jag fick sms idag om att den skickats men orderstatusen på hemsidan har inte förändrats än! Köpte telen ihop med abonnemanget Flex Stor!

9. kincop

kincop Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

viwa och Robbson, vilket datum och klockslag la ni era beställningar?

10. SweSonny

MINA ENHETER

haha :) ...ja, då säger jag grattis till dig med då, även om jag väljer Tele2 och "Volym Låg" som abonnemang. Gör ändå inte av med mer än ca 1 till 2 (max) GB per månad.

...det är ju så förbannat roligt att öppna sitt paket och bara brista ut i ett "...wow...! :)" och sedan ett till "wow...! fy fan vad fin. grym... :)" haha

Får härda ut och stålsätta mig ett par dagar till. Hoppas den finns i butik på fredag eller början på nästa vecka. Suck. :) tycker det är så roligt att handla i butik också.

11. Robbson

Robbson Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ordern skapad igår 30/10 vid 14:29!

12. Robbson

Robbson Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Som det är idag gör jag av med närmre 5Gb/månad och nu när jag har denna telen och hastigheten den ger kommer jag köra laptopen genom telen när det behövs!

Varför vill du ha en fysisk butik förresten?

13. kincop

MINA ENHETER

viwa och Robbson igen, var bor ni? Storstan eller mindre ort, landsbygd?

14. Robbson

Robbson Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Strax utanför Göteborg, så storstan!

15. kincop

MINA ENHETER

Velar mellan Halebop och Tele2 (mitt nuvarande) att köpa denna med 24mån. Hmm nån som kan hjälpa mig ta ett beslut? Halebop säger leverans mitten av november Dom har enligt mig lite billigare och mer surf att erbjuda jmf med Tele2 Volym Mellan.

16. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Stänger man av 4G/LTE så stänger man även av GSM, 2g. HELT ok om du använder endast Tre (förutom undantaget i bushen), men kör du Telia, Tele2, Telenor så tappar du accessen.

17. SweSonny

MINA ENHETER

... :) Varför fysisk butik. Jag vet ärligt talat inte riktigt varför. Har köpt mina tidigare enheter både genom fysisk som webbutik. Men sist var det så kul att handla direkt i butiken, den personliga servicen osv... :)
    -ja, det är något speciellt med det också. Sedan åka hem och vara ivrig att få öppna asken till mobilen för allra första gången.

Men egentligen, det är ju ingen större skillnad. Jag har längtat så länge efter denna modellen att det är som en högtidsstund att gå in i butik och handla. Och samtidigt se alla andra glada kunder osv. :) Mina tidigare köp i fysisk butik har alltid varit väldigt bra och personliga/roliga. Alltid fått något extra litet skydd med eller annat, sånt där som bara gör att man gärna återvänder.
    Tele2 butiken på Frölunda Torg är en liten bit för mig att åka (bor i city men avskyr knökade Nordstan :) och har alltid blivit väldigt nöjd med deras service.

18. SweSonny

MINA ENHETER

Vågar inte ge ett råd för det är ju trots allt du som ska vara nöjd sedan. Men jag har Tele2 och är väldigt nöjd. Hittills haft Tele2 Kompis abonnemang men ska självklart byta upp mig till "Volym Låg" eller max "Volym Mellan" i och med övergången till LTE/4G.

Skälet att jag stannar kvar hos Tele2 är små bra tjänster som t.ex Tre inte hade då jag var kund hos dem. Kundservice hos Tre som var stängd på helger, dåliga öppettider på vardagar, usel hastighet på bredbandet till hemma-pc:n. Gjorde misstaget att teckna mig på Tres mobila bredband i 18 månader och det var katastrof. Då bor jag ändå i city.

Men Tele2 har aldrig svikit och nätet är super. Hjälpsam kundservice på bra tider, ifall något skulle inträffa. Och framför allt ändå riktigt bra priser och villkor. Som jag förstått det har Tele2 ingen hastighetsbegränsning i 4G-abonnemang, oavsett om man väljer "Låg" eller "Mellan".

Telia har en tendens att locka in kunderna i abonnemang "Small". Så upptäcker kunden att hastigheten är begränsad till max (obs max) 10 Mbit/s. I verkligheten mycket lägre. Kunden sitter fast i ett långt avtal och måste betala extra för att få någorlunda hastighet. Och det är ju inte bara Telia som gör så. Men som sagt, har inte sett att Tele2 gör så. Där kan man byta mellan Låg och Mellan eller Hög hur man vill, månad från månad beroende på hur mycket man förbrukar.

Det är så jag resonerar kring mitt val av operatör. De små extratjänsterna som är värdefulla och ger abonnemanget en extra krydda.

19. Robbson

Robbson Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Då förstår jag!

20. viwa

viwa Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Om det är som på galaxy S2 LTE så finns det möjlighet att stänga av bara 4G och använda gsm/3G via en "hemlig" meny som kommer fram genom att skriva några siffror i dialern.

Jag beställde den 26 okt. Bor i Stockholm så nätet ska va ganska bra utbyggt hoppas jag.

Jag köper den kontant utan abbonemang. Då jag i våras hoppade på dunderkampanjen maxi unlimited. 345 kr/mån allt fritt, 10 gb surf. Hade som plan redan då att skaffa en 4G lur som jag vill ha när det kommer, så tog då s2 LTE endast för att va säker på att abbonemanget skulle inkludera 4G surf. Sålde mobilen direkt och skaffade en note. Så nu säljer jag noten för 2an.

Jag tyckte att det var så bra erbjudande då man ju fick i princip valfri telefon gratis (som man kan sälja om man vill få ner abbonemangskostnaden ännu mer) så jag skaffade abbonemanget åt hela familjen, och fick även mamma, pappa och brorsan att skaffa det också. Nästan så jag borde fått provision av tele2 :-P

Återkommer med första intryck på Note 2an sedan :)

Last edited: Oct 31, 2012