Tips: Galaxy Note 2 Toolkit

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - ROM-filer och utveckling' startad av jallajalla21, 9 apr 2013.

  1. jallajalla21

    jallajalla21 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Sökte på forumet men hittade inget om Toolkit för Note 2. Toolkit är ett verktyg för att roota, flasha recovery, återställa mm. :)

    Själv tycker jag toolkit är väldigt enkelt och snabbt att använda. Har i princip aldrig stött på problem och det är tydligt hur man gör.
    Vad tycker ni?
    Vad använder ni för att roota, flasha recovery, återställa mm?

    Funktionerna taget från xda-forum.


    Länk för all information om verktyget: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1923956
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    använde toolkitet för att roota och låsa upp bootloadern sen har jag kastat det för då är det lixim.. mission complete ;)
     
  3. jallajalla21

    jallajalla21 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Okej, ungefär samma som mig då :P men brukar flasha recovery också.
    Hade problem igår med toolkittet. Att låsa upp bootloadern, roota fungerade perfekt men när jag flasha recovery så stod det att de fungera, men när jag försöker gå in i recovery så flimrar det till och skärmen blir svart. Något du varit med om? :)

    Flashade CWM via Rom manager och de fungerade. Hade inget problem att återsälla till orginal recovery heller.
     
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag hade problem med just recovery... gick till TWRP för ett tag sen då jag tycker den är bättre än cwm men flashen genom goomanager ville aldrig bita..
    kollade filerna som flashas när man uppdaterar OTA och allt såg bra ut men vägrade fungera. Sen en dag då jag flashade igen så bara funkade det...

    klart mystiskt ;)