Galaxy nu släppt i Tyskland

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av mannyb, 23 jun 2009.

1. Phrost

Phrost Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

japp dom skrev samma på min, men det tog 6 dagar (stog still på helgen dock så -2 egentligen, så hade dom skickat den på måndan hade jag haft den på fredagen.. tror jag)

2. fredroid

fredroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Telefonen är great! Har lekt med den hela dagen. Android är ett uppfriskande os.

3. eklund

eklund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

i concur. riktigt rapp när man bläddrar i google maps.

4. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Hur känns den i handen? Kvalitetsmässigt, tyngd, känsla etc? Kan ni jämföra med tidigare telefoner? Känns den bättre/sämre än telefon x från tillverkare y?

5. AshtrayY

AshtrayY Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur funkar GPSen? Finns programvara så att man kan få röstinstruktioner som på dedikerade GPSer?

/Ash

6. Matenrou

Matenrou Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Kan ju bara jämföra med ADP1.
    Det är nu andra dagen jag har den och jag tycker att den är skönare att hålla i, den är mycket smalare och mindre.
    Man märker också att den är mycket lättare.

Utrymmet för apps och det interna SDkortet är också något bra, på min ADP1 brukade jag alltid ha runt 30-50 mb ledigt för apps men nu har jag 867 MB ledigt.

Det som jag gillar med telefonen förutom att den känns rappare än ADP1 är att den har en d-pad istället för en scroll. Enklare att navigera i program etc, brukar tex spela poker på den och man slipper kladda ner skärmen eller trycka fel med fingret. Sen hjälper det också med emulatorer då man skulle behöva multitouch, nu kan man använda d-paden för att röra på sig och sen använda knapp A,B, vilket gör att man kan springa och samtidigt trycka A eller B för att hoppa och då hoppa enkelt åt sidan.

Jag har ju inte haft den länge men jag är nöjd och tror bara att jag kommer gilla den mer och mer.

Det enda negativa som jag kommer på är att man måste bli van med touchscreentangentbordet eftersom man har använt hårdvarutangentbordet så länge nu, sen också att det inte för tillfället finns någon root guide till den, men det får man hoppas att det kommer inom snart.

Detta är bara min uppfattning av mobilen, vet inte vad ni andra tycker som har fått den.

7. fredroid

fredroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Den ligger jätteskönt i handen pga sin rundade form. Trots att den är helt i plast känns den lyxig på något sätt. Ju mer jag håller på desto bättre känns den och Android är väl det som jag gillar mer än själva hårdvaran. Det är snyggare och bättre än vad jag hade förstått av alla små filmer på webben.

Det negativa är att den livnär sig på fingeravtryck som en symbiot och i vissa situationer laggar den, men det har jag förstått är lika på alla androidmobiler hittills. Och den drar batteri som en sonofabitch. Det är min första smartphone så jag kan inte jämföra med någon sådan.

Först var jag lite fundersam över att inte all funktionalitet som jag behövde fanns, men man hittar ju allt på Market om man lyckas manövrera sig igenom allt skräp som ligger där.

Har lyckats få igång VNC, men saknar en VPN-lösning och så skulle jag vilja få igång mobilen som 3G-modem.

8. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Å vad jag inte kan bestämma mig... Hade praktiskt taget bestämt mig för en magic, men denna verkar lite mer genomtänkt rent hårdvarumässigt.

En riktigt jämförelse mellan dessa lurar hade vart guld att få. Fördelen med magic är xda helt klart, medan fördelarna med denna är typ amoled, 3,5mm jack, kameran (som dock hittills inte har övertygat speciellt mycket)

Risken är väl att man ändå vill byta om nåt år igen, så det kanske är hugget som stucket ändå.

9. phete

phete Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

nu får jag definitivt inte min denna veckan :( fick precis ett mail om att jag fått ett NYTT ups-trackingnummer, aka dom började om från början för adressen på första va skriven med "DE" som land :), finns ingen Borås där tror jag :P

10. eklund

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

i7500 vs. SE P1i
    i7500 känns kanske 10-20 gram tyngre, men ändå inte tung om man bara plockar upp den.
    P1i har massa kanter, knappar och materialövergångar som sticker ut lite här och där. i7500 känns väldigt "mjukt" utformad med bra passform på allt, den lilla rundningen mot baksidan gör att den ligger väldigt bekvämt i handen.
    i7500 känns kvalitet på ett helt annat sätt än magic.
    vet inte hur stryktålig den är. min P1i använder jag som dörrstopp, hammare och liknanade och fungerar felfritt. men detta har jag inte planerat att se om i7500 klarar av ;)

11. phete

phete Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kod:
    [FONT="Courier New"]DITZINGEN DE  23/07/2009 6:04  AVGÅNGSSKANNING
                  23/07/2009 2:58  ANKOMSTSKANNING
    WENDLINGEN DE 22/07/2009 21:44 AVGÅNGSSKANNING
                  22/07/2009 18:49 URSPRUNGSSKANNING
                  22/07/2009 17:39 SKANNING VID HÄMTNING
    DE            22/07/2009 5:05  FAKTURERINGSINFORMATION MOTTAGEN[/FONT]
    vid ~3-tiden inatt så stod det planerat leveransdatum 27/7, men nu står det inget längre... kass, står bara "På väg" som status nu med och ej "På väg - i tid" :s

stora problemet nu är att jag måste få tag på dem imorrn och antingen vara säker på att dom har mitt mobilnummer och/eller portkod (samt att ta ledigt på måndag), eller så måste jag ändra adress till jobbet och har hört att det förlänger leveranstiden med en dag :(

12. Phrost

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

min leverans datum försvann osso när den var "avgångskanning" läge men dök upp igen när den fick ankomstskanning ...

här e hela mitt pakets resa:

Bli medlem eller för att visa innehållet!

obsa den låg stilla mellan den 18-20 pga det var helg :(

Iaf, luren och hur den känns.

När man tittar på den utan att röra vid den så får man intrycket om att den är lite plastig och ser skranglig ut.

Men när man väl plockar upp den och känner på "chassit" så märker man direkt att det första intrycket är fel, det är en gedigen omän lätt telefon.

Nu när man fipplat runt lite med den i ett par dagar så är det en genom solid telefon, förutom att den äter batteri stundtals, men det e nog mest pga jag sätter på/stänger av tusen saker hela tiden när jag tankar apps/widgets :D
    Och ett nytt batteri, så det kommer väl plana ut och prestandan kommer gå upp.

Satt med en magic dagarna innan och var då lite orolig för hur Galaxyn skulle kännas i jämförelse, pga tidigare nämnt fösta visuellt intryck.

Men på nått sätt känns Galaxyn snäppet bättre, tror nog det är pga vikten och tjockleken (och hälen kanske).

Bägge telefonerna är vinnare men galaxyn får plus i kanten för skärm/internt lagrings minne och storlek/design. samt ytterligare ett för 3.5mm jack och Micro USB'n.

Vägs det upp av pris skillnaden?
    Nu sitter ju jag med facit i hand och jag ångrar inte en sekund att jag väntade och betalade lite extra (483.51 € inkl frakt) för att få galaxyn.

Men skulle nån fråga mig om råd i valet o kvalet mellan magic och galaxyn så hade jag utan tvekan föreslagit Galaxyn.

Jämfört med Heron? Ingen aning, har inte kännt på en än ;)

Mina 2 kb ;)

13. phete

phete Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

den delen känns väldigt trist... om min följer samma tidsschema som din (vilket den har änsålänge iaf, lämnade niederaula 11:50 idag) så kommer den åka från hamburg runt 2-tiden inatt.

förstår dock ej varför den skulle ligga i köpenhamn i över 16h :S

14. Phrost

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

jo jag hade ett par såna stunder medans paketet gjorde en turne runt tyskland :D

UPS var hos mig och levererade runt två tiden på tisdagen den 21:e.

Men det allra konstigaste var att ibland när mankollade på ups.se så stod det en tid för utleverans/inskanning som var ett par timmar senare o.O

tex glostrup, stod det utskanning 0337 redan vid 21 tiden dagen innan.
    Antar det innebar att flaket var lastat och redo men ingen dragbil förrns kl 3 på natten...

15. obra1

obra1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

NIEDERAULA DE 23/07/2009 11:50 AVGÅNGSSKANNING
    23/07/2009 10:30 ANKOMSTSKANNING
    DITZINGEN DE 23/07/2009 6:04 AVGÅNGSSKANNING
    23/07/2009 2:58 ANKOMSTSKANNING
    WENDLINGEN DE 22/07/2009 21:44 AVGÅNGSSKANNING
    22/07/2009 18:49 URSPRUNGSSKANNING
    22/07/2009 17:39 SKANNING VID HÄMTNING
    DE 21/07/2009 11:35 FAKTURERINGSINFORMATION MOTTAGEN

Jag ringer och ber ups skicka den på tisdag... för jag är borta från fredag eftermiddag till måndagkväll. :-( ÅÅÅÅÅh vad jag skullev vilja leka med den i helgen.

16. phete

phete Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

zzzzzz

17. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Hur ser den verkliga batteritiden ut?

18. Mewn

Mewn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur var det med garantin? Går det bra ifrån Sverige också?

19. eklund

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

20. dmncr

dmncr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER