galaxy s advanced

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av inact_044, 8 mar 2012.

  1. inact_044

    inact_044 Teen Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Hej alla glada.

    pratade med samsung sverige igår och fick reda på att samsung galaxy s advanced kommer komma i april/maj.


    så en glad nyhet för alla som vill ha en bra men inte top of the line mobil ifrån samsung.


    och för alla som vill ha 4 tum<3
     
  2. fläsk

    fläsk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7
    3800 SEK är lite i dyraste laget, skillnad till S2:an är för liten, måste ner en 500-dring för att bli ett alternativ. Har själv väntat på den men när jag såg priset... njaa.

    Såg nu att den har kommit upp på Netonnet att förhandsboka för 3199:- så det verkar lovande :-)
     
    Last edited: 13 mar 2012
  3. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    Undrar om priset kommer sjunka snart. Det är fortfarande för liten skillnad upp till Galaxy Nexus eller S2 för att jag ska byta ut min S. Men det är ju rätt skärmstorlek iallafall.

    Sent from a random device using TpT2
     
  4. Xaz

    Xaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Den har ju snuddat under 3000 ett par gånger om jag inte minns fel, beställde i alla fall en häromdan, återkommer med vad jag tycker om den
     
  5. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    Ja jag väntar med spänning på ditt omdöme. Det som håller mig från att beställa en är att SGS med CM9 faktiskt fungerar mycket bra. Skulle till och med kunna sträcka mig så pass att jag vågar säga att den funkar bättre än en SGS2 med TW vad gäller funktionsduglighet. Återstår att se om det blir några alternativROM på SGS-A.

    Sent from a random device using TpT2
     
  6. Xaz

    Xaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hoppas såklart på att det blir några bra roms till den, kollade runt lite förut och utvecklare har börjat sätta tänderna i kerneln. Steget från S Plus till S Advance är större än S till S Plus så det är möjligt att den här blir lite populärare, prestandan sägs ju trots allt ligga i samma nivå som S2 för en tusenlapp billigare.
     
    Last edited: 13 maj 2012
  7. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    Undrar vad Samsung släpper den med för mjukvara, de påstår ju att SGS inte hade tillräckligt med minne för både ICS och TW vilket ju visat sig vara lögn. Så ska vi tippa på att den släpps med något liknande valuepack för SGS?

    Sent from a random device using TpT2
     
  8. Xaz

    Xaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Den släpps med 2.3.6, men tror Samsung har i baktanke att ge den ICS snart eftersom dom rustade upp minnet till 768 MB. Hårdvarumässigt är den såpass lik S2 så det borde inte vara särskilt jobbigt för dem. Hoppas det inte dröjer för länge bara.
     
  9. Xaz

    Xaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Haft den i ~7-8 timmar nu och är väldigt nöjd hittills. Systemet flyter absolut på lika bra som på Galaxy S2, har inte vart med om att widgets tagit tid att dyka upp eller att touchwiz hackat till trots att jag gjort saker i bakgrunden och hoppat mellan olika applikationer. So far so good :)
     
  10. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    Svårt att uttala sig om nu kanske, men hur upplever du batteritiden?

    Sent from a random device using TpT2
     
  11. Xaz

    Xaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Kom nyss hem från telefonens första "field day" (dvs skolan), har använt den ganska mycket, kört wifi hela dagen och spelat ganska mycket Temple run & Defender II. Har också skrivit några sms, tankat en app, googlat lite och tagit emot ett snabbt samtal.
    Ligger nu på 79% batteri kvar vilket är bra enligt mig, eftersom batteriet bara laddats en gång sedan jag fick den och det tar några cykler innan batteriet presterar optimalt.

    Bara att fråga om det är något mer du undrar!
     
  12. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    Låter ju lovande. Måste fråga om det var en med NFC eller utan som du köpte? Ser nämligen att det kommit upp en NFC-variant på prisjakt.

    Sent from a random device using TpT2
     
  13. Xaz

    Xaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Såg den nyss också, tog den utan då jag inte känner det var värt 600kr mer. Tror jag överlever utan även om det skulle slå igenom i Sverige ;)
     
  14. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    Jo, det blir nog en vanlig om jag byter. Känner att det nog vore smart, sitter mest och leker med SGS nu för att testa massa ROMs och så, vilket inte är så bra när folk försöker ringa.
    Hur funkar det med att ha alla anslutningar i botten?
     
  15. Xaz

    Xaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Fungerar bra för min del, har alltid mobilen så att toppen pekar "neråt" i fickan så när man har lurar är det hur praktiskt som helst. Personligen när jag håller i mobilen så har jag ingen del av handen under mobilen heller, så de stör inte alls faktiskt.
     
  16. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    Många frågor nu. Hur funkar GPS?

    Sent from a random device using TpT2
     
  17. Xaz

    Xaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det är lugnt!

    Kan inte påstå att jag testat den särskilt mycket, men gick ut en bit och den verkade följa mig rätt bra.

    Tankade en GPS-Status app och såhär såg infon ut:
    [​IMG]
     
  18. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    Ja, den kan ju inte vara sämre än den som sitter i SGS. Men nu ska jag låta dig leka med luren ifred. Kanske kommer med fler frågor om ett par dagar.

    Sent from a random device using TpT2
     
  19. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    Nu är jag tillbaka med fler frågor. Nu när du har haft luren ett par dagar, är det något som du hängt upp dig på, något som irriterar, eller något som du tycker är extra bra? Står i valet och kvalet mellan SGSA eller O2X, och O2X är ju 600 billigare men kommer ju kräva att jag kör CM9 på den, vilket inte är helt stabilt pga att drivrutiner för grafik inte är open source. Och vissa utav Samsungs appar har jag fastnat för och tror att jag får svårt att klara mig utan.

    Sent from a random device using TpT2
     
  20. Xaz

    Xaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Kan inte säga annat än att jag är helnöjd, den är otroligt snabb och bra för sin prisklass och jag har inte haft några som helst problem med den. Hade aldrig tagit en O2X över denna personligen, Mali-kretsen fungerar perfekt på allt jag matat den med.

    Kan också tillägga att jag har testat filmuppspelning lite grann efter att jag läst att Xperia P (med samma platform, processor och grafikkrets) presterade väldigt dåligt blev jag förstås nyfiken. Testade en 720p .avi, gick klockrent, testade sedan en 720p .mkv och fungerade även den klockrent, dock utan ljud i samsungs inbyggda filmspelare, men antar att det löser sig med MX Video player eller liknande.

    Var orolig över att jag skulle bli missnöjd över pentile-skärmen till en början, men förstår inte hur folk kan klaga på den, enligt mig ser S Advance-skärmen mycket bättre ut än Retina-skärmen på iPhone till exempel.